Gå til innhold

konsollkaféen, Diskusjon rundt konsollene!


MindTooth

Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Det ser ikke ut som om prisene på konsoll vil falle noe særlig med det første, så jeg har fått litt kick på å kjøpe meg en nå de siste dagene. Jeg var særdeles aktiv gamer på N64, Gamecube og Xbox (da spesielt Xbox Live!). De senere år har jeg lagt spilling _HELT_ fra meg og det har blitt helt fjernt for meg, egentlig. Men Live-medlemskap har jeg fremdeles av en eller annen grunn. Jeg er fortsatt ikke sikker på om jeg skal svi av tre lapper for en konsoll, men vi får se.

 

For å vurdere Wii først: Genialt konsept som jeg er sikker på jeg digger. Dog kan det hende jeg går i en blindgate og det blir for mye av det samme, men uansett noe jeg kjenner meg igjen i. Funker virkelig alt som det skal? Ingen irritasjonsmomenter ved kontroll? Bortsett fra at det er Nintendo, føler jeg ikke det er altfor mye å rope hurra for som jeg kan benkle meg flere timer for å spille. Det blir nesten en "artig-konsoll-for-småspill". Konseptet er genialt, men flere jeg har snakket med har gått lei etter en stund, og nå støver nintendoen ned. Jeg har lyst på en nintendo, spesielt nå når den er så billig, men jeg vil ha noe jeg kan kose meg med. Wii skal ha pluss for at det går an å modifisere sånn at man kan spille brente spill man selvfølgelig har fra før.

 

Playstation 3 er egentlig det som frister mest. Her har vi en del gode spill som virkelig virkelig frister og man har en viss trygghet på at det virkelig leverer. Har det gjort det? I tillegg har de multiplatformspill som tony hawk som alltid slår bra an. Jeg har aldri selv eid en playstation, så dette vil være noe helt nytt for meg. Kan man spille brente spill man har fra før på denne? Jeg liker ikke å ripe opp spill jeg har brukt 600 kroner på ser dere.

 

Xbox 360 hadde den forige room-mate'en. Helvete for en bråkemaskin. Jeg spilte der halo 3, så halo 3 alene er ikke noen grunn for meg for å kjøpe xbox. Jeg digget fable, forza og pgr, så jeg liker nok oppfølgerene. Tryggeste valget, men kanskje det som bare gir meg _akkuratt_ det jeg vil ha og ingenting nytt? Kan man spille brente spill man selvfølgelig har fra før på denne?

Endret av Insty
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Insty: Både wii og 360 er enkle og cracke og begge du kan spille brente spill til gørra tyter ut ørene. Ulempen med å cracke 360 er at du risikerer å bli bannet for ALLTID fra xbox live.

 

Når det gjelder ps3 er det ikke mulig å spille brente ps3 spill på noen måte, men om du ikke har små barn går det nok bra med riper ;)

 

Ut over det skal ikke jeg påvirke deg, er en ganske het debatt i ein annen tråd om hvilken som er best :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Hvis det blir altfor mye aktivitet i denne tråden, er ikke det som å be om en flamewar? :p

 

Menmen, hvilke spill er det folk skal ha til høsten da? Jeg skal ihvertfall ha Gears 2, Fable 2, Fallout 3, Saint's Row 2 og Banjo-Kazooie. Kanskje Mirror's Edge og Halo 3 Mythic, attpåtil. Stakkars lommeboken.. blir så liten og tynn :(

Lenke til kommentar

Har bestilt meg Saint's Row 2, Fallout 3, og legger vel snart inn en bestilling på Gears of War 2 Col.Edt. når den blir lagt ut.

Bestiller for det meste alle mine spill hos AbsoluttSpill.

 

Lurer litt på om jeg skal ha Fracture og Star Wars: The Force Unleashed. Ble litt mikset etter demoen.

 

ONT: Ja, er lite liv her. Kunne vært bedre.

 

Birger :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...