Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

konsollkaféen, Diskusjon rundt konsollene!


MindTooth

Anbefalte innlegg

Det første Gears var fantastisk både i single og multiplayer! Spilte meg lei gameplayet i det første online + at online delen i Gears 2 var fullstendig skakkjørt:p Så det neste spillet i serien blir pga. Single player ihvertfall:)

 

Det samme med Uncharted 3, de kunne like godt ha droppet hele online biten i Uncharted 2. Skytemekanikken i spillet er for kjedelig til at det blir noe morro online for min egen del.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Passerte 6 til 8 dager ingame på UC2, Gears 2 rakk jeg ikke 30 timer før det ble ganske dritt med å miste shotgun i spawn, lagg osv. Da holdt jeg kun på med Horde i offline og bots for mer stabil gameplay

 

Kjøper Gears 3 for singelplayeren og UC3 kommer begge delene å bli spilt i jevne mellomrom :). Men tipper jeg kan ikke røre så mange spill som har MP da jeg har minst 50 spill jeg enda ikke har runda på PS3, 360 Wii og PC :p

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar
Men at det er noen klone, nei, det vil jeg ikke gå med på.

 

 

Nå krever ikke min personlige, subjektive oppfattning at du er enig. Min oppfattning er subjektiv, og ikke nødvendigvis objektiv. Men siden du sier du ikke er enig, så kan du vel redegjøre for hvorfor du ikke er enig. Så langt, ut ifra det jeg har sett du har skrevet, så har du vel egentlig ikke gjort annet enn å poengtere hvor mye du er enig, bortsett fra "grafikken, storyen og settingen".

 

 

Med tanke på at Uncharted ble annonsert på E3-messen i 2006 er det litt søkt å påstå at det er en Gears of War klone. Jak 2 og 3 inneholdt allerede mye skyting, så det er ikke direkte overraskende at Naughty Dogs neste spill ble et tredjepersons skytespill med platformelementer.

 

Treyarch's siste FPS spill, før Quantum of Solace, var COD3. Var det da en naturlig mekanikk at Quantum of Solace fremstod som en blek plagiats klone av IW's COD4? Eller synest du kanskje dette er en "søkt" påstand, at resultatet av QOS blir betegnet som en COD4 klone, med et tredjepersons coversystem og gadgets?

 

 

Overraskende at Naughty Dogs neste spill ble et tredjepersons skytespill, hvor coversystemet spiller en essensiell del og en tilbringer 70% av tiden i det, en har til en hver tid lite ammo, brett designet er veldig lineært, med en strekning fra A-B, med plasserte hindringer du må benytte, for å bekjempe hordene av fiender som til en hver tid stormer mot deg. med enkelte platformelementer for å gi spilleren en liten pustepause fra alle action sekvensene

 

Fikset litt på utsagnet ditt, slik at det er mer tilpasset virkeligheten.

 

 

Personlig, så synest jeg storyen er like dårlig i begge seriene. I Gears of War har man en gjeng med fniseste bolefriker, med biceps på størrelse med traktorhjul, hvor det de klarer å gulpe ut av seg, får Schwarzenegger til å fremstå som nobelspris verdig, innefor matematikk, fysikk og kjemi.

 

Og i Uncharted serien har man en "Harrison Ford i hans yngre dager" wannabe, bare så overspilt og overdrevet, at det grenser til det tendensiøse.

 

Nå er det vel ikke "Aliens" en kjemper mot, i Gears of War heller, men snarere Locusts, som kommer fra jordens indre (Mest sannsynlig et gen-modifikasjons prosjekt, utført av menneskene).

 

Gameplay messig, så foretrekker jeg brutaliteten og volden en ser i Gears of War, fremfor at fienden tar seg pent til brystet og legger seg ned på bakken, mens de sier "au au, jeg dør"

Lenke til kommentar

Passerte 6 til 8 dager ingame på UC2, Gears 2 rakk jeg ikke 30 timer før det ble ganske dritt med å miste shotgun i spawn, lagg osv. Da holdt jeg kun på med Horde i offline og bots for mer stabil gameplay

 

Kjøper Gears 3 for singelplayeren og UC3 kommer begge delene å bli spilt i jevne mellomrom :). Men tipper jeg kan ikke røre så mange spill som har MP da jeg har minst 50 spill jeg enda ikke har runda på PS3, 360 Wii og PC :p

 

Haha, kult at jeg ikke er den eneste med en gigantisk backlog. Hadde en opptelling forrige uke, og kom frem til at jeg holder på med 37 spill om dagen. Og da er ikke spill jeg eier men ikke har startet på med i tellingen. Nei, vi får legge oss i arbeid og bare game on, gjerne til noen chille c64-remixer http://www.youtube.com/watch?v=eZqiEp8KzWk

 

