Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

konsollkaféen, Diskusjon rundt konsollene!

MindTooth

Anbefalte innlegg

Men du kan man ikke stole på fordi du vet selv at PS3 har mer en bare Blu-Ray, et tafatt trolleinnlegg som skuffer stort ;)

Klarer du å lese? Les innlegget mitt før du anklager meg for å trolle.

Jeg skriver at The Agency var det eneste jeg var gira på av det som var esklusivt til PS3 i år. Ikke alle med en PS3 er intrisert i Uncharted 3 eller Killzone 3. Er det så vanskelig å forstå? Eller klarer du ikke å forstå det?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men du kan man ikke stole på fordi du vet selv at PS3 har mer en bare Blu-Ray, et tafatt trolleinnlegg som skuffer stort ;)

Jeg finner det en smule ironisk at du kaller hans innlegg for et "trolle innlegg", når du selv ikke gjør annet enn å torpedere andre, seriøse tråder, med dine trolle innlegg, hvor du til støtt og stadighet spyr ut hvor enormt stor "hakeslepp, orgasme og sommerfugler i magen" du får av nærmest alle PS3 eksklusive, som overgår alt annet du har sett (Selv før andre ting kommer ut).

I år skal jeg personlig ha:

Xbox 360: Gears of War 3, Battlefield 3, MW3, Mortal Kombat, LA Noir og alt annet av multi platform spill.

PS3: *meh*.. Ikke så mye som frister her.. Kanskje jeg plukker opp den bleke "Gears of War" klonen Uncharted 3, om jeg gidder.

Endret av NinjaGaiden
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg finner det en smule ironisk at du kaller hans innlegg for et "trolle innlegg", når du selv ikke gjør annet enn å torpedere andre, seriøse tråder, med dine trolle innlegg, hvor du til støtt og stadighet spyr ut hvor enormt stor "hakeslepp, orgasme og sommerfugler i magen" du får av nærmest alle PS3 eksklusive, som overgår alt annet du har sett (Selv før andre ting kommer ut).

I år skal jeg personlig ha:

Xbox 360: Gears of War 3, Battlefield 3, MW3, Mortal Kombat, LA Noir og alt annet av multi platform spill.

PS3: *meh*.. Ikke så mye som frister her.. Kanskje jeg plukker opp den bleke "Gears of War" klonen Uncharted 3, om jeg gidder.

Har jeg det? Heller dokk som må gå til personangrep... Kaller du virkelig Gears Of War klone Uncharted 3, haha godt for min del så eier begge UC spillene på spillbarhet, bedre flyt i multiplayeren og 5x bedre grafikk :)

Skulle hatt Naughty Dog hos 360 og eller noe bra til 360 som kan vise hva som bor i 360. Ikke min feil at 360 har 1 eksklusiv i år som har fått min oppmerksomhet og pc har 4 og PS3 har 8 selv uten de 2 jeg allerede har. Kaller du slike innlegg for trolling? Da har du et snevert syn av trolling desverre.

Godt jeg har flere en 360 som en konsoll, fordi dette året er det nye 2009 som hadde kun Forza 3 og ODST som var i min interesse. 2009 med PS3 vil jeg ikke snakke om, det blir sett som trolling.... :ph34r:

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

iToMaN:

Kom gjerne med en henvisning til hvor det foreligger personangrep mot deg, fra noens side. Hvis ikke, er det tomme beskyldinger, som grenser til personangrep.

Vennligst avstå fra å kaste ut svada og tomme beskyldinger, samtidig som DU kaller andre for troll og fanboys, så lenge de har synspunkter som ikke stemmer overens med dine.

Som eier av både Gears of War 1 og 2, samt Uncharted 1 og 2, så må jeg nok støtte oppunder salget av Gears of War, som knuste Uncharted 1 og 2 overlegent, og si at det var vel fortjent, rent kvalitetsmessig :)

Coop gjennom hele kampanjen. Brutalitet og gørr, som hever nivået til et litt mer voksent nivå, rent utførelses messig, enn de prepubertale "Tom Raider" fjortis spillene Uncharted 1 og 2 :)

Nei, off.. Det er nok ikke mye håp for Uncharted 3 i år, når det går opp mot tungvekteren Gears of War 3.

