Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

konsollkaféen, Diskusjon rundt konsollene!

MindTooth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var Halo 3 ferdig også, et spill jeg egentlig burde fullført tidligere, men følte jeg måtte spille igjennom dette nå før jeg starter på Reach. Var litt kontrast i kvalitet sammenlignet med de to andre spillene jeg nylig spilte igjennom: Castlevania Judgment og Haze. Skrev kort om hva jeg mente om spillene her.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Da var Halo 3 ferdig også, et spill jeg egentlig burde fullført tidligere, men følte jeg måtte spille igjennom dette nå før jeg starter på Reach. Var litt kontrast i kvalitet sammenlignet med de to andre spillene jeg nylig spilte igjennom: Castlevania Judgment og Haze.

Ja, skal vel mye til for å slå Haze.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Haze ja...huff. Spilte demoen og det var jaggu meg nok. Makan til dårlig sammenskrudde greier :ohmy:

Det som var ekstra kjipt når jeg spilte igjennom var at jeg synes det var et godt konsept i en veldig dårlig innpakning, og satt hele tiden og tenkte på at dette spillet hadde et stort potensialet til å være bra om de hadde gjort det riktig.

Håper Crytek, selv om det er lite sannsynlig, får Free Radical til å lage en remake og gjøre det riktig. Utviklerne bak Free Radical har stått for et par veldig gode spill tidligere og håper Crytek får dem opp på beina igjen! ... og ikke minst gir oss Time Splitters 4.

Lenke til kommentar

Da var Final Fantasy V til gba gjennomspilt, så lurer på om jeg skal gå tilbake til Golden Sun 2 eller starte noe nytt.

Mye er kanske å ta litt i, har spilt en del på den i det siste nå som vi har hatt en TV, før har det vært litt innimellom. Sammenlignet med DS-en så har ikke PSP-en mye å stille opp med synes jeg. Det fleste spillene til enheten som får gode karakterer er også spill jeg synes er mest passende på TV-konsoller, til tross for at mange av disse har fått gode karakterer. Et par spill jeg synes er gode eller som kanskje kan være av interesse er:

̈́-Crisis Core: Final Fantasy VII (RPG)

-Shin Megami Tensei: Persona 3 Portable - The Dark Hour (RPG)

-Final Fantasy Tactics (TBSRPG)

-Mega Man Powered Up (2D side-scroller)

-Valkyria Chronicles II (TBSRPG)

-Disgaea: Afternoon of Darkness (TBSRPG)

-Worms: Open Warfare (2D side-scroller TBS)

-Dissidia: Final Fantasy (RPG Fighting Game)

-Metal Gear Acid (Card Game Strategy)

-Tales of Eternia (RPG w/side-scrolling battles)

Du finner også et par klassiske PSone-spill der også. Disse kan du også laste ned til PSP om du har kjøpt dem på din profil tidligere, f.eks på PS3.

Takker for forslag! Tipper ihvertfall jeg skaffer Final Fantasy Tactics og Tales of Eternia (det er den som kom sent i PS1 sin levetid sant?), så har jeg nok noe å holde på med for en stund.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Da var Final Fantasy V til gba gjennomspilt, så lurer på om jeg skal gå tilbake til Golden Sun 2 eller starte noe nytt.

Spilte gjennom Super Mario Land i stedet. Ikke så bra som jeg husker, da kontrollen er litt "løsere" enn i Super Mario Bros, men den fantastiske musikken gjorde det vell verdt en gjennomspilling.

Lenke til kommentar

@Artemia N4G blir lest av meg og. Det vil ikke si at jeg er en Sony tilhenger. Er like mange Xbotter der som er på defensiv ground angående de sier dette: Yes we have Codename Draco, codename ditt og codename that.

Selv om artiklene er nokså jevnt over rettet mot de fleste konsoller ser det allikevel ut til å være flere hissige PS3-brukere blant kommentarfeltet. Veldig mye dritslenging blant PS3- og 360-brukere der også.

