Gå til innhold

konsollkaféen, Diskusjon rundt konsollene!

MindTooth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Arc Rise Fantasia er et jrpg som kom ut sommeren 2010 i Nord Amerika, men det kom aldri til Europa dessverre. Jeg tror ikke det er veldig bra, og duben skal vistnok være legendarisk dårlig, men det har likevel rykte på seg å være et brukbart jrpg, og på en konsoll som Wii som ikke har så mange rpg-er, så ville jo det absolutt vært velkomment også her i Europa.

Har du en PS2 så finner du nok mange lignende rpg-er til Arc Rise Fantasia med mye høyere kvalitet, men det er jo ikke alle som har det, så ville vært fint om det kom hit. Tror spillet gjorde det dårlig i Nord Amerika dog, så var vel kanskje derfor.

Fun Fact: Han ene fyren på gametrailer-podcasten Invisible Walls (som er velkjent for å ikke bry seg stort om Nintendo) jobbet med markedsføringen av spillet :)

Tror jeg hopper over det da :)

Har et JRPG til PS2 jeg aldri spilte. Husker dessverre ikke hva det heter da jeg har flyttet og den enorme spillsamlingen ligger igjen der, men mener å huske det fikk gode omtaler. Kanskje jeg skal lete etter det neste gang jeg er innom.

Edit: Rouge Galaxy tror jeg det het.

Endret av nouse4aname
Lenke til kommentar

Tror jeg hopper over det da :)

Har et JRPG til PS2 jeg aldri spilte. Husker dessverre ikke hva det heter da jeg har flyttet og den enorme spillsamlingen ligger igjen der, men mener å huske det fikk gode omtaler. Kanskje jeg skal lete etter det neste gang jeg er innom.

Ja, hvis du har lyst til å spille deg opp på jrpg-er, så er vel PS2 den beste konsollen, ihvertfall om du vil ha de relativt moderne. Ellers har jo både Snes og PS1 også mange bra selvsagt.

Lenke til kommentar

Hvordan er Final Fantasy 7 nå? Har aldri spilt det før, men siden jeg har hørt så mye positivt om det kunne jeg tenke meg å prøve det en gang. Men er det enda så bra som det var, eller er det en del nostalgi inne i bilde når folk forteller om hvor fantastisk det er?

Vel, min mening om det spillet er nok ganske kontroversiel, da jeg mener at det spillet er veldig overvurdert. Jeg tror det har fått en hellig status ganske enkelt fordi det var det første spillet av sin type som veldig mange i vesten fikk oppleve, og derfor blir alltid det spillet trukket frem. Jeg ville absolutt ha testet FF7 for å se hvorfor det er så populært - og slik lage en egen mening om det, men min mening er at både FF4,5,6,8,9 og 12 er bedre. Spesielt Final Fantasy VI synes jeg er fantastisk - men dette er jo et rent 2D-spill med snes-grafikk, så du får vurdere litt hva du er ute etter.

Vil du ha et jrpg til PS2 dog, så anbefaler jeg Dragon Quest 8 som er helt fantastisk. Det har kanskje litt flere random battles enn det burde, men likevel få spill som kan måle seg med koseligheten til dette spillet :)

Lenke til kommentar

For meg er Final Fantasy 7 det beste spillet noen sinne, men det er veldig mulig det er på grunn av det du skriver taterfyrings.

Fikk det til jul for noen 4 år siden, og det holdt seg godt da også.

Allikevel savner jeg lignende spill i dag, jeg fikk ikke det samme forholdet til 8 (likte ikke hovedkarakteren eller historien) eller 9 (det lånte jeg bare, og fikk følgelig ikke muligheten til flerfoldige gjennomganger). Jeg likte 10 ganske godt, og spilte sågar 10-2 en hel del. Det stoppet derimot med FF 12, som jeg den dag i dag hater som pesten.

2-5 har jeg liksom ikke noe forhold til, kjøpte de når de kom til Playstation og spilte dem. Jeg likte jobb-systemet som var i nummer 3 (?).

Lenke til kommentar

Jobb-systemet er i nummer 3, men videreutviklet i nummer 5. Spilt 6, det beste av de alle? (etter min mening) :)

Lignende spill denne generasjonen ja, det er jo Tales-spillene. Vesparia til 360 er jo bra. Ellers så er jo Xenoblade til Wii bra, men generelt er det vel ikke kommet veldig mange gode japanske rollespill denne generasjonen med mindre man ser til håndholdte - der er det mye bra.

