Gå til innhold

konsollkaféen, Diskusjon rundt konsollene!


MindTooth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da kan du selge PS3en din igjen :p

 

Multi-platform:

 

Batman: Arkham Asylum

Battlefield: Bad Company 2

Bionic Commando Rearmed

Bioshock

Braid

Castle Crashers

Dead Space 1 & 2

Enslaved: Odyssey to the West

GTAIV (Episodes from Liberty City)

Mass Effect 2

Need for Speed: Hot Pursuit

Peggle

Plants vs Zombies

Resident Evil 5

Super Street Fighter IV

Vanquish

Virtua Fighter 5

 

Exclusives:

 

Demon's Souls

God of War Collection

God of War III

Gran Turismo 5

Heavy Rain

Infamous

Joe Danger

Killzone 2 & 3

LittleBigPlanet 2

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots

Pixeljunk Monsters

Pixeljunk Shooter

Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction

Ratchet & Clank Future: A Crack in Time

Resistance 1 & 2

Shatter

Super Stardust HD

The Sly Collection

Uncharted: Drakes Fortune

Uncharted 2: Among Thieves

Valkyria Chronicles

Warhawk

wipEout HD

Yakuza 3

 

 

Sjekk ut videoer, reviews og demo av disse spillene, før du kjøper noe. Helst i den rekkefølgen.

 

Have fun :)

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Årsaken til at Sony fikk DSE er åpenbart at de betalte EA en rikelig sum for midlertidig eksklusivitet.

Åpenbart? For det første, den har allerede vært ute i over et år på Wii, så så veldig eksklusivt blir det da ikke. Og spillet var en flopp på Wii, så jeg ser ikke det spesielt logisk at Sony ville punge ut noe som helst for en "ikke på 360" avtale.

 

Tror nok det er mye mer sannsynlig at, uten spillets hoved gimmick, og at det visst nok er for stort til å plass på XBLA (må være under 2 GB), så ser ikke EA at det ville være lønnsomt å gi det ut på disk (med da en høyere pris enn PSN), eller lage en 360 versjon kun for å legge ved spesialutgaven av DS2.

 

Tragisk for alle som helst hadde skaffet 360-utgaven (altså de aller fleste multikonsoll-eiere), men personlig bryr jeg meg lite da jeg ikke har planer om å skaffe dette likevel.

Lens of Truth gir da inntrykk av 360 og PS3 utgavene ser identiske ut.

Lenke til kommentar

En skal aldri si aldri, men det aller meste som blir eksklusivt i disse dager gjør det på bakgrunn av såkalt "money-hatting" fra en av de tre store. Det er derfor Sonic Colours er Wii-eksklusivt, derfor cod map-packsene kommer til 360, og derfor DSE kommer til PS3 først. Jeg tror dog heller ikke at Sony har betalt mye for det, men en eller annen avtale med EA har de fått seg - og bare vent, det tar ikke lang tid før det dukker opp på xbla.

Lenke til kommentar

Åpenbart? For det første, den har allerede vært ute i over et år på Wii, så så veldig eksklusivt blir det da ikke. Og spillet var en flopp på Wii, så jeg ser ikke det spesielt logisk at Sony ville punge ut noe som helst for en "ikke på 360" avtale.

Godt poeng. Man kan dog spørre spørsmålet om hvorfor EA portet over Extraction i det hele tatt? Jeg tviler litt på at Sony hev pengesekker etter EA, men det hadde ikke forundret meg om EA fikk noe igjen for strevet.

 

 

Tror nok det er mye mer sannsynlig at, uten spillets hoved gimmick, og at det visst nok er for stort til å plass på XBLA (må være under 2 GB), så ser ikke EA at det ville være lønnsomt å gi det ut på disk (med da en høyere pris enn PSN), eller lage en 360 versjon kun for å legge ved spesialutgaven av DS2.

Igjen, godt poeng. Det kan ha vært 2GB-grensen som stoppet X360-versjonen. EA hadde tre muligheter, men det var kanskje ikke verdt bryet.