Nei, dette blir nok et tafattig år for PS3en, for min del, hvor primær bruken nok fremdeles kommer til å bestå av Blu-Ray avspilling. :)

Får håpe på at vi får noen skikkelig gode "PS3" spill snart,som rent grafikk messig overgår Crysis 2 på Xbox 360, og underholdnings messig overgår Battlefield og Call of Duty.

Så du hva jeg gjorde der? Det kalles en subjektiv mening, formulert på en slik måte du alltid formulerer dine. Vi har alle en slik mening.

Endret av NinjaGaiden
  • Liker 2
Lenke til kommentar

@Ninjagaiden, hvorfor har du ikke en avatar som har navnet ditt å gjøre? du skuffer! :p

Uansett, koser meg med Castlevania Lords of Shadow, var bedre enn jeg trodde :)

Tja... Apache AH-64D Longbow er vel noe av det råeste som finnest, rent militær fascinasjons-faglig sett. Og NinjaGaiden er et rått spill. Så hvorfor har mye av en ting, når en kan ha litt av flere ting? ;)

Ellers er jeg enig i at Castlevania:Lords of Shadow så helt fantastisk ut. Det var forøvrig et av få multi platform spill, som fløt bedre på PS3, enn X360.

Personlig håper jeg de slipper en remake av "Castlevania: Symphony of the night"¨til X360 arcade/PSN (Da snakker vi om en skikkelig remake, ikke en HD oppgradert utgave.. Det har vi allerede), noe alá remaken vi så av Prince of Persia.

Lenke til kommentar

Beste det med å være lik meg er at faktisk så har jeg 2030 forskjellige achivements og 2350 trophies, og da kan ikke folk mene at jeg bare spiller PS3.

Fordeler faktisk imellom, isteden for fleste 360 fans som har begge maskinene har 60 trophies og 3000 achivements. Og det er de som er plagsomme som er etter meg! Godt jeg spiller det meste.

Lenke til kommentar

@Ninjagaiden, hvorfor har du ikke en avatar som har navnet ditt å gjøre? du skuffer! :p

Uansett, koser meg med Castlevania Lords of Shadow, var bedre enn jeg trodde :)

Tja... Apache AH-64D Longbow er vel noe av det råeste som finnest, rent militær fascinasjons-faglig sett. Og NinjaGaiden er et rått spill. Så hvorfor har mye av en ting, når en kan ha litt av flere ting? ;)

Ellers er jeg enig i at Castlevania:Lords of Shadow så helt fantastisk ut. Det var forøvrig et av få multi platform spill, som fløt bedre på PS3, enn X360.

Personlig håper jeg de slipper en remake av "Castlevania: Symphony of the night"¨til X360 arcade/PSN (Da snakker vi om en skikkelig remake, ikke en HD oppgradert utgave.. Det har vi allerede), noe alá remaken vi så av Prince of Persia.

Okei, du har rett der :p

Jeg spiller dog Casltevania på 360, vurderte en PS3, men så spanderte mine foreldre en blu ray spiller, og så gikk det en tid, og nå er jeg student, hehe.

Hva er folkets mening om at konsoll generasjonen denne gangen hvert den lengste noensinne, jeg tar med beregning da at ingen har annonsert om PS4 eller xbox720, så tenker hvertfall 2+ år til.

Jeg er ganske fornøyd, det merkes litt på 360 at grafikken ligger bak, men ser mange spilldesginere blir enda bedre med "art graphic" hvis det sier noe, noe som jeg er fornøyd med. Alan Wake er for meg et godt eksempel på god bruk av lys effekter.

PS3 får stadig vekk spill med lekker grafikk, men kan jeg være så frekk å si at det kom litt seint?

Ville salget av PS3 spill/konsoll økt enda mer betraktelig hvis Uncharted 2/Killzone 2 nivå kom ved lansering?

Bare lurte i grunn :)

Edit: Jeg føler virkelig for å spille noen gamle Zelda spill, skal jeg ta en sjanse på n64 versjonen? (kontrollen er litt sløv), eller skal vi ta Gamecube versjonen, og skal jeg da ta vanlig versjon eller Master Quest? (MQ = endret på alle dungeons).

Hva med Wind Waker, Majora's Mask? Hva med Twilight Princess? bah, vet ikke hva jeg skal velge :(

Skal jeg lage poll, er folk villig til å hjelpe meg velge?

Lenke til kommentar

1. Majora's Mask

2. A Link to the Past

3. Ocarina of Time

4. Twilight Princess

5. Zelda 2: Adventures of Link

6. Wind Waker

7. Link's Awakening

8. The Legend of Zelda

9. Oracle of Ages

10. Oracle of Seasons

Min liste

1. A Link to the Past

2. Ocarnia of Time

3. Wind Waker

4. Minish Cap

5. Majora's Mask

6. Twilight Princess

7. Spirit Tracks

8. Phantom Hourglass

Gleder meg som en unge til Skyward Sword.

Lenke til kommentar

Huh? Klone? Like mye klone som Red Dead Redemption isåfall.

Du mener at "Uncharted", som er et lineært action-TPS spill, er det samme som et "open world- sandbox" spill, som Red Dead Redemption?

Lenke til kommentar

For å si det på den måten, så mener jeg at forskjellene egentlig bare kan begrenses til:

*Historien

*Karakterene og settingen

*En smule platforming/puzzle solving, for å bryte opp i de lange action sekvensene.

Rent gameplay messig, er de svært like. TPS, cover system (Hvor en tilbringer mesteparten av tiden i dekkning/eller å "slide" mellomg hindringer, mens en bekjemper horder av fiender som omgir en) samt at selve gameplay mekanikken er svært lik.

Hadde karakterene i Uncharted serien også vært breiere over skuldrene, enn de er høy, soldatene/zombiene hadde vært byttet ut med Locusts og AK-47en byttet ut med en Lancer/Hammer, så er det samme spill, som sagt, rent bortsett fra de små seksjonene med platforming, for å gi spilleren en liten pustepause etter å ha kverket 362 leiesoldater.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke GoW2, men har enern, og synes ikke likheten er så veldig stor. Ja, jeg ser og forstår hva du mener, men nå kan lite bety mye. Om jeg skulle ha sammenlignet Uncharted med noe, så har jeg selv nevnt GoW og Tomb Raider i en moderne Indiana Jones-setting, så jeg er ikke veldig uenig med deg. Men at det er noen klone, nei, det vil jeg ikke gå med på.

Hvem som er best, det er opp til enhver, jeg gikk lei GoW etter en liten stund, men co-op er jo fett, det skal de ha. Uncharted-spillene er på topp over hva jeg har opplevd som gamer, og det er nok først og fremst hvordan historien, settingen, grafikken, gameplay og alt mulig annet smelter sammen i et produkt jeg elsker. Synes også spillene føltes mer voksne enn GoW, til tross for blod, gørr, store menn og aliens, og det er nok pga historien igjen. Som ungdom hadde jeg nok likt GoW bedre, da var blod, gørr osv som oftest viktigere enn en god historie, men i dag føler jeg det annerledes. Men der forstår jeg jo også at man kan ha forskjellige meninger.

Det var mine 17 cent og gamle, blodsprengte tamponger.

Lenke til kommentar

Med tanke på at Uncharted ble annonsert på E3-messen i 2006 er det litt søkt å påstå at det er en Gears of War klone. Jak 2 og 3 inneholdt allerede mye skyting, så det er ikke direkte overraskende at Naughty Dogs neste spill ble et tredjepersons skytespill med platformelementer.

Når det gjelder Gears of War så er det ikke blod og gørr som trekker meg til serien. Det er underholdende gameplay, flott grafikk og en solid samarbeidsmodus. Presentasjonen er så cheesy at selv Steve Urkel hadde rynket på nesen, men det synes jeg faktisk er positivt. Vil jeg ha spennende og engasjerende historier spiller jeg heller Mass Effect, Alan Wake eller Red Dead Redemption.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...