Gå til innhold

konsollkaféen, Diskusjon rundt konsollene!


MindTooth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Resident Generic Action Game 6 ser rimelig blæ ut om en er en gammel Resident Evil fan synes jeg....synd dem har drept en bra serie på denne måten.

 

Resident Evil er det nye Call of Duty :p

 

Om Xbox 3 kommer i år eller neste år er vanskelig å spå akkurat nå. Vi vet nok mer når E3 er ferdig. Men om jeg skal tippe nå vil jeg tro at den kommer i løpet av 2013. Samme med PS4.

Lenke til kommentar

Fikk nettopp sett traileren, og fy faen for et show! Gleder meg allerede vilt, dette var alt jeg hadde håpet på og mer til.

 

Ser ut som en mix mellom RE4 + Gears of War + Vanquish.

 

Dessuten (Leon + Chris) Bromance; fuck yeah!

 

Jeg tror fremdeles at den opprinnelige planen var å gi Xbox 3 ut i år, men alle rykter tyder nå på at den har blitt flyttet til neste år.

 

Forøvrig synes jeg også RE5 er et bra spill.

Planen var nok opprinnelig 13-14 men når Nintendo viste frem Wii U fikk noen i MS kalde føtter og ville ha den nye konsollen ut så fort som mulig. En 2012 lansering er fortsatt ikke umulig.

Lenke til kommentar

Planen var nok opprinnelig 13-14 men når Nintendo viste frem Wii U fikk noen i MS kalde føtter og ville ha den nye konsollen ut så fort som mulig. En 2012 lansering er fortsatt ikke umulig.

 

Dette er min teori også. Og jeg tror de forsøkte å få den klar til vinteren 2012, men at de nå ikke klarer det, og derfor venter til neste år. går forøvrig rykter om at Xbox3 chipsene går inn i produksjon i disse dager.

 

Tror uansett det er trolig at vi får både Sony og MS til å prate om neste generasjon på E3. Et av de verste scenariene for begge disse selskapene er om Nintendo skulle ha en konsoll på markedet som tilbyr både førstepartsspill, og et like godt utvalg av tredjepartsspill som Sony og MS, tror derfor det er viktig for de at de tar litt vind ut av seilene på Wii U med å annonsere en "skikkelig" next-gen.

Lenke til kommentar

Personlig har jeg lenge ment at listen over kommende 360-spill har vært bevis for at Xbox 3 ikke vil bli lansert i år, og annonseringen av Resident Evil 6 har bare gjort meg enda mer sikker.

 

Alt er selvsagt mulig, men det hadde vært overraskende om det faktisk skjedde. Spesielt med tanke på hvor bra 360 selger for tiden.

Lenke til kommentar

Det at 360 selger bra er ikke et godt argument etter min mening. Sony lanserte jo både PS2 og PS3 når deres forrige konsoller solgte meget bra, og jeg tror det er mye lurere å lansere en ny konsoll når du har vind i seilene, enn å gjøre slik Nintendo nå har valgt, hvor de lanserer sin neste konsoll etter at all hypen er dødt hen. Microsoft bør forsøke å bruke den sterke posisjonen Xbox har nå til å gå kraftig inn i neste generasjon, så kan de jo selvsagt fortsette å selge 360-er til nye kunder i mange år fremover likevel.

Lenke til kommentar

I seg selv er det ikke et godt argument. Det er jeg enig i. Sammen med listen over kommende 360-spill ser det imidlertid helt annerledes ut.

 

GTAV, Resident Evil 6, Halo 4, Bioshock Infinite, Assassin's Creed 3, Borderlands 2 og Tomb Raider. Alle disse spillene er høst/vinter spill som er nærmest garanterte å bli millionselgere når de kommer ut. Jeg kan ikke huske at PS2 hadde en lignende lineup da PS3 kom ut. FFXII og God of War 2 er vel de eneste jeg kommer på i farten. I tillegg kommer også årlige utgivelser som COD, Kinect-spill, Fifa osv.

 

Med en slik lineup, kanskje kombinert med et priskutt, har jeg det vanskelig for å tro at 360 vil miste momentumet før langt ut i 2013. Husk på at 360 ikke har hatt et eneste priskutt siden 2008, og at gjennomsnittsprisen faktisk har steget siden Kinect kom ut.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at listen over kommende spill er et godt argument for at det ikke skjer noe, var derfor jeg kommenterte salgsargumentet, og ikke spillargumentet :)

 

Det beste argumentet er uansett måten ryktene har utviklet seg, og vi ville ha vist det nå om Xbox3 faktisk kom ut i år. Som jeg sa, så tror jeg de ønsket å få den ut i 2012, men at de av ulike grunner har valgt å vente - mest sannsynlig for å unngå en ny RROD-skandale eller fordi delene de ønsker å bruke ikke enda er helt ferdigstilte.

Lenke til kommentar

Jeg tror MS opprinnelig hadde planlagt en ny konsoll i 2010 eller 2011, men suksessen til Wii gjorde at de satset stort på Kinect og utsatte neste konsoll til tidligst høsten 2012.