 

1. Lansert det som et eget spill(og gitt det ut på Games on Demand).

2. Lansert det som et episodisk XBLA-spill

3. Solgt det sammen med samleutgaven av spillet

Lenke til kommentar

Godt poeng. Man kan dog spørre spørsmålet om hvorfor EA portet over Extraction i det hele tatt? Jeg tviler litt på at Sony hev pengesekker etter EA, men det hadde ikke forundret meg om EA fikk noe igjen for strevet.

Sony var sikkert fornøyd med å få et Move spill linket til et velkjent franchise, men akkurat hva det innebærer er vel umulig for oss å vite. Personlig tror jeg nok at hovedmotivasjonen var håpet om at spillet kunne bli et "must have" spill for Move eiere nå som det fortsatt er lite konkurranse og det kunne ri på hypen rundt Dead Space 2 (to av hovedpersonene i Extraction skal jo dukke opp i DS2 DLCen).

Lenke til kommentar

En skal aldri si aldri, men det aller meste som blir eksklusivt i disse dager gjør det på bakgrunn av såkalt "money-hatting" fra en av de tre store. Det er derfor Sonic Colours er Wii-eksklusivt, derfor cod map-packsene kommer til 360, og derfor DSE kommer til PS3 først.

Men er det så mye tredjeparts exclusives til PS3 da? Skjer hele tiden med 360... Fallout DLC, X-Men Arcade, Dead Rising 2 DLC, COD DLC etc.. Men på PS3? For meg virker det som om Sony stort sett er interessert i å dyrke sine egne PlayStation eksklusive franchiser, og ikke bryr seg noe særlig om

blokke motstanderne fra tredjepartstitler slik Microsoft gjør.

 

Jeg tror dog heller ikke at Sony har betalt mye for det, men en eller annen avtale med EA har de fått seg - og bare vent, det tar ikke lang tid før det dukker opp på xbla.

Som jeg skrev tidligere, Extraction er for stort for å slippes på XBLA. Det består hovedsakelig av forhåndsrendret video, og PSN versjonen er 3,5 GB, langt over XBLAs 2 GB grense.

Endret av BlackLagoon
Lenke til kommentar

Men er det så mye tredjeparts exclusives til PS3 da?

Batman: Arkham Asylum

Dead Space 2

Medal of Honor

Assassin's Creed 2 og Brotherhood

Mafia 2

Final Fantasy 13(et års tidseksklusivitet i Japan)

Mirror's Edge

Smackdown vs Raw

 

Jeg tviler sterkt på at utgiverne lot PS3 få eksklusiv DLC fordi de følte for det. Og X-men Arcade ble vel strengt tatt lansert på PSN en dag før det kom ut til XBLA.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Jeg tviler sterkt på at utgiverne lot PS3 få eksklusiv DLC fordi de følte for det.

Vel, mye forskjellig du hadde på den listen, men noen av dem er vel småting, som et bonus skin eller et litt modifisert våpen, kjapt slengt sammen ved å resirkulere innhold fra hovedspillet, og, jo, jeg tror nok det er fullt mulig at slikt gies eksklusivitet uten noen spesifik kompensasjon til utgiveren annet enn litt goodwill.

 

For de andre, vel, you're right! :) Sony driver sikkert og med litt DLC nasking her og der. Syntes det er noe godt herk. Folk burde kunne kjøpe spillene til den plattformen de ønsker uten at det introduseres kunstige begrensinger gjennom slike avtaler.

 

Og X-men Arcade ble vel strengt tatt lansert på PSN en dag før det kom ut til XBLA.

I USA ja, men i Europa ble det holdt tilbake pga. en XBLA eklsivtetsperiode i følge EU PS3 bloggen (ikke det at jeg bryr meg om spillet, var bare så mye syting der).

