LarZen Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Det har vært en lang tørke på X360 nå ja....synes MS har sviktet veldig på den biten....og det er jo tross alt core spill som er det viktigste i mine øyne. Men plutselig så dukker det opp et bra eksklusivt igjen...neste er vel i september med Gears of War 3... En er bare blitt litt bortskjemt på PS3... Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Jeg synes at MS kunne ha fordelt spillene bedre i år. Sensommeren og høsten ser jo ut som en clusterfuck mtp på spillutgivelser. Det har dog kommet ut mange flotte multiplatspill, så 360 har heldigvis ikke hatt en spilltørke i år. Av eksklusive 360-spill er det ITSP, Ms. Splosion Man, Gears 3, Halo Anniversary og Trials Evolution som frister mest. Jeg spiller ikke på pc, så jeg kommer også til å ta en titt på minecraft, bastion, spelunky og the witcher 2. Jeg tror imidlertid at multiplatspillene blir de store vinnerne i høst. Skyrim, arkham city, bf3, sr3 og deus ex blir sikkert grisefete spill. Endret 21. juni 2011 av Leflus Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Det virker rimelig opplagt at MS er i gang med oppfølgeren til 360, og at det er derfor vi ser så få eksklusiver til 360 nå. Don Mattrick turde jo ikke en gang å innrømme at Halo 4 faktisk kommer til 360, noe som i mine øyne tyder på at også det spillet faktisk er under utvikling til Xbox 3. Tipper vi får en full reveal av Xbox 3 på E3 neste år, mens MS sannsynligvis forsøker å få den ut til jul slik at de får et godt forsprang på Sony og ikke lar Nintendo være alene med en ny konsoll for lenge. Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Det virker rimelig opplagt at MS er i gang med oppfølgeren til 360 Jupp. På samme måte som Sony er i gang med oppfølgeren til PS3. det er derfor vi ser så få eksklusiver til 360 nå. Gears of War 3 The Gunstringer Forza Motorsport 4 Kinect Sports 2 Dance Central 2 Halo CE Anniversary Ryse Haunt Project Draco Codename D Fable: The Journey Halo 4 Greit nok at det har kommet få discbaserte spill i år, men Microsoft har da annonsert en solid liste med kommende 360-spill. Det er godt mulig at de rekker å lansere flesteparten før en eventuell Xbox 3, men Fable The Journey og Halo 4 blir sannsynligvis de store høstspillene i 2012. Don Mattrick turde jo ikke en gang å innrømme at Halo 4 faktisk kommer til 360, noe som i mine øyne tyder på at også det spillet faktisk er under utvikling til Xbox 3 Link? På pressekonferansen var Mattrick klar på at spillet er under utvikling til Xbox 360. Jeg har det svært vanskelig for å tro at de vil flytte over Halo 4 til XB3. 1. En brukerbase på 70+ millioner VS en brukerbase på 3-5 millioner. Jeg tror at de vil spare storserier som Gears eller Halo til konsollen har blitt 1-2 år gammel. 2. 343 Industries er en ny utvikler, og de burde lære seg å krype før de kan gå. De burde lage et ekte 360-spill før de kan begynne å tenke på XB3. 3. En cliffhanger i Halo 4 kan gjøre det mer fristende for folk å skaffe seg XB3 + Halo 5. Tipper vi får en full reveal av Xbox 3 på E3 neste år, mens MS sannsynligvis forsøker å få den ut til jul slik at de får et godt forsprang på Sony og ikke lar Nintendo være alene med en ny konsoll for lenge. Vi får se. Jeg antar at en avsløring er fullt mulig, men jeg tviler på at den blir lansert i 2012. Min spådom: 2013, med Fable IV som det store lanseringsspillet. Fable The Journey blir utviklet av et annet team, så jeg tipper at Fable III teamet er i gang med Fable IV. Endret 21. juni 2011 av Leflus Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Det virker rimelig opplagt at MS er i gang med oppfølgeren til 360 Jupp. På samme måte som Sony er i gang med oppfølgeren til PS3. det er derfor vi ser så få eksklusiver til 360 nå. Gears of War 3 The Gunstringer Forza Motorsport 4 Kinect Sports 2 Dance Central 2 Halo CE Anniversary Ryse Haunt Project Draco Codename D Fable: The Journey Halo 4 Greit nok at det har kommet få discbaserte spill i år, men Microsoft har da annonsert en solid liste med kommende 360-spill. Det er godt mulig at de rekker å lansere flesteparten før en eventuell Xbox 3, men Fable The Journey og Halo 4 blir sannsynligvis de store høstspillene i 2012. Don Mattrick turde jo ikke en gang å innrømme at Halo 4 faktisk kommer til 360, noe som i mine øyne tyder på at også det spillet faktisk er under utvikling til Xbox 3 Link? På pressekonferansen var Mattrick klar på at spillet er under utvikling til Xbox 360. Jeg har det svært vanskelig for å tro at de vil flytte over Halo 4 til XB3. 1. En brukerbase på 70+ millioner VS en brukerbase på 3-5 millioner. Jeg tror at de vil spare storserier som Gears eller Halo til konsollen har blitt 1-2 år gammel. 2. 343 Industries er en ny utvikler, og de burde lære seg å krype før de kan gå. De burde lage et ekte 360-spill før de kan begynne å tenke på XB3. 3. En cliffhanger i Halo 4 kan gjøre det mer fristende for folk å skaffe seg XB3 + Halo 5. Tipper vi får en full reveal av Xbox 3 på E3 neste år, mens MS sannsynligvis forsøker å få den ut til jul slik at de får et godt forsprang på Sony og ikke lar Nintendo være alene med en ny konsoll for lenge. Vi får se. Jeg antar at en avsløring er fullt mulig, men jeg tviler på at den blir lansert i 2012. Min spådom: 2013, med Fable IV som det store lanseringsspillet. Fable The Journey blir utviklet av et annet team, så jeg tipper at Fable III teamet er i gang med Fable IV. Jeg er ikke direkte uenig i noe av det du skriver her Leflus, og jeg er også litt usikker på om den neste xboxen faktisk vil komme ut neste år, men jeg tror MS vil forsøke på dette, om de lykkes får vi se. Det med brukerbasen er forsåvidt riktig, men Halo 3 og Gears 1 kom nesten med en gang 360-en kom ut - nettopp for å få folk til å kjøpe den, og jeg tror det vil være viktigere for MS enn størrelsen på den eventuelle brukerbasen til 360. Det blir imidlertid tro mot tro. Og den listen med 360-spill imponerer dessverre ingen. Det er derfor flere andre her inne diskuterte hvor få eksklusiver som kommer til 360 i år, før jeg brukte det som et poeng i en argumentasjon for at MS sine studioer er i gang med neste konsoll. Skal se om jeg finner kilden med Don Mattrick! Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Halo 3 og Gears 1 kom nesten med en gang 360-en kom ut - nettopp for å få folk til å kjøpe den, og jeg tror det vil være viktigere for MS enn størrelsen på den eventuelle brukerbasen til 360. Det blir imidlertid tro mot tro. Xbox 360: 2005 Gears: 2006 Halo 3: 2007 Konsoller pleier vanligvis å selge seg selv ved lanseringen, og med 3-4 mill solgte enheter per spill er ikke Fable-spillene noen sinker. MS burde egentlig bruke noen enda mindre populære serier(f. eks PGR, Crackdown, Perfect Dark) Edit: Gears er for øvrig at dårlig eksempel. På den tiden var det en ny IP, og det var vanskelig å vite nøyaktig hvor godt spillet ville selge. Og den listen med 360-spill imponerer dessverre ingen. Det er derfor flere andre her inne diskuterte hvor få eksklusiver som kommer til 360 i år Smaken er som baken. Selv er jeg interessert i flesteparten av spillene på listen. Og kommentarene ovenfor var vel strengt tatt rettet mot mangelen på eksklusive spill, og ikke hva folk synes om spillene? Uansett så var poenget mitt at MS arbeider med mange spill for tiden, og at det derfor er usannsynlig at XB3 kommer neste år. Endret 21. juni 2011 av Leflus Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Xbox 360: 2005 Gears: 2006 Halo 3: 2007 Beklager denne, var sikker på at begge var ute tidlig i 2006 jeg. Hukommelsen som sviktet der du! Smaken er som baken. Selv er jeg interessert i flesteparten av spillene på listen. Og kommentarene ovenfor var vel strengt tatt rettet mot mangelen på eksklusive spill, og ikke hva folk synes om spillene? Dette er selvsagt riktig, og når sant skal være sagt, så synes ikke jeg personlig at hverken Sony eller Nintendo har spesielt mye bedre line-up enn dette. Sony spesielt har likevel klart å gi et inntrykk av at de har mange flere "store" eksklusiver på gang enn sine konkurrenter - enten det er sant eller ei - og det var det som initierte denne diskusjonen. Jeg har ikke den samme oversikten over Microsoft sine studioer og hva de driver med som jeg har over Nintendo, men jeg vil ihvertfall tro at flere av de er "ledige" akkurat nå, og at mange av de spillene på den listen er laget av andre utviklere - noe som ihvertfall gir rom for at de er i gang med neste generasjons spill. Uansett så var poenget mitt at MS arbeider med mange spill for tiden, og at det derfor er usannsynlig at XB3 kommer neste år. Vi får se. Jeg tror som sagt MS vil forsøke å få den ut neste år, men at det kanskje blir vanskelig for dem, og at den derfor kommer i 2013. Regner det uansett som omtrent helt sikkert at den blir avdukket på E3 neste år. Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Sony spesielt har likevel klart å gi et inntrykk av at de har mange flere "store" eksklusiver på gang enn sine konkurrenter Hittil i år har det vært sant. De har blant annet gitt ut LBP2, Killzone 3 og Infamous 2. MS har på sin side ikke lansert et eneste spill av samme klasse. Det må dog sies at LBP2 ble utsatt fra 2010, noe som gjorde Sonys lineup sterkere enn planlagt. Jeg har ikke den samme oversikten over Microsoft sine studioer og hva de driver med som jeg har over Nintendo, men jeg vil ihvertfall tro at flere av de er "ledige" akkurat nå Her har du en grov oversikt: Turn10: Forza Motorsport 4 (2011) 343 Industries: Halo 4 (2012) Rare og BigPark: Kinect Sports 2 (2011) Lionhead 1: Fable The Journey (2012) Lionhead 2: Fable III (2010) Good Science: Kinect Fun Labs (2011) MGS Vancouver: Ryktes å være skytespill til Kinect MGS Family: "eksperimentelle spill" MGS Soho: "Familievennlige spill" Ser for meg at de 5 sistnevnte utviklerne kan være i gang med Xbox 3 spill. Rare har vanligvis hatt flere interne teams, så det er også mulig at de er i gang med et hemmelig prosjekt. Spesielt mtp at Kinect Sports 2 er et samarbeidsprosjekt. Endret 21. juni 2011 av Leflus Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Sitter venter på at Rare skal komme med nytt Viva Pinata nesten. Faktisk en av de beste "familie"-spillene som har kommet de siste åra. 343 skal nok garantert lage Halo 5 og 6 også. Men gangske sikker på at de to siste kan bli til XB3. De har allerede sagt at de ikke vil gjøre Halo om til et årlig franchise. Å det har aldri vært et årlig franchise, bare nesten hvis man regner med spinnoff`ene(ODST Og HaloWars). Vil egentlig si at Reach er et hovedspill i serien og, selv om en del regner det som spinnoff og det ikke er en del av trilogien så vil jeg egentlig kalle det et spinnoff-spill og. Halo 1/CE kom ut i 2001(?), mens Halo 2 kom ut i 2004. Halo 3, 2007. Halo 3: ODST i 2009. Reach i 2010. HaloWars husker jeg ikke akkuratt når kom ut. Endret 22. juni 2011 av Maury Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Sitter venter på at Rare skal komme med nytt Viva Pinata nesten. Faktisk en av de beste "familie"-spillene som har kommet de siste åra. 343 skal nok garantert lage Halo 5 og 6 også. Men gangske sikker på at de to siste kan bli til XB3. De har allerede sagt at de ikke vil gjøre Halo om til et årlig franchise. Å det har aldri vært et årlig franchise, bare nesten hvis man regner med spinnoff`ene(ODST Og HaloWars). Vil egentlig si at Reach er et hovedspill i serien og, selv om en del regner det som spinnoff og det ikke er en del av trilogien så vil jeg egentlig kalle det et spinnoff-spill og. Halo 1/CE kom ut i 2001(?), mens Halo 2 kom ut i 2004. Halo 3, 2007. Halo 3: ODST i 2009. Reach i 2010. HaloWars husker jeg ikke akkuratt når kom ut. Jeg tror faktisk at Halo Wars også kom i 2009, tidlig på året. Virker nok som om Halo, om ikke er blitt årlig, så ihvertfall omtrent like vanlig som Mario-serien og slike serier som dukker opp nesten en gang i året (og noen ganger oftere). Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Ja, jeg tror de egentlig mente serie. Å ikke franchise. Men uansett så kommer neppe Halo 5 året etterpå(etter Halo 4), fordi det mest sansynelig ender opp som en av de første esklusivene til XB3. Tviler på at det kommer på lanuch for maskina, men kanskje etter? Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Ser gamestop har et tåelig bra tilbud på xbox 360 fortiden. Tenkte var en fin gave til brodern, men han har spilt alle spilla du kan få med for 99 kr, hva tror dere sjansen er for at jeg kan sweet talke han/hun som jobber så jeg får med la noire for 99 kr isteden. Spillet man kan velge mellom er crysis 2 etc etc Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Hva slags Xbox? Begynner å bli litt lysten på den nye mindre utgaven. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Nye slim utgaven, 4gb versjonen though¨ 1398 kr, så 100 kr for et nytt spill hvis du kjøper konsollen Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 En kamerat av min lillebror skal selge sin ps3 for 600 kroner, frister.. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Nye slim utgaven, 4gb versjonen though¨ 1398 kr, så 100 kr for et nytt spill hvis du kjøper konsollen Ah, takk. 4gb? Jeg har det dobbelte bare i DLC tror jeg. Bruker ca. 100 gb på min hdd akkurat nå. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Er det noe problem å sette i en større disk i 4gb-versjonen av slim 360? Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Tja, du får jo sånne usbpenner som funker, spørs hvor mye plass du trenger. Eller så kan du kjøpte uoffsielle eller offsielle xbox 360 harddisker på 250gb De fungerer helt likt, den uoffsielle er dog mye billigere Offisielle: http://www.amazon.com/Xbox-360-250GB-HardDrive-Slim-Only/dp/B002I0JDC6 Uoffsielle: http://www.amazon.com/gp/product/B004GX4864/ref=pd_lpo_k2_dp_sr_3?pf_rd_p=1278548962&pf_rd_s=lpo-top-stripe-1&pf_rd_t=201&pf_rd_i=B003C1VPEY&pf_rd_m=ATVPDKIKX0DER&pf_rd_r=13T6QRYSPVA1HS7YHRDQ Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Herregud som Microsoft suger penger ut av forbrukerne med diskene sine. Får vondt inni meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå