Gå til innhold

konsollkaféen, Diskusjon rundt konsollene!

MindTooth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette blir off-topic, men jeg klarer ikke la den beskrivelsen av USA bli stående. Det er Europa som er fucket, ikke USA. Kjøpekraften til amerikanere var kun 9% lavere enn en nordmenn i 2011.

http://www.forskning.no/artikler/2011/september/298383

Arbeidledigheten deres synker og er lavere enn i EU. Statsgjelden er i $, så de vil garantert klare å betale den.

Lønningene i USA er i snitt mye lavere enn i Norge, men "alt" er billigere. Sånn sett kan noen mene det er greit at Vita er billigere der.

Jeg synes IKKE det er greit i det hele tatt. Hvis vi skal betale mer for alt vi importerer betyr det i praksis at vi gir bort oljen gratis :mad: .

Lenke til kommentar

Dette blir off-topic, men jeg klarer ikke la den beskrivelsen av USA bli stående. Det er Europa som er fucket, ikke USA. Kjøpekraften til amerikanere var kun 9% lavere enn en nordmenn i 2011.

http://www.forskning.no/artikler/2011/september/298383

Arbeidledigheten deres synker og er lavere enn i EU. Statsgjelden er i $, så de vil garantert klare å betale den.

Lønningene i USA er i snitt mye lavere enn i Norge, men "alt" er billigere. Sånn sett kan noen mene det er greit at Vita er billigere der.

Jeg synes IKKE det er greit i det hele tatt. Hvis vi skal betale mer for alt vi importerer betyr det i praksis at vi gir bort oljen gratis :mad: .

Grunnen til at "alt" er dyrere i Norge er vel at salgspersonale har høyere lønninger og dessuten en del avgifter og dritt tenker jeg. Vi har tross alt NAV i dette landet og det apparatet går ikke rundt av seg selv. Men nok om politikk, det kan vi ta i en annen del av forumet.

Når det gjelder PSP har den underholdt meg noen timer, men det som viste seg meget mangelfullt var den enslige analogspaken. Vi fikk tredimensjonale plattform, action og skytespill som emulerte konsollspill, men dessverre uten en spak til å styre kameraet eller sikte med.

Lenke til kommentar

Dette blir enda mer off-topic, men jeg er veldig overrasket over de tallene du presenterte Philber. Selv jobber jeg med samfunnsforskning, og de tallene er fjernt fra det "vanlige" synet som jeg har blitt presentert for, men jeg skal undersøke litt nærmere om det bildet jeg har sett er "feil", eller om det eventuelt er aspekter som er tatt med et sted, men ikke et annet. Uansett, så blir det i mye samfunnsvitenskapelig faglitteratur presentert at USA sin lønnsvekst justert for inflasjon, faktisk har vært negativ siden Nixons regjeringstid på 70-tallet, men det strider jo definitivt mot den linken du viste, som jeg ikke har noen gode grunner til å se bort fra. En mulig årsak til at tallene blir som de blir, er dog at de i dette regnestykket ikke har tatt høyde for de godene som skatter og avgifter brukes til. Eksempelvis så bruker jo amerikanere mye penger på helseforsikring, utdanning og andre tjenester som hovedsaklig er gratis i Norge. Uansett, det blir bare spekulasjoner, og veldig off-topic, så jeg skal la det ligge for nå. Må bare få kommentere en ting, nemlig NAV. Dette er helt sikkert en organisajon som mange har negative erfaringer med, men det skal sies at den jobben NAV er satt til å gjøre, også utføres i alle andre vestlige land. Det betyr at NAV eller tilsvarende organisajoner eksisterer i andre land vi sammenligner oss med. Det betyr dog ikke at de bruker like mye ressurser på det som i Norge, det er vel snarere usannsynlig.

Lenke til kommentar

Man trenger vel ikke være særlig skarp for å skjønne at et foretak som NAV kun kan eksistere i et lite steinrikt oljeland.

Hva mener du med det? Tror du ikke det eksisterer offentlige organisasjoner som bidrar til å få folk ut i arbeidslivet i andre land? Eller at det ikke eksisterer organisasjoner som vurderer hvem som skal ha trygd, og fordeler denne? For det er vel de to hovedoppgavene NAV har, og det er oppgaver som ikke utføres bare i Norge.

Hvis du derimot mener at trygden er relativt høy i Norge, så er det vel ingen tvil om at du har rett i det.

