Gå til innhold

konsollkaféen, Diskusjon rundt konsollene!


MindTooth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Call of Duty 4 med en singleplayer-del på 5-6 timer:

http://n4g.com/News-76513.aspx

 

Det var dårlige saker..

 

Da blir det ikke kjøpt her i gården nei. Skuffende hvis dette er sant.

 

Hva kan du si om dette i dag? Ble det kjøp eller klarte du å styre deg for fristelsen?

 

Det ble aldri kjøpt, jeg lånte det av en kompis.

SP viste seg jo å være ganske kul, men ikke bra nok til et kjøp.

Lenke til kommentar

Resident Evil 4 HD - Review

 

Det ser visst ikke bedre ut, selv om det har HD i navnet. Bør heller kjøpe Wii-utgaven står det.

 

Fordelen er jo at det er tilgjengelig også for de som ikke har en PS 2 eller Wii. Ellers er det jo litt rart at de gjør en så lackluster jobb.

 

Skulle ønske en kunne kjøpt denne i Europa også....

 

http://www.eurogamer.net/videos/resi-evil-15th-anniversary-box-opening

 

Ja. Den var lekker!

Lenke til kommentar

Lurer litt på om jeg skal kjøpe Wii-utgaven. Har lest veldig mye positivt om den. Men hvordan er RE1? Verdt et kjøp? Ser det er kommet en remake av det også.

 

Wii-utgaven er klart best om du har tilgang til den, da den bruker pekeren på wiimoten til å skyte. Dette spillet, sammen med Metroid Prime 3 er grunnen til at vi er veldig mange som er skuffet over hvor få shooterbaserte action-adventurespill som er dukket opp på Wii.

 

Angående Resident Evil Archives: Resident Evil som vel er det andre du snakker om, så er Wii-versjonen helt lik som gamecube-versjonen om jeg ikke tar feil. Jeg har selv denne, men har ikke fått testet den, men gamecube-versjonen er ihvertfall en full remake av PS1-spillet, og etter min mening kanskje det beste spillet i sin sjanger noensinne.

Lenke til kommentar

Resident Evil Archives: Resident Evil var det jeg tenkte på ja :) Så litt gameplay på youtube, og det så litt klønete ut å bevege seg med de fastlåste kameraene. Men det er kanskje de som gjør spillet mer skummelt og intenst?

 

Det er veldig klønete. Det bruker samme system som Resident Evil 1-3, Zero og Code Veronica. De startet nok å bruke den kontrollmåten pga svakhetene til Playstation-konsollen (både Tomb Raider, MGS og andre action-adventurespill til PS1 lider jo av lignende ting), men fortsatte med det for å bevare spenningen. Dog, etter Code Veronica var det mange som var mette, og det var derfor de begynte å eksperimentere med et mer fleksibelt kontrollskjema. Det ble såpass fleksibelt at Capcom bestemte seg for å lage en ny serie ut av det - Devil May Cry, og laget enda et "klassisk" Resident Evil i Resident Evil Zero til Gamecube. Etter dette tok imidlertid Mikami tilbake kontrollen, og ga oss det revolusjonerende Resident Evil 4 som regnes som det første "moderne" Resident Evil-spillet.

 

Jeg vil definitivt anbefale deg å spille de eldre spillene om du har tid, om ikke annet så av historiske grunner, og siden REmake er tilgjengelig på Wii, så er jo det et perfekt sted å starte (om du ikke vil laste ned orginalen på PSN - dog, den har ikke eldes like godt som REmake).

 

Edit: Fikset en liten feil.

Endret av taterfyrings
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Resident Evil Archives: Resident Evil var det jeg tenkte på ja :) Så litt gameplay på youtube, og det så litt klønete ut å bevege seg med de fastlåste kameraene. Men det er kanskje de som gjør spillet mer skummelt og intenst?

 

Det er nok noe klønete ja,ihvertfall for en som ikke har spillt de opprinnelige spillene. Dette er tross alt den ekte RE opplevelsen. Har selv gått med tankene om å blåse bort støvet fra wiien kun for å dra igjennom RE remaken etter gammelt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...