Edit: Nå har jeg ikke spilt hverken Uncharted-serien eller Gears of War-serien noe særlig, men om jeg skal få komme med en kommentar fra utsiden, så er jeg enig i at de spillene ser ut til å ha veldig mye til felles, og at ingen av de virker å utmerke seg med spesielt god historie. Det som for meg likevel gjør Uncharted til et mer interessant spill (og til en serie jeg tross alt har på min "skal-spille"-liste) er fargebruken - det ser mye koseligere ut - og det at spillet tar utgangspunkt i historiske mysterier. Jeg er en sucker for historie, og det lille jeg kjenner av historien i Uncharted gjør at det interesserer meg, selv om jeg også har en følelse, som Ninja Gaiden, at Nathan Drake er en forferdelig karakter som er altfor overspilt og at jeg nok vil irritere meg over historien likevel. Omtrent som med Tomb Raider - jeg irriterer meg alltid over hvordan de misbruker historiske myter - men samtidig må jeg spille de bare for å se hvordan de gjør det.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Treyarch's siste FPS spill, før Quantum of Solace, var COD3. Var det da en naturlig mekanikk at Quantum of Solace fremstod som en blek plagiats klone av IW's COD4? Eller synest du kanskje dette er en "søkt" påstand, at resultatet av QOS blir betegnet som en COD4 klone, med et tredjepersons coversystem og gadgets?

Activision eier både Infinity Ward og Treyarch, så det er ikke så rart at Treyarch hentet inspirasjon fra COD4. Spesielt med tanke på hvor bra COD4 endte opp med å selge.

Lenke til kommentar
Men at det er noen klone, nei, det vil jeg ikke gå med på.

 

 

Nå krever ikke min personlige, subjektive oppfattning at du er enig. Min oppfattning er subjektiv, og ikke nødvendigvis objektiv. Men siden du sier du ikke er enig, så kan du vel redegjøre for hvorfor du ikke er enig. Så langt, ut ifra det jeg har sett du har skrevet, så har du vel egentlig ikke gjort annet enn å poengtere hvor mye du er enig, bortsett fra "grafikken, storyen og settingen".

 

Nå er det langt mer enn bare gameplayet som definerer et spill. Men, om man bare skal snakke gameplay, sett deg foran tven, spill litt av begge seriene. Selv om gameplay-mekanikken er veldig lik, er det forskjeller, og, det som er enda viktigere, det føles veldig forskjellig.

Lenke til kommentar

Treyarch's siste FPS spill, før Quantum of Solace, var COD3. Var det da en naturlig mekanikk at Quantum of Solace fremstod som en blek plagiats klone av IW's COD4? Eller synest du kanskje dette er en "søkt" påstand, at resultatet av QOS blir betegnet som en COD4 klone, med et tredjepersons coversystem og gadgets?

Activision eier både Infinity Ward og Treyarch, så det er ikke så rart at Treyarch hentet inspirasjon fra COD4. Spesielt med tanke på hvor bra COD4 endte opp med å selge.

 

 

Riktig det at det var et internt prosjekt. Det er også derfor at det er et "direkte" plagiat, fremfor en inspirasjon.

 

Medal of Honor derimot, bærer sterke preg av å være Call of Duty inspirert, med DICE's Battlefield håndtering og grafikkmotor (Frostbite engine)

 

At intensjonene til Naughty Dog var å lage en "Gears of War" klone, er det ingen som sier. Men at resultatet fremstår, slik det gjør, så er det hevet over en hver tvil om at spillet fremstår som PS3'ens Gears of War.

 

At spill er like, er absolutt ikke gale, så lenge fundamentet er hva folk liker. (Gears of War igjen har hentet inspirasjon fra andre spill. Det er ingen som sier at Gears of War var et innovativt spill) Mange liker Uncharted serien. Jeg personlig, derimot, synest spillet fremstår som en blek Gears of War klone.

Lenke til kommentar
Men at det er noen klone, nei, det vil jeg ikke gå med på.

 

 

Nå krever ikke min personlige, subjektive oppfattning at du er enig. Min oppfattning er subjektiv, og ikke nødvendigvis objektiv. Men siden du sier du ikke er enig, så kan du vel redegjøre for hvorfor du ikke er enig. Så langt, ut ifra det jeg har sett du har skrevet, så har du vel egentlig ikke gjort annet enn å poengtere hvor mye du er enig, bortsett fra "grafikken, storyen og settingen".

 

Nå er det langt mer enn bare gameplayet som definerer et spill. Men, om man bare skal snakke gameplay, sett deg foran tven, spill litt av begge seriene. Selv om gameplay-mekanikken er veldig lik, er det forskjeller, og, det som er enda viktigere, det føles veldig forskjellig.

 

 

Rent foruten gameplayet, samt tidligere overnevnte ting som : Settingen, storyen og karakterene, hva mener du er ulikt?

 

Du sier selv at "gameplay-makanikken" er veldig lik. Nå har jeg kjørt gjennom både Uncharted: Drake's fortune og Uncharted 2: Among Thieves, samt GeoW 1 og 2.

 

Og rent forutt disse overnevne forskjellene, som er å beregne som naturlige, grunnet det faktum at det er ulike utviklere, så utspilles Uncharted som en Gears of War klone, i en annen setting.

