Gå til innhold

konsollkaféen, Diskusjon rundt konsollene!

MindTooth

Anbefalte innlegg

Årsaken til at Sony fikk DSE er åpenbart at de betalte EA en rikelig sum for midlertidig eksklusivitet. Tragisk for alle som helst hadde skaffet 360-utgaven (altså de aller fleste multikonsoll-eiere), men personlig bryr jeg meg lite da jeg ikke har planer om å skaffe dette likevel.

Apropos Sony, noen som holder seg våken til PSP2-annonseringen om halvannen time?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg har våkna opp og er klar for jobb og skal se annonseringen av PSP2!!

Men en ting må jeg si: Neste uke skaffer jeg Kinect da jeg er hardcoregamer, og mange gamere kjenner meg som den store Sony-gutten, men den tiden er gått vekk for lenge siden :dribble:

Holdt på å kjøpe Kinect igår hehe, men klarte å styre unna, men neste uke så skal jeg ha den. Men lurer på hvilke spill til den, hva bør jeg kjøpe? Helst spill der faktisk Kinect reagerer på hva du gjør :)

Lenke til kommentar

Woah. Den nye PSP'en høres fantastisk ut. Nå ble jeg faktisk litt usikker på om jeg skal ha 3DS alikevel.

• OLED touch-skjerm
  • Touchpad på baksiden
  • Kamera foran og bak
  • Gyrosensor
  • To thumbsticks
  • PS3-aktig grafikk
  • 3G
  • Annonserte spill: Uncharted, LittleBigPlanet, Killzone, Wipeout, Resistance +++

Lenke til kommentar

Er ikke grunnen til at DSE er på PS3-utgaven og ikke 360-utgaven at det er et "move-spill" (evt Wii eller hva man skal kalle de dildoene man kaster rundt seg).

Om det hadde vært Move-eksklusivt hadde kanskje vært noe annet. Tenker ikke kun på dette tilfellet, er jo ikke første gangen noe slikt skjer, og det går ofte begge veier.

Årsaken til at Sony fikk DSE er åpenbart at de betalte EA en rikelig sum for midlertidig eksklusivitet. Tragisk for alle som helst hadde skaffet 360-utgaven (altså de aller fleste multikonsoll-eiere), men personlig bryr jeg meg lite da jeg ikke har planer om å skaffe dette likevel.

Apropos Sony, noen som holder seg våken til PSP2-annonseringen om halvannen time?

Det er nok penger som ligger bak en del av disse valgene. I dag så virker det også som det som regel kun er eksklusiv DLC som er låst "eksklusivt" til en konsoll i en liten periode, noe de fleste sikkert kan leve med, selv om det er irriterende.

Det virker allikevel også som enkelte utviklere favoriserer forskjellige konsoller. EA ha også ut en HD-remix av Frontline gratis på utgaven av Medal of Honor, og vært mer frempå PS3 enn 360. Activision derimot ser ut til å favorisere Xbox. Selv om det muligens ligger en del penger bak dette også, kan det virke som om det er andre årsaker til en rekke valg.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Woah. Den nye PSP'en høres fantastisk ut. Nå ble jeg faktisk litt usikker på om jeg skal ha 3DS alikevel.

• OLED touch-skjerm
  • Touchpad på baksiden
  • Kamera foran og bak
  • Gyrosensor
  • To thumbsticks
  • PS3-aktig grafikk
  • 3G
  • Annonserte spill: Uncharted, LittleBigPlanet, Killzone, Wipeout, Resistance +++

Fantastisk? Det var jo PSP forsåvidt også da den kom ut

Noen uker senere ble den lagt vekk i en skuff.

Også altfor stor og kronglete til å være bærbar.

Og det frister ekstremt lite å spille PS3 porter på dette her. Uncharted på 5 tommer skjerm? Nei takk.

Sony gjør akkurat de samme feilene som de gjorde med PSP.

Nesten så jeg håper mobiltelefon spilling gruser både 3ds og dette her.

Endret av Artemia
Lenke til kommentar

Nå misliker du alt som har med Sony å gjøre da.

Nei, jeg er bare ikke fanboy som deg.

Jeg kjøpte PSP dagen da den kom ut i Japan og betalte over 3000kr for den.

De eneste som kan synes denne virker spennende må være de som er 100% fornøyd med den første. Det tror jeg ikke det er mange av.

Lenke til kommentar

Høh? De har da lært mye fra den første PSP-en.

1. PSP var i bunn og grunn en bærbar playstation. NGP har på sin side touch-skjerm(endelig!), touchpad på baksiden av maskinen, gyro-sensor og kamera foran og bak. Alle disse funksjonene bidrar til at NGP skiller seg mer fra PS3 enn det PSP gjorde fra PS2/PS3.