 

2011 var et ekstremt bra for konsollen og 2012 kan fort bli X360s beste år med et priskutt, Kinect Star Wars, Halo 4 og en haug kommende tredjeparts storspill.

 

Høsten 2013 virker optimalt rent strategisk. X360 har kanskje opplevd en liten nedgang da, men ikke nok til at MS har mistet noe momentum.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Og hvis vi er uhelige, så blir det samme leksen med Wii U. Kraften var bare en unnskyldning, akkurat slik minidiscene var det med Gamecube.

 

Uansett anser jeg det som relativt sannsynlig at spillet også vil komme til Wii U, men at det er begrensningene i hva Capcom har lov til å si som gjør at spillet bare blit annonsert til disse plattformene. Ihvertfall kan vi håpe det.

Ja, ser en del har påpekt at heller ikke siste Darksiders II-trailer har Wii U-logo og det vet vi jo kommer. Mulig Nintendo har en strategi med at de selv vil presentere multiplattformspill. Med en Wii U-logo ved siden av PS3 og X360-logoen, så kan folk fort tenke at Wii U bare er på linje med de konsollene og tilhører denne generasjonen. Da kan de heller presentere bedre grafikk og ekstramuligheter med Upad på E3. [edit: Ser du har tenkt det samme i Nintendotråden :)]

 

 

Ellers så synes jeg Gamecube hadde rimelig OK tredjepartsstøtte.

 

Capcom: Eksklusiv RE1 remake, eksklusiv RE0, tidseksklusiv RE4, tidseksklusiv Viewtiful Joe, Viewtiful Joe 2

Ubisoft: Prince of Persia 1-3, Splnter Cell 1-4, Beyond Good & Evil

EA: SSX 2-3, NBA Street og alle de store EA Sports-spillene, James Bond, Need for Speed

LucasArts: Eksklusiv SW: Rogue Leader

Konami: Eksklusiv MGS1 remake

Activision: Tony Hawk 3-6

Acclaim: Burnout 1-2

Eidos: Timesplitters 2-3

Sega: Eksklusiv Super Monkey Ball 1-2, Skies of Arcadia

Namco: Soul Calibur II, eksklusiv Tales of Symphonia, eksklusiv Baten Kaitos

 

Kvalitet for kvantitet og svært mye bedre enn Wii. Hvis Wii U får noe lignende er jeg fornøyd.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Hehe, ja jeg skrev vel det samme argumentet i Nintendo-tråden :)

 

Ellers hadde ikke gamecube så verst støtte kanskje, men i forhold til xbox og spesielt ps2 synes jeg det var dårlig - selv om det ikke var noen spesielt god grunn til det, og min mening er at Wii faktisk har flere interessante tredjepartsspill enn gamecube - ihvertfall om en teller eksklusiver. Men du har rett i at gamecube fikk en del (ofte dårlige) porter av de største spillene. Dessverre ble sjelden mye arbeid lagt ned i disse for å unytte maskinen, og eksempelvis Sands of Time ble portet av en - én - person. Og så var det mange uforståelige avgjørelser, som feks at Soul calibur 3 ble PS2-eksklusivt, etter at Soul Calibur 2 faktisk hadde solgt best på gamecube. Menmen, Wii u bør ihvertfall få det meste av slike ting som Resident Evil 6, så får vi håpe det fortsetter også etter at Xbox3 dukker opp.

Lenke til kommentar

Hehe, ja jeg skrev vel det samme argumentet i Nintendo-tråden :)

 

Ellers hadde ikke gamecube så verst støtte kanskje, men i forhold til xbox og spesielt ps2 synes jeg det var dårlig - selv om det ikke var noen spesielt god grunn til det, og min mening er at Wii faktisk har flere interessante tredjepartsspill enn gamecube - ihvertfall om en teller eksklusiver. Men du har rett i at gamecube fikk en del (ofte dårlige) porter av de største spillene. Dessverre ble sjelden mye arbeid lagt ned i disse for å unytte maskinen, og eksempelvis Sands of Time ble portet av en - én - person. Og så var det mange uforståelige avgjørelser, som feks at Soul calibur 3 ble PS2-eksklusivt, etter at Soul Calibur 2 faktisk hadde solgt best på gamecube. Menmen, Wii u bør ihvertfall få det meste av slike ting som Resident Evil 6, så får vi håpe det fortsetter også etter at Xbox3 dukker opp.

Angående Soul Calibur, så hadde vel PS2 eksplodert i brukerbase, mens GC var omtrent på stedet hvil i årene etter at SC2 kom ut.

Lenke til kommentar

Angående Soul Calibur, så hadde vel PS2 eksplodert i brukerbase, mens GC var omtrent på stedet hvil i årene etter at SC2 kom ut.

 

Dette er selvsagt sant, men likevel pussig at man ikke søker å bygge videre på sin mest selgende versjon? Det er vel heller ikke umulig at det var noen insentiver fra Sony inne i bildet, jeg har ihvertfall lest en del spekulasjoner om nettopp det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...