Gå til innhold

konsollkaféen, Diskusjon rundt konsollene!

MindTooth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk min til bursdagen min i 1991, og den funker også fint fremdeles. Dog har jeg også en Toploader til å spille ntsc spill i riktig hastighet. Og vil ikke si nes-en er så dyr, du må kanskje opp mot 1000 kroner, men med tanke på at alle de kontemporære konsollene koster godt over det (og etter min mening har et mye dårligere bibliotek), så er det ikke så gale pris egentlig. Dog det er jo hver enkelts spillsmak som avgjør akkurat det :)

Lenke til kommentar

Tamarin: Jeg vet ikke helt hvilken type side N4G er, men jeg bruker først og fremst kotaku til spillnytt, og så supplerer jeg med å sjekke alle de "store" sidene for features og podcaster, pluss noen forum her og der. Føler det gir en rimelig god oversikt over hva som rører seg i spillverden (dog tar det nok mer tid enn det burde).

Og forresten, jeg spurte over i Sonys konsollkafe om noen anbefalte spill til PSP. Har lagt merke til at du spiller en del på den, så du er fritt frem til å komme med noen anbefalinger :) Selv har jeg generelt dårlig oversikt på PSP siden den har vært ganske marginalisert i en del år, men har lyst til å spille meg litt opp der!

Lenke til kommentar

Finnes det noen lignende sider alá N4G som faktisk skriver om spill og ikke kun poster VS-artikler, salgstall, liste-artikler og annet piss som ender opp i endeløse flame-wars.

Kødder du? Du leser N4G? Det er vel verdens største ps3 fanboy site.

Det forklarer jo en del om deg.

Lenke til kommentar

@Artemia N4G blir lest av meg og. Det vil ikke si at jeg er en Sony tilhenger. Er like mange Xbotter der som er på defensiv ground angående de sier dette: Yes we have Codename Draco, codename ditt og codename that.

Skjønner godt hvorfor siden det er kun Gears 3 som er virkelig det store spillet for min del til 360 dette året som er alene til 360 og ikke PC!

Det ser jeg også at min 360 vil virkelig støve ned dette året. Så her er jeg glad til jeg spiller enda Halo Reach, ikke fullført Alan Wake og heller ikke fullført Splinter Cell Conviction, da har jeg spart spillene fordi jeg så 2011 det jeg spådde i 2010. (her orker jeg ikke nevne multiplattforms da de ser jeg kun som en bonus, ikke levebrødet for konsollene, det er de eksklusivene som skal vise kraften hva som bor i maskinene)

Wii gjorde dette i 2009, Xbox 360en i 2009 det samme. Men PS3/360/Wii støva ikke ned for meg i 2010 da alle hadde sine spill du ikke må gå glipp av! Men 2011 for meg er det værste året for min 360, da Kinect-titler XBLA spill frister meg ikke noe særlig. Nintendo og Sony har sitt og diske opp med, kansje en PSP2, PSPphone, 3DS, Zelda, Kirby, KZ3, Infamous 2, LBP2, UC3 osv.

Bruker faktisk den siden aller mest for den tar opp nesten alt som blir vist og snakket om av spill. For meg en dag uten N4G er en dag uten gaming og det klarer jeg ikke.

Lenke til kommentar

Tamarin: Jeg vet ikke helt hvilken type side N4G er, men jeg bruker først og fremst kotaku til spillnytt, og så supplerer jeg med å sjekke alle de "store" sidene for features og podcaster, pluss noen forum her og der. Føler det gir en rimelig god oversikt over hva som rører seg i spillverden (dog tar det nok mer tid enn det burde).

Og forresten, jeg spurte over i Sonys konsollkafe om noen anbefalte spill til PSP. Har lagt merke til at du spiller en del på den, så du er fritt frem til å komme med noen anbefalinger :) Selv har jeg generelt dårlig oversikt på PSP siden den har vært ganske marginalisert i en del år, men har lyst til å spille meg litt opp der!

N4G er en feed-side som henter nyheter fra en rekke sider der brukerne selv legger ut artikler og linker til hovedartikkel for alle konsoller, spill, og nyheter som generelt omhandler spill. Det er så og si den eneste siden jeg vet om som gjør dette, og synes det er bedre å besøke en side enn et hav av andre. Problemet er at det i det siste har kommet endeløst med artikler som tar for seg samme tema om igjen og om igjen, og en del interessante nyheter går forbi siden til fordel for dette. Mange av artiklene er som sagt artikler som kun ser ut til å være der for å starte flamewars. Ender nok å sette opp en samling av feeds fra forskjellige sider i Reader, så kan jeg tilpasse dem selv.

Mye er kanske å ta litt i, har spilt en del på den i det siste nå som vi har hatt en TV, før har det vært litt innimellom. Sammenlignet med DS-en så har ikke PSP-en mye å stille opp med synes jeg. Det fleste spillene til enheten som får gode karakterer er også spill jeg synes er mest passende på TV-konsoller, til tross for at mange av disse har fått gode karakterer. Et par spill jeg synes er gode eller som kanskje kan være av interesse er:

̈́-Crisis Core: Final Fantasy VII (RPG)

-Shin Megami Tensei: Persona 3 Portable - The Dark Hour (RPG)

-Final Fantasy Tactics (TBSRPG)

-Mega Man Powered Up (2D side-scroller)

-Valkyria Chronicles II (TBSRPG)

-Disgaea: Afternoon of Darkness (TBSRPG)

-Worms: Open Warfare (2D side-scroller TBS)

-Dissidia: Final Fantasy (RPG Fighting Game)

-Metal Gear Acid (Card Game Strategy)

-Tales of Eternia (RPG w/side-scrolling battles)

Du finner også et par klassiske PSone-spill der også. Disse kan du også laste ned til PSP om du har kjøpt dem på din profil tidligere, f.eks på PS3.

Finnes det noen lignende sider alá N4G som faktisk skriver om spill og ikke kun poster VS-artikler, salgstall, liste-artikler og annet piss som ender opp i endeløse flame-wars.

Kødder du? Du leser N4G? Det er vel verdens største ps3 fanboy site.

Det forklarer jo en del om deg.

Har du aldri noe fornuftig å komme med?

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Da var jeg ferdig med to nokså håpløse spill: Castlevania Judgment og Haze (hadde vel egentlig bestemt meg for å aldri kjøpe sistnevnte, men fant det for 99,-). Det som er litt synd med dem er at de begge bringer frem noe nytt i hver sin sjanger, og kunne vært mye bedre, men i steden så falt de nokså lavt hos meg. Castlevania Judgment manglet mye dybde for sjangeren. Noe av det som ødela Haze mest var de samme 5 setningene som ble ropt ut hvert 3 sekund, elendige stemmer til så og si alle karakterene, kjøremekanismen og grafikken.

Ble litt overrasket når M. Pacher snakket om Norge etter siste besøk i Pach-attack:

"Before I get going I like to have a chat out for my good friends in Oslo, Norway. I met a ton of people there back in November, had a great time, and if you ever get the chance to go to Norway. Even in November it is a phenomenal place, and the people there are hard core gamers; nice people too, to boot."

Lenke til kommentar

Jeg aner ikke hva N4G er engang. Det mest sjokkerende her er at man blir kalt fanboy så fort man leser en nettside.

Hvis man leser N4G hver dag og enda ikke klarer se hvilken enorm søplesite det er så er man 100% PS3 fanboy. Alle som følger litt med kjenner til den siten.

Du vil nok like den.

Lenke til kommentar

FarCry orket eg alldri å fulldøre, da hele spillet fallt sammen i det disse mutant skapningene kom inn i bildet...Crysis var en opptur etter at alle hadde dømt det nedenom og ut. Warhead har eg enda til gode å starte skikkelig på :) Sistnevnte skal vere bedre enn Crysis har eg hørt?

Crysis 2 ja, blir definitivt kjøpt til en av konsollene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...