2. Mangel på en ekstra thumbstick gjorde at enkelte sjangre som f. eks fps ikke fungerte optimalt. Dette har de fikset med NGP.

3. UMD-drevet slukte batteritid. NGP-spill bruker flash-kort som lagringsmedie.

4. Third party spill som Ridge Racer(Rrrrrriiiidge raaaacer) og Lumines som dro det meste av lasset i begynnelsen. Denne gangen har Sony en langt mer imponerende lineup: Resistance, Uncharted, LittleBigPlanet, Killzone og Wipeout. Det er usikkert når Sony vil lansere disse spillene, men annonseringene viser at Sony mener serious business.

Du har dog rett i at maskinen ser rimelig svær ut. Can you say NGP 2000 & 3000? Jeg er også klar over at vi fortsatt mangler info om to av de viktigste salgspunktene: Pris og batteritid.

Lenke til kommentar

Høh? De har da lært mye fra den første PSP-en.

1. PSP var i bunn og grunn en bærbar playstation. NGP har på sin side touch-skjerm(endelig!), touchpad på baksiden av maskinen, gyro-sensor og kamera foran og bak. Alle disse funksjonene bidrar til at NGP skiller seg mer fra PS3 enn det PSP gjorde fra PS2/PS3.

2. Mangel på en ekstra thumbstick gjorde at enkelte sjangre som f. eks fps ikke fungerte optimalt. Dette har de fikset med NGP.

3. UMD-drevet slukte batteritid. NGP-spill bruker flash-kort som lagringsmedie.

4. Third party spill som Ridge Racer(Rrrrrriiiidge raaaacer) og Lumines som dro det meste av lasset i begynnelsen. Denne gangen har Sony en langt mer imponerende lineup: Resistance, Uncharted, LittleBigPlanet, Killzone og Wipeout. Det er usikkert når Sony vil lansere disse spillene, men annonseringene viser at Sony mener serious business.

Du har dog rett i at maskinen ser rimelig svær ut. Can you say NGP 2000 & 3000? Jeg er også klar over at vi fortsatt mangler info om to av de viktigste salgspunktene: Pris og batteritid.

PSP har vel bevist at konsoll titler ikke selger særlig på bærbart. Hvorfor spille Killzone på PSP når man kan spille det på PS3? Wipeout var forøvrig blant de første og mest imponerende PSP titlene. Hjalp ikke mye.

Og den er stor ja, større enn den første psp modellen.

Prisen blir vel også rundt 3000-4000kr. Oled skjerm er ikke akkurat billig heller.

Og med alle billige mobil spill som også finnes i dag så ser jeg ikke for meg at særlig mange kommer til å kjøpe denne utenom en veldig liten nisje.

Lenke til kommentar

PSP har vel bevist at konsoll titler ikke selger særlig på bærbart. Hvorfor spille Killzone på PSP når man kan spille det på PS3? Wipeout var forøvrig blant de første og mest imponerende PSP titlene. Hjalp ikke mye.

Og den er stor ja, større enn den første psp modellen.

...

Og med alle billige mobil spill som også finnes i dag så ser jeg ikke for meg at særlig mange kommer til å kjøpe denne utenom en veldig liten nisje.

Nintendo DS har bevist motsatt i en rekke tilfeller. Tror det har noe med hvilke sjangre man ønsker å spille på håndholdte konsoller. Med to analoge spaker, større skjerm, og bedre grafikk, kan det nok tenkes at PSP2 vil gi en bedre opplevelse på slike spill enn tidligere, men håper virkelig Sony tenker litt nytt når de skal bygge opp et bibliotek av spill på PSP2.

Personer som er spillinteresserte vil nok ikke få samme opplevelse på en mobiltelefon som en håndhold konsoll, iallefall ikke enda. Sammenlignet med personer som har iOS-, Android- eller WP7-mobiler og laster ned spill, vil nok antall salg av håndholdte konsoller virke nokså små, men håndholdte konsoller, spesielt DS-en (som snart blir den mestselgende konsollen noensinne), selger bra.

Lenke til kommentar

Og mange sier PSP er en flopp, med over 60 millioner solgte vil jeg ikke kalle en flopp da Sony laget sin første håndholdt og de hadde konkurranse mot håndholdt giganten Nintendo som har laget uendelig mye før DS. Å da sier det seg selv Nintendo har mer erfaring på håndholdte markedet en Sony.

For meg så har Sony gjort en konge jobb med å selge så mange PSPer, det skal di ha for.

PSP har nok av spill å velge imellom :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...