Grunnen til at jeg ikke liker siden er grunnet artiklene som er postet i spoileren, og dette er kun for de 9 siste timene, tenk bare på hvor mye drit som kan dukke opp i løpet av en dag. En del av artiklene er i og for seg greie nok, men de gjentar seg om igjen og om igjen.

Side 1 (12/25 opptil siste 4 timer):

-Measures Sony is taking against PS3 jailbreak

-The 7 Commandments All Video Games Should Obey

-Nintendo 3DS Causes Dizziness and Fatigue in 10 Minutes

-WWE Smackdown vs. Raw Sells 1.5 Million Copies

-Amazon: Accessorize Your Console Event

-Top 10 Funniest Video Game Quotes

-14 year old creates the hottest new iOS game

-Proof that Kinect controls FPS better than Mouse

-Fanboys: The Ugly Side of Gaming

-Top 10 Final Fantasy Villains

-I Won't Buy A 3DS, This Is Why

-Excess gamings linked to depression, bad grades

Side 2: (6/25, fra 4 til 7 siste timene):

-The top 10 PC exclusive games of 2011

-GamingUnion.net - 2011's Least Inspiring Games

-2010 Sucked: Why Didn't Anybody Buy Alan Wake?

-The top 10 multiplatform games of 2011

-Dear Sony: Make Another Medievil Game Now

-Hackers targetting Black Ops as PS3 jailbreakers run wild

Side 3 (6/25, fra 7 til 9 timer siden):

-8 Killer Reasons to Play Killzone 3

-Why You Should Be Playing Minecraft

-Sony to push forward PlayStation 4 plans if PS3 support wanes after jailbreak?

-Five Things We’d Like To See With Assassin’s Creed 3

-CVG: Who has 2011's Best Exclusives?

-1 in 10 kids hopelessly addicted to games says study

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Om noen her har god greie på TV-er, er det noen som har noen tips dere kan komme med på denne tråden:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1290455

Er tre TV-er jeg har sett på, men litt usikker.

Da var også Halo: Reach spilt igjennom. Er vel kanskje smak og behag, men synes dette var mye bedre enn Halo 3 ... bortsett fra historien. Er det forresten noen som vet om vi noen gang får vite hva som skjer med Master Chief videre etter Halo 3?

Lenke til kommentar

Dead Space 2 fikk 9/10 av Gamespot, 8.5 til 360!

Grunner er vel at det følger med Dead Space Extraction HD i PS3 utgaven :)

Bra jeg så denne komme og jeg forhåndbestilte det for noen uker siden, da jeg viste det skulle følge med et ekstra spill! :thumbup:

Utrolig irriterende at de ikke kan gi ut samme utgave med samme DLC på likt tidspunkt, at begge versjonene fungerer like bra og at versjonene har like funksjoner til alle konsollene om et spill først skal være multiplattform. Ekstra gøy hadde det blitt om både MS og Sony får rettigheter på forskjellig eksklusivt materialet til samme spill.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Håper i det minste det kommer som DLC litt senere. Det murres i gangene om at Dead Space begynner å få et stort univers (no pun intended) og det er kjipt å bli snytt for en del av historien. Merkelig at EA er villige til å ekskludere bare Xbox 360 og PC. Sony har vel hatt litt å si med Move tenker jeg, i og med at det blir noe av den samme opplevelsen som på Wii.

Fikk min samlerutgave i dag, Plasmakutteren er kul men etter en nøyere inspeksjon minner den mest om en litt high-end leke fra Happy Meal. Lysene har ikke en gang korrekt farge, da de tre diodene foran lyser grønt og laser sikte-dioden på siden lyser blått.

166337_10150405843410377_733250376_16943467_3489891_n.jpg

Lenke til kommentar

Er ikke grunnen til at DSE er på PS3-utgaven og ikke 360-utgaven at det er et "move-spill" (evt Wii eller hva man skal kalle de dildoene man kaster rundt seg).

Man kan velge mellom dualshock og move i PS3-utgaven.

Jeg tviler ikke på at spillet fungerer best om man spiller det med en wiimote eller en move, men jeg er bare ute etter å oppleve historien. Et spill med et kronglete kontrollsystem er bedre enn ingenting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...