Uansett, det er vel bare å beklage at vi går såpass off-topic her, men det er jo tross alt delvis relevant ovenfor utsalgsprisen til Vita, så får håpe det glir gjennom ;)

Lenke til kommentar

Er det meningen at en PS3 skal være treg til å installere spill på hdd'en?

Varierer veldig fra spill til spill hvor mye som må installeres, så det kan ta alt ifra 30sec til 10min++ noen ganger.

Ikke i like lang tid som en installasjon på pc og litt kortere en en full installasjon av spill på X360 sånn ca...om du skulle lure :)

Lenke til kommentar

Resident Evil 6 til PS3/X360.

pmDWj.jpg

Kommer allerede i november. Overrasket over en så tidlig dato med tanke på RE: Operation Racoon City som kommer i mars.

IGN:

For the first time in Resident Evil history, Leon Kennedy and Chris Redfield will both be playable characters in Capcom's ambitious six main entry in its survival horror series. Sources within the development team have started to give IGN a broad picture of the game's scope, which certainly seems larger than any Resident Evil title we've seen so far. This news comes on the heels of the leaked logo and release date for the game.

Chris Redfield and Leon Kennedy will not be alone in this new game. Both Chris and Leon will have unnamed partners of their own, teaming up in similar fashion to the Chris Redfield/Jessica Sherawat and Jill Valentine/Parker Luciani pairings in Resident Evil Revelations. Sources tell us Chris and Leon will have seperate stories in the game that will eventually overlap in some capacity.

We're also told Ada Wong will have a playable role in the game, though not immediately. It appears as though the Ada storyline will become available to players after the Chris and Leon arcs have been completed, plus a third primary narrative featuring a new character. Any of the three main story branches will be selectable early on in the game, allowing players to see each storyline through to completion before starting another one.

Resident Evil 6 is also set to take place across the globe, including China, which has been an often-rumored location for months. VentureBeat reports the RE6 development team is the "same internal Japanese team that has worked on previous entries." That same report suggests this game is being styled after both Resident Evil 4 and 5, attempting to find a middle ground between horror and action.

Kilde

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Capcom hopper litt rundt gitt, RE på 3ds, back to horror. RE 6, ACTION ACTION!!!

Kan nesten se ut som RE6 er delt opp i tre gameplay typer, Leaon = litt mer horror som RE4, Chris, action som RE5 skrudd opp til hundre. New bald annoying Sam Worthington guy = beat 'em up?

Endret av Santar
Lenke til kommentar

Ser dessverre ut som om denne generasjonen har krevd enda et offer, denne gangen er det THQ som endelig gir opp og forsøker å selge seg for å unngå konkurs. Alle spill for 2013 og senere er kansellert :(

Bye bye Darksiders 2 :(

Merk siste setning. 2012-spillene ser ut til å bli utgitt som normalt. Darksiders II skal fortsatt slippes i juni.

Lenke til kommentar

Nå har jeg også sett traileren, og det er selvsagt ikke stort en kan få ut av en slik trailer, men synes det tross alt ser ut som et skritt opp fra RE5. Dette er mørkt som det skal være, og vi får også tilbake Leon Kennedy som er min favorittprotagonist i serien. Dog ser jeg ikke frem til bromancen mellom han og Redfield.

Ellers er det meget skuffende om dette ikke kommer til Wii U - men dessverre ville det ikke vært overraskende. Alle vi som har fulgt Wiiens sitt liv har sett tredjepartsutviklere behandle den med en irrasjonalitet som kan oppsummeres i følgende illustrasjon:

Wiitestcycle.gif

Og hvis vi er uhelige, så blir det samme leksen med Wii U. Kraften var bare en unnskyldning, akkurat slik minidiscene var det med Gamecube.

Uansett anser jeg det som relativt sannsynlig at spillet også vil komme til Wii U, men at det er begrensningene i hva Capcom har lov til å si som gjør at spillet bare blit annonsert til disse plattformene. Ihvertfall kan vi håpe det.

THQ-situasjonen skal forøvrig være bedre enn fryktet, så forhåpentligvis får vi se både Darksiders 2 og 3 i fremtiden.

Lenke til kommentar

Ser dessverre ut som om denne generasjonen har krevd enda et offer, denne gangen er det THQ som endelig gir opp og forsøker å selge seg for å unngå konkurs. Alle spill for 2013 og senere er kansellert :(

Bye bye Darksiders 2 :(

Merk siste setning. 2012-spillene ser ut til å bli utgitt som normalt. Darksiders II skal fortsatt slippes i juni.

*3 og 4.

Det var vel påtenkt å ha et spill for hver rytter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...