Lenke til kommentar

BlackLagoon: Jeg kan garantere deg at Sony forsøker å blokkere spill fra å bli utgitt på andre plattformer akkurat slik som Microsoft gjør, problemet for dem er bare at Microsoft for det meste har bedre økonomi og derfor kan gjøre det i større grad. Nintendo gjør også dette, men i noe mindre grad enn de to andre (da de tross alt er det minste selskapet). Feks er jeg rimelig overbevist om at Sega har gitt ut alle Wii-eksklusive Sonic-spillene på bakgrunn av en avtale med Nintendo der også Sega fikk lov til å bruke Mario i de Olympic Games-spillene med Sonic (og Nintendo fikk bruke Sonic i Brawl).

 

Og i tidligere generasjoner da Sony var mest pengesterk, så kjøpte de jo eksklusivitet til blant annet Tomb Raider, Final Fantasy og Metal Gear Solid, og apropos Metal Gear Solid, hvorfor tror du spillene i denne gigantfranchisen forblir på Sony-plattformer? Metal Gear Solid 4 er eksklusivt til PS3 fordi Konami fikk betydelige summer fra Sony under utviklingstiden av MGS4 (ellers spørs det om de hadde hatt råd til å lage spillet så påkostet som de gjorde). Det samme gjelder Peace Walker på PSP, det ga ingen mening for Konami å gi dette ut her, da PSP-ens spillsalg har vært dødt i vesten i flere år (og Peace Walker ble heller ingen stor salgssuksess), men de gjorde det fordi de fikk betalt utviklingen av Sony.

 

Så for å oppsummere, ingen av de tre store er noe "snillere" enn de andre, og alle forsøker å gjøre sin plattform best mulig med de ressursene de har. En av måtene å gjøre dette på er å kjøpe eksklusivt innhold i spill, og det forsøker alle tre å gjøre hele tiden. Man kan aldri vite med enkeltsaker, men da jeg så E3-konferansen i sommer hvor EA annonserte DSE eksklusivt til PS3 så følte ihvertfall jeg veldig at dette var på bakgrunn av en avtale der Sony på en eller annen måte hjelper EA, med penger, reklame, utviklingskostnader eller noe annet.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Syntes det er noe godt herk. Folk burde kunne kjøpe spillene til den plattformen de ønsker uten at det introduseres kunstige begrensinger gjennom slike avtaler.

Agreed. Spesielt når det gjelder tidseksklusiv DLC. Folk flest vet jo uansett at DLC-en før eller senere vil dukke opp på den konkurrerende platformen.

Lenke til kommentar

Hadde ikke du en gaming PC for litt siden, eller ble den returnert kanskje ?

 

Trist med nedleggelsen av Bizarre Games ja, er ett trangt marked dette her. PGR3 gav neg ihvertfall fantastisk mye morro på den gamle kassa TV'en i sin tid:D PGR4 var også ett bra spill, men mistet noe av den samme effekten på meg :/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Farvel Bizarre Games, dere ga meg noen flotte spill. Da kan vi bare stryke vekk Project Gotham 5 som en 360 eksklusiv, hvor blir de spillene av. Har ikke skaffa et eneste eksklusiv til 360 i dette året, de må jo komme snart før jeg får tak i en gamingpc...

PGR døde egentlig når Activision kjøpte opp Bizarre. Men Microsoft har eierskapet på PGR-franchisen, og vi hadde jo et rykte i fjor som sa de var på jakt etter en utvikler til PGR5, så man kan vel ikke utelukke noe enda...

Lenke til kommentar

Bizarre fortjente virkelig ikke denne skjebnen, men jeg skjønner egentlig godt hvorfor ingen ville kjøpe studioet. Bizarre Creations hadde nærmere 200 ansatte, og ingen betydelige IP'er(les: fra et økonomisk synspunkt) å skryte av.

 

Jeg håper at ryktet om PGR5 stemmer, og at MS gir oppdraget til eks-ansatte fra Bizarre Creations.

 

...og Toman: Dersom du ikke spiller konsolleksklusive spill på X360 så har du bare deg selv å takke. ilomilo kom ut i januar, og konsollversjonen av Torchlight kommer ut om noen uker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...