Lenke til kommentar

Noen som har lagt merke til at 3DS koster 200 kr mer i Norge enn i USA(170 USD), mens PS Vita koster 1000 kr mer i Norge enn USA(249 USD)? Håper ikke denne prissettingen er endelig, men kjenner jeg Nordisk Film rett så er den det.

Håper ingen godtar denne formen for landeveisrøveri og lar Vitaen tørke på hyllene.

Lenke til kommentar

Sony har dessverre tatt den sedvanlige $249 = €249 som gjør at den er rundt 30% dyrere i Europa. Dette gjelder også Nintendo og 3DS. Prisforskjellen er riktignok ikke fullt så stor i praksis da amerikanske priser ikke inkluderer moms (som er forskjellig fra stat til stat), men fortsatt 700-800 kr. dyrere her til lands.

1500 kr. og et must-have spill er hva som skal til før jeg slår til på Vita.

Har ikke kjøpt 3DS ennå selv om prisen er grei og har spill jeg har lyst på. Men venter og ser hva som skjer på E3 i forhold til en ny versjon...

Lenke til kommentar

En kan få Vita sin wifi utgave helt ned i 1990,- om en gidder å sjekke litt rundt, her er en butikk.

Og synes helt ærlig det er smålig av nordmenn å suttre om pris å sammenligne det med andre land fks Usa når en vet at dem har en så skakk kjørt økonomi og folk eier nesten ikke ei krone eller jobber der borte. Mens vi her sitter å flesker oss i alt av goder....

Endret av _LarZen_
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Enig der Larzen og veldig nice price på PS Vita altså.

Folk klager alltid på priser, se på deres egne produkter som de har kjøpt og se på de skjulte kostnadene de har, (ja jeg ser på deg Apple)

For eks jeg betalte 2400kr for 3DS med Rayman 2 (middelmådig port), noe som er dyrere en PS Vita med et minnekort på 8-16GB

Jeg er fornøyd til nå er prisen for min PS Vita 2099kr med headsett til verdi av 299kr inkludert!

Lett skal jeg svi av 1500-1800kr på spill og minnekort ekstra! Uncharted Golden Abyss er en selvfølge pluss Ultimate Marvel vs capcom 3 og Modnations blir å skaffe på dag en :)

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

En kan få Vita sin wifi utgave helt ned i 1990,- om en gidder å sjekke litt rundt, her er en butikk.

Og synes helt ærlig det er smålig av nordmenn å suttre om pris å sammenligne det med andre land fks Usa når en vet at dem har en så skakk kjørt økonomi og folk eier nesten ikke ei krone eller jobber der borte. Mens vi her sitter å flesker oss i alt av goder....

Flott! Kanskje jeg slår til likevel, det der var jo ikke så ille(fortsatt dyrt, men men). Jeg sjekket selv bare på prisguide.no, men den siden er kanskje ikke den beste nå for tiden for å sammenligne priser?

Dette gjelder forøvrig ikke bare Norge hvor økonomien er sterk og NAV deler ut penger i alle retninger. Prisen i fastlands-Europa og Storbritannia er faktisk også ganske brutal, UK feks rundt 2000 NOK.

Endret av Samaritan
Lenke til kommentar

Jeg er enig med det at man ikke kan konvertere priser direkte fra ulike valutaer slik som den sutringen vår egentlig var et uttrykk for. Den amerikanske økonomien er totalt fucket, og den gjennomsnitslige kjøpekraften ligger fremdeles på samme nivå som tidlig 70-tallett, samtidig som vi i Europa og spesielt Norge i samme tidsrom har fått voldsom mye bedre privatøkonomi. Sånn sett er det vel greit nok at vi tross alt betaler en del mer - selv om det også er irriterende.

Det er jo heller ikke slik at bare fordi dollaren svekkes i verdi (og det derfor blir billigere for oss å handle elektronikk i USA), så øker lønningene der tilsvarende. Faktisk henger ikke det direkte sammen overhodet, og derfor er det jo ikke rart at prisene ikke nødvendigvis øker i takt med valutasvingningene. Alt i alt sier vel dette en del om at valutasystemet fungerer på en ganske pussig måte, men det får bli til en annen del av forumet.

Men jeg synes altså likevel prisen er for høy i Norge til at jeg slår til. Når vi i tillegg vet at Vita-salget mest sannsynlig ikke kommer til å gå voldsomt bra til denne prisen, så venter ihvertfall jeg på et priskutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...