Endret av NinjaGaiden
Lenke til kommentar

http://www.google.no/imgres?imgurl=http://enjoywiigames.com/wp-content/plugins/wp-o-matic/cache/94bbc_Uncharted-2-screenshot.jpg&imgrefurl=http://enjoywiigames.com/2009/11/the-reviews-of-2009in-review-day-3/&usg=__vOHfC53x-4r42_BZS0-sdwPjO4w=&h=321&w=570&sz=818&hl=no&start=98&zoom=1&tbnid=KcSaD9x-KURH8M:&tbnh=106&tbnw=188&ei=BT2cTcbqHsPoOZ-HsZMH&prev=/search%3Fq%3DUncharted%2B2%2Bpictures%26um%3D1%26hl%3Dno%26sa%3DN%26biw%3D1024%26bih%3D617%26tbm%3Disch0%2C4200&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=121&vpy=262&dur=472&hovh=168&hovw=299&tx=195&ty=89&oei=5TycTa3sEMbrOdjckfgG&page=9&ndsp=12&ved=1t:429,r:8,s:98&biw=1024&bih=617

http://www.google.no/imgres?imgurl=http://www.blogcdn.com/www.joystiq.com/media/2009/07/gam_uncharted2climb_580.jpg&imgrefurl=http://www.tombraiderforums.com/showthread.php%3Ft%3D156183&usg=__osxoNv3VEdhUeIx35asQp41LLiA=&h=322&w=580&sz=54&hl=no&start=110&zoom=1&tbnid=pvF1_a2s8bmOGM:&tbnh=108&tbnw=195&ei=5j2cTc-bK8SUOpXM8fcG&prev=/search%3Fq%3DUncharted%2B2%2Bpictures%26um%3D1%26hl%3Dno%26sa%3DN%26biw%3D1024%26bih%3D617%26tbm%3Disch0%2C4400&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=600&vpy=256&dur=481&hovh=111&hovw=200&tx=159&ty=62&oei=5TycTa3sEMbrOdjckfgG&page=10&ndsp=13&ved=1t:429,r:3,s:110&biw=1024&bih=617

 

 

Selv et spill i 2009 fortsatt imponerer meg. Og bildene er ikke av den beste oppløsninga :)

Kansje jeg skal fullføre UC2 for 4 gang da jeg har ny TV!

Ingen spill som er i nærheten i mine øyner ihvertfall med tanke på det som virkelig skjer i hele spillet, a trainride som aldri ender dårlig!!

 

Bygninger raser, veltende vogner, flotte omgivelser, god klatredynamikk, ohhh god spillet kan nesten ikke beskrives med ord, må bare oppleves. Er jo min personlige game of all time. Viss noe skal slå UC2 er det UC3 for Naughty Dog har fått min oppmerksomhet lenge!

 

Og for de som liker å ha det orden på profilen, sjekk ut om meg siden, der har jeg laget en haug av spill samlet i en katalogisk rekkefølge etter hva jeg liker osv. Begynner å minske på plassen i gamingrommet mitt.

Skal også etterhvert lage ny film av rommet fordi nå er det snart 9 måneder siden jeg la ut min siste film på youtube. So stay tuned, og bli sjokkert hva jeg har skaffa :). Kan ta et lite eksempel. For 9 måneder siden hadde jeg "kun" 27 PS3 spill og nå har jeg 79.

 

Ble et langt innlegg men måtte få noe godt ut av meg :)

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar
snip

 

Jeg for min del synes ikke Uncharted 2 var så fantastisk. Utenom grafikken var det ikke noe som imponerte meg. Synes heller utviklerne brukte billige triks for å tøye lengden på spillet ved å fylle på med lange skytekamper og folk som tålte urealistisk mye.

 

For Uncharted 3, håper jeg utviklerne lar det gå litt lenger tid mellom skytingen, ikke fyller på med 15 nye bølger med fiender, lar de tåle mindre og får inn flere gåter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

SSX 360/PS3 intervju:

http://www.gameinformer.com/games/ssx/b/ps3/archive/2011/04/06/ea-carves-up-a-world-of-mountains-in-ssx.aspx?PostPageIndex=1

 

When you guys debuted the SSX trailer at the Spike Video Game Awards it seemed like you might be moving away from the bright colors and crazy arcade feel of the early titles in favor of a more realistic tone. Is this true?

 

No, absolutely not. Our core statement from day one has been, “survive it, race it, trick it.” And in that, we have designed three major types of gameplay. One being Deadly Descent, which is all about survival gameplay. It’s a new addition to the franchise. But I’ve always thought racing was the core of SSX, and we didn’t want to go away from that, so we’re going to have Speed Descent events, and of course we’ll have tricks in our Tricky Descent events. We wanted to make sure we hit the over-the-top arcadey gameplay in all of these different gameplay modes. We decided to lead with the new Deadly Descent gameplay in that trailer, but all of the classic SSX style will be there, too.

 

Excellent. Jeg fryktet det verste da jeg så den første traileren, men det virker som om det nye spillet ikke vil bevege seg så alt for langt bort fra de gamle spillene. De har for øvrig droppet undertittelen(Deadly Descent), så nå heter spillet bare "SSX".

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...