Morfeo Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 (endret) Problemet jeg har med Nintendo (eller mer brukerbasen), er at uansett hva de slipper så oppfører massen seg som om det er massivt purt og rent gull, mens det i virkeligheten kan være velpolert møkk. Spill-industriens svar på Apple med andre ord. Edit: Og å komme ut 2-3 år før konkurrentene er ikke alltid en fordel, men Nintendo er jo i en meget sterk posisjon da de kan forventes å selge bra uansett grunnet sine sterke IPer. Jeg er enig med deg at blinde fanboys er latterlig - enten de er fans av Nintendo, Sony, Microsoft, Apple eller hva som helst annet. Når det er sagt, hvor ofte støter du på Nintendo-fanboys? Det er mulig jeg er blindet av mine egne preferanser, men jeg kan ikke si at jeg ser dem spesielt ofte hverken i virkeligheten eller online. Derimot ser jeg veldig mange som misliker Nintendo av ulike grunner. Videre er jeg ikke i tvil om at det er Sony som har klart flest fanboys i Norge med tanke på den salgshistorien Sony sine konsoller har her. Og jeg føler dette og andre forum grovt sett støtter dette synet - bare se hvor mange som driver og forsvarer Sony nå i forbindelse med PSN-skandalen. Selv er jeg en stor Nintendo-fan - men som det burde komme klart frem av flere tråder her inne så evner jeg likevel å være meget kritisk til Nintendo, og har vært kritisk både til deres strategi med 3DS hvor jeg mener de har gjort noen feil, og i forhold til å lansere en ny konsoll allerede nå - blant annet fordi jeg er enig med deg i at å lansere to år før Sony og MS ikke nødvendigvis er en fordel. Du tar imidlertid feil når du skriver at Nintendo selger bra uansett pga sine sterke IP-er - husker du Gamecube? Den ble nummer tre bak både Sony og Microsoft, og så vidt jeg vet, så lanserte Nintendo både Mario, Metroid og Zelda-spill der. Om det er noen som selger mye på merkevare, så er jeg overbevist om at det er Sony (ihvertfall frem til denne PSN-skandalen), ganske enkelt fordi de i ti år før denne generasjonen har levert det som etter de flestes syn er det desidert beste produktet med PS1 og PS2. At PS1 og PS2 var såpass fantastiske konsoller som de var gjorde at PS3 også fikk veldig mange salg i starten av denne generasjonen, til tross for et elendig bibliotek og en latterlig pris. Forøvrig ville det vært interessant om du pekte på hva du mener Nintendo har kommet med som er elendig men som vi Nintendo-fans har forsvart. Personlig tipper jeg det hele koker ned til at det er du som har fanboy-tendenser med et eller annet irrasjonelt hat mot Nintendo og deres produkter - men jeg blir selvsagt meget glad om jeg skulle ta feil! Ellers så er jeg enig med Itoman - om man er glad i spill så må man nesten ha de fleste konsollene. Selv en (nesten) blind Nintendo-fan som meg ser at det er en masse kvalitet å finne på konkurrentenes konsoller. Problemet er imidlertid her som alltid ellers den begrensede tiden Endret 3. mai 2011 av taterfyrings Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Jeg ser egentlig ikke noe poeng i å eie noe mer enn en hjemmekonsoll. Jeg eier 30 dvd- og 50 xbla-spill til 360, så jeg føler ikke at jeg går glipp av noe særlig. Dessuten har jeg færre ledninger og kontrollere å forholde meg til. En 3DS eller NGP hadde dog ikke vært å forakte. Jeg synes at en slik dings har mer nytteverdi enn en ekstra hjemmekonsoll. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 23. mai 2011 Del Skrevet 23. mai 2011 (endret) Vi skrev litt om mulighetene for et eventuelt nytt Star Tropics i Wii 2-tråden, så i går koblet jeg opp Toploaderen min og forsøkte meg på en gjennomspilling igjen, og jeg må si jeg ble overrasket over hvor sykt vanskelig dette spillet er. Kom frem til der man må dyppe brevet i vann, så det er vel ca halvveis, men får se om jeg kan fortsette i kveld. Veldig kult spill dog! Endret 23. mai 2011 av taterfyrings Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Må bare si at Kirbys Epic Yarn er digg Liker spillet sålangt, lett verdt de 170kr jeg ga for det Anbefales! Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Jeg har bestilt det, men ikke mottatt det enda. Selv om jeg misliker at vanskelighetsgraden er fjernet fra spillet, så klarer jeg nesten ikke å la være å skaffe det siden det er Kirby Spilte forresten litt Kirby's Adventure på toploaderen på søndag, det er veldig kult! Digger spesielt at det er såpass mange hemmeligheter. Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Både Sony og Microsoft kan for min del takke Nintendo att jeg ble inntresert i konsoller. Det var bare en feit liten italiensk rørlegger som måtte redde ei prinsesse Når det er sagt så spiller det relativt liten rolle på hvilken konsoll spillet kommer på så lenge innholdet er bra så jeg er nok en spillfan. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 Det kommer et nytt Deathspank. Jeg spilte det første og elsket det, så må få kjøpt meg Thongs of Virtue også snart. http://www.eurogamer.net/articles/2011-05-25-deathspank-the-baconing-announced Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 (endret) Har vært så mye artikler og diverse om retro-spill/-konsoller i det siste, så jeg leste litt om de første konsollene, og kom over denne fine konsollserien: Kanskje jeg som er overtrøtt, men ler like godt hver gang jeg leser gjennom den lista der Endret 28. mai 2011 av Ayb 1 Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Virker hvertfall mer åpenbart at noe MGS5 som et par har spekulert i ikke kommer til å bli annonsert på E3, ettersom Hideo Kojima ikke vil være tilstede på E3 tviler jeg på noe annet enn Rising og denne 3DS-remaken til MGS3(?) kommer til å bli vist på E3. http://www.vg247.com/2011/05/30/hideo-kojima-wont-be-attending-e3/ Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Konami skal ha en konferanse på torsdag, hvor Kojima har lovet at vi får en Metal Gear-overraskelse, så noe blir det vel, men jeg tror heller ikke det blir noe Metal Gear Solid 5. Tipper på Portable Ops/Peace Walker på PS3. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Ser så fram til nytt Saints Row. Ny cinematisk trailer til Saints Row: The Third. http://www.youtube.com/watch?v=csTf2Z7xlQ0 Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 4 dager etter Skyrim. Fantastisk timing. :/ Gleder meg uansett veldig mye til The Third. Det skal bli digg med en ny by. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) Mye på en gang ja. Kanskje Skyward Sword kommer i november også. Gleder meg også veldig til Darksiders II. Darksiders II Stars a New Horseman Darksiders II features a "dramatically larger world" than the original, full weapon and armor upgrade systems, and "bigger and more challenging dungeons." Endret 1. juni 2011 av nouse4aname Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) Å samme dag som AC: Revelations mener jeg. Bryr meg uansett ikke så ekstremt mye om en oppfølger etter 3`ern dog. Men det er 3`ern jeg føler er det siste spillet jeg trenger fra serien etter det ok nr 1, og gangske bra på sin måte nr 2. Det jeg liker med SR er at spillene er for det meste "tullespill". Og det er store deler av skjarmen sammen med de gangske mange karakterne som har et godt karaktergalleri både når det kommer til vanlige folk i byen, gjengmedlemmer, politiet og hovedkarakterne. Johnny Gat var en fantastisk simpel men morsom karakter med alle sine fuck you-sitater og ice that motherf***er. Uansett ikke eneste trailern som kom fram i dag. http://www.youtube.com/watch?v=XzXqNZEL5Fc Catwoman annonsert som spillbar karakter i Batman: Darkham City. http://www.youtube.com/watch?v=8cFMMQie5RU Aliens: Colonial Marines, Gearbox med som utviklerstudio. Men aner ikke om det er de som er hovedstudioet til spillet. Pluss Serious Sam 3 http://www.youtube.com/watch?v=N0sVUFwc9e8 Endret 1. juni 2011 av Maury 1 Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Det jeg liker med SR er at spillene er for det meste "tullespill". Og det er store deler av skjarmen sammen med de gangske mange karakterne som har et godt karaktergalleri både når det kommer til vanlige folk i byen, gjengmedlemmer, politiet og hovedkarakterne. Johnny Gat var en fantastisk simpel men morsom karakter med alle sine fuck you-sitater og ice that motherf***er. Så sant, så sant! Saints Row tok opp arven etter GTA San Andreas og tilførte konseptet en ekstra dose galskap. Jeg har slett ikke noe imot at Rockstar ønsker å fokusere på seriøse historier, men det hadde vært utrolig synd om utviklere som Volition ikke hadde prøvd å fylle opp tomrommet. Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) Jeg er enig med deg at blinde fanboys er latterlig - enten de er fans av Nintendo, Sony, Microsoft, Apple eller hva som helst annet. Når det er sagt, hvor ofte støter du på Nintendo-fanboys? Det er mulig jeg er blindet av mine egne preferanser, men jeg kan ikke si at jeg ser dem spesielt ofte hverken i virkeligheten eller online. Derimot ser jeg veldig mange som misliker Nintendo av ulike grunner. Videre er jeg ikke i tvil om at det er Sony som har klart Nintendo fanboys finnes det nok av, men de holder seg kanskje litt unna de typiske "hardcore" gamermiljøene. Ihvertfall mange av Nintendo fansen jeg har møtt som ikke engang kunne tenke seg å ta i en annen konsoll, og i så måte bryr seg lite om hva skjer ellers i industrien. Føles ofte som de lever litt i sin egen boble. Nintendo fanboysa er kanskje en smule ja...casual(pun intended). Likevel er det få fanboys som er like ekstreme som Nintendo fanboys. Samtidig er det ofte litt feil å kalle Nintendo fanboys for fanboys, da de ofte ikke har så mye felles med sine brautende MS/sony brødre. Der sistnevnte i stor grad består av fjortiser som kun forsvarer konsollen sin pga. umodenhet og pengemangel, er Nintendo fanboys i langt større grad eldre personer som er oppvokst med Nintendo og som er blinde på gode barndomsminner. Det betyr også at Nintendo fanboys ofte er flinkere til å uttrykke seg, noe som gjør at de tilsynelatende virker mer som dedikerte fans snarere enn typiske fansboys...men prøv å diss Mario eller Zelda og de kommer å tar deg på en måte som får selv den ivrigste Sony fanboy til å måpe av beundring. Okay da, ble veldig mye synsing nå, og ikke ta alt jeg skrev over så alt for seriøst. Det må såklart være lov til å forsvare et produkt, og hele fanboy greia er egentlig bare tull. Likvel er jeg litt lei av det positive inntrykket Nintendo ofte automatisk får, og denne oppfatningen en del har om at en ikke skal snakke stygt Nintendo fordi de er dette fantatiske selskapet som kun bryr som om nyskapende spill og konsepter og som ihvertfall ikke tenker på pengene slik som de kapitalistiske jævlene i Sony og MS. Ekte spillfans skal liksom ikke snakke stygt om Nintendo, og det er jeg litt lei av, det til tross for at jeg er langt mer positive ovenfor Nintendo enn de fleste. Endret 1. juni 2011 av g.i.r.l. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 (endret) Nintendo fanboys finnes det nok av, men de holder seg kanskje litt unna de typiske "hardcore" gamermiljøene. Ihvertfall mange av Nintendo fansen jeg har møtt som ikke engang kunne tenke seg å ta i en annen konsoll, og i så måte bryr seg lite om hva skjer ellers i industrien. Føles ofte som de lever litt i sin egen boble. Nintendo fanboysa er kanskje en smule ja...casual(pun intended). Likevel er det få fanboys som er like ekstreme som Nintendo fanboys. Samtidig er det ofte litt feil å kalle Nintendo fanboys for fanboys, da de ofte ikke har så mye felles med sine brautende MS/sony brødre. Der sistnevnte i stor grad består av fjortiser som kun forsvarer konsollen sin pga. umodenhet og pengemangel, er Nintendo fanboys i langt større grad eldre personer som er oppvokst med Nintendo og som er blinde på gode barndomsminner. Det betyr også at Nintendo fanboys ofte er flinkere til å uttrykke seg, noe som gjør at de tilsynelatende virker mer som dedikerte fans snarere enn typiske fansboys...men prøv å diss Mario eller Zelda og de kommer å tar deg på en måte som får selv den ivrigste Sony fanboy til å måpe av beundring. Jaja, hva skal jeg si? Jeg passer vel godt inn i den beskrivelsen av en Nintendo-fanboy, da jeg både er litt eldre, vokste opp med Nintendo-konsoller, og ikke minst vil forsvare både Mario og Zelda mot kritikk i de fleste diskusjoner, så noen er vi definitivt. Men som jeg skrev ovenfor, jeg tror ikke de er i nærheten av like mange som spesielt Sony-fanboysene, og ihvertfall ikke i nærheten av like mange som Nintendo-haterne. Det får vi jo oppleve her inne hele tiden der det å skulle forsvare Nintendo er en rimelig ensom kamp - ihvertfall oppleves det slik. Når det er sagt så føler jeg du tar feil i at flere Nintendo-fanboys er bare orientert inn mot sitt eget system, og det strider også mot det du skrev at Nintendo-fanboys gjerne er eldre (og mer fornuftige skulle vi tro). Selv sitter jeg ihvertfall med konsoller fra både Sony, Sega og Microsoft, og min interesse for spill er definitivt større enn min interesse for Nintendo, og det virker betydelig vanligere enn at vi feks ser en Nintendo-hater som faktisk har hatt en Nintendo-konsoll. Uansett, dette er selvsagt spekulasjoner både fra min og din side, så det er ikke nødvendig å gjøre så mye ut av det. Vi er enige om at den typiske Nintendo-fanboy gjerne er eldre enn sine motparter, men uenig i at han er en introvert gamer. Om den jevne Nintendo-fanboy er slik som meg, som eier haugevis med andre systemer og spiller alt han finner interessant uavhengig av konsoll, så tar du ihvertfall feil. Og sist, det dreier seg ikke nødvendigvis om å være "blind" på gamle minner. Det kan faktisk hende, selv om det kanskje er utenkelig for deg, at de spillene fra den gangen faktisk tilbydde oss noe annet enn den jevne Cod-klone gjør i dag. Noe annet som per i dag en bare finner igjen hos Nintendo - og det gjelder for mange enten de vokste opp med Sega, PC, PS1 eller for den saks skyld Nintendo. Edit: Ser at du endret innlegget ditt litt og tok med følgende: Okay da, ble veldig mye synsing nå, og ikke ta alt jeg skrev over så alt for seriøst. Det må såklart være lov til å forsvare et produkt, og hele fanboy greia er egentlig bare tull. Likvel er jeg litt lei av det positive inntrykket Nintendo ofte automatisk får, og denne oppfatningen en del har om at en ikke skal snakke stygt Nintendo fordi de er dette fantatiske selskapet som kun bryr som om nyskapende spill og konsepter og som ihvertfall ikke tenker på pengene slik som de kapitalistiske jævlene i Sony og MS. Ekte spillfans skal liksom ikke snakke stygt om Nintendo, og det er jeg litt lei av, det til tross for at jeg er langt mer positive ovenfor Nintendo enn de fleste. Bra du innser at det ble mye synsing, for det har du rett i Om ditt inntrykk er at Nintendo får positiv medieoppmerksomhet automatisk, så må du ha levd under en boble siden Wii-en ble lansert. Den har jo blitt erklært død så mange ganger at selv en katt ville vært misunnelig på antall liv den har. Etter mitt syn så får Nintendo ekstremt mye negativ omtale - men de får også mye god omtale. Den mest sannsynlige grunnen til at det er slik er at Nintendo tross alt er et fantastisk dyktig spillselskap med en rik historie, men som også gjør en del dumt som alle andre selskaper. Og ja, Nintendo er selvsagt bare interessert i å tjene penger som alle andre, og det er derfor merke-fanboyisme er idiotisk. Selv er jeg tilhenger av filosofien bak Nintendo sin strategi, og jeg liker spillene de lager. Men om de på tirsdag utroper seg som det nye Sony eller Microsoft, så vil de ikke få min støtte, for jeg er rett og slett ikke interessert i en tredje shooterbox. Og slik er det vel med alle reflekterte fanboys - håper jeg ihvertfall! Endret 1. juni 2011 av taterfyrings Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Konami sin pre-E3 pressekonferanse starter om ca ni timer. Selv får jeg ikke mulighet til å se den dessverre, da vi har besøk denne helgen, men jeg gleder meg likefult til å se hva Konami viser frem. Silent Hill Downpour er vel bankers, Metal Gear Solid 3D, og MGS: Rising bør vel også være her, men hva mer tror dere Konami viser? Kojima har både sagt at vi ikke får noe Metal Gear Solid 5, og at vi får et nytt MGS-spill, så blir spennende å se hva de kommer med. Noen andre som har tanker om denne konferansen/planer om å se den? For de som husker det, så var jo Konami sin konferanse i fjor sannsynligvis den mest underholdende av alle, så hadde vært gøy med noe lignende galskap i år Lenke til kommentar
BlackLagoon Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Konami sin pre-E3 pressekonferanse starter om ca ni timer. Selv får jeg ikke mulighet til å se den dessverre, da vi har besøk denne helgen, men jeg gleder meg likefult til å se hva Konami viser frem. Silent Hill Downpour er vel bankers, Metal Gear Solid 3D, og MGS: Rising bør vel også være her, men hva mer tror dere Konami viser? Har gått en del rykter om at de tidligere spillene skulle gies Classics HD behandling og lanseres til PS3, så det blir jo spennende å se om det er sant og isåfall hvilke spill som inkluderes. Og så er det snart 25 årsjubileum for den originale Metal Gear til MSX-konsollen, så kanskje vi får en restaurert versjon av den...? Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Har gått en del rykter om at de tidligere spillene skulle gies Classics HD behandling og lanseres til PS3, så det blir jo spennende å se om det er sant og isåfall hvilke spill som inkluderes. Og så er det snart 25 årsjubileum for den originale Metal Gear til MSX-konsollen, så kanskje vi får en restaurert versjon av den...? En remake av Metal Gear i ful 3D med MGS 1-2 gameplay hadde vært beyond awesome! La oss håpe det er noe slikt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå