Gå til innhold

konsollkaféen, Diskusjon rundt konsollene!

MindTooth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje ikke så mye, trodde den tråden hovedsaklig kun var for diskusjon rundt selve konsollene ... med tanke på navnet på tråden og det første innlegget jeg leste samt de som har kommet i etterkant, men etter å ha lest første posten og litt mer fra tråden så er det nok ikke noe behov for to like tråder, så innleggene her kan nok flyttes over og deretter stenge denne.

Lenke til kommentar

Siden vi er så godt igang, hva spiller folk om dagene nå som er kalde og kjedelige?

Spiller hovedsaklig Hydro Thunder Hurricane og Assassin's Creed Brotherhood.

Hydro Thunder er et herlig urealistisk racingspill, og det er absolutt verdt de 35 kronene jeg betalte for det i romjulen. Jeg storkoser meg også med AC, men jeg begynner å bli litt lei av Ezio og Italia. Det er på tide at Desmond tar turen til en annen sivilisasjon.

Lenke til kommentar

Siden vi er så godt igang, hva spiller folk om dagene nå som er kalde og kjedelige?

Nå som vi kun har en TV har det blitt nokså begrensett. På håndholdt spiller jeg igjennom Dragon Quest og Breath of Fire 2.

Så Play.com hadde en del gode tilbud for de som ikke har fått med seg det (noen som vet om andre sider som har billige spill eller kampanjer og fri frakt?), kjøpte et noen spill derfra:

Super Mario All-Stars - 25th Anniversary Edition (£18)

Allan Wake (£14)

Yakuza 3 SE (£15)

Borderlands (£10)

Sonic & Sega All-Stars Racing (£17)

Super Street Fighter 4 (£13)

Vanquish (£17)

... og Sony Blu-ray Remote Control for PS3 (£15)

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

I siste episode av Pach-Attack! får han spøsmål om hvorfor MMO's ikke finner veien til TV-konsoller. Mye snakk for han avslutter med at Blizzard vil nok være selskapet som bringer MMO's til TV-konsoller. Det snakkes ingenting om DC Universe, er ikke dette en MMO? Og Phantasy Star-spillene, kan de regnes som MMO's?

Lenke til kommentar

Jeg tok å slo til på Killzone 3 Helghast Edition :D

1299kr er verdt spillet garantert!!

Slo til på noen av tilbudene hos play.com, zavvi og thehut.com sist år, fikk spart en del, men ikke nok da jeg har brukt godt over 20k på spill og konsoller hos CDON.no ifjor :p

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

I siste episode av Pach-Attack! får han spøsmål om hvorfor MMO's ikke finner veien til TV-konsoller. Mye snakk for han avslutter med at Blizzard vil nok være selskapet som bringer MMO's til TV-konsoller. Det snakkes ingenting om DC Universe, er ikke dette en MMO? Og Phantasy Star-spillene, kan de regnes som MMO's?

Jeg har ikke sett episoden, men jeg antar at han snakker om spillet som vil skape et marked for MMO-sjangeren på konsollene. Altså MMO-sjangerens svar på GTA3, Goldeneye/Halo og Wii Sports. DC Universe høres spennende ut, men jeg tror ikke at det vil bli en massiv suksess.

Lenke til kommentar

Slo til på noen av tilbudene hos play.com, zavvi og thehut.com sist år, fikk spart en del, men ikke nok da jeg har brukt godt over 20k på spill og konsoller hos CDON.no ifjor :p

Den fryktelige lyden de bruker i TV-reklamene sine gjør at jeg holder meg langt unna CDON.

Over til noe annet: Jeg fikk min første konsoll i julegave (PS3), og venter nå på studielånet så jeg kan kjøpe GT5 Signature Edition. :D

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått rotet meg igjennom labyrinten i Super Smash Bros Brawl :)

Jeg har ikke sett episoden, men jeg antar at han snakker om spillet som vil skape et marked for MMO-sjangeren på konsollene. Altså MMO-sjangerens svar på GTA3, Goldeneye/Halo og Wii Sports. DC Universe høres spennende ut, men jeg tror ikke at det vil bli en massiv suksess.

Burde hørt litt mer etter når har sa spørsmålet:

"Why don't MMO's thrive on consoles?"

Thrive kan vel oversettes til å gjøre fremgang eller vokse. Nå skjenner ikke jeg godt til MMORPG-sjangeren, men fått inntrykk av at det hovedsaklig kun er WoW som gjelder (og kanskje Guild Wars? Guild Wars 2 ser iallefall meget lovende ut). Blir uansett spennende å se hvordan det går med DC Universe ja.

Lenke til kommentar

Har spillt en del på Donkey Kong Country returns og snart kommet til den 4. delen av verdenen. Det må være et av de beste spillene på Wiien. Ble sendt rett tilbake til nostalgialand da jeg hørte den gode gamle musikken :love: Det eneste som ødelegger litt er at det ikke er støtte for Gamecube-kontroller. Det er ikke særlig behagelig å styre med wiimoten sidelengs for lenge av gangen.

Lenke til kommentar

Iløpet av 1 uke har jeg fått tak i PSone i konsollsamlinga min, sammen med GT2, Spyro The Dragon og Spyro The Dragon 2 :D

Da har jeg kun 17 konsoller i samlingen min :tease:

Ser at du teller med ulike versjoner av samme konsoll? Om jeg i så fall kan telle med ulike soner og slikt på det jeg har, så kommer jeg opp i 19 (var 20, men solgte akkurat atarien dessverre).

Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg noen konsollsamler, men her har vi 8 spill-konsoller (ikke tatt med forskjellige varianter av samme konsoll, PC eller mobiler). Er allikevel et par konsoller vi kunne tenke oss da ikke alt av spill finnes som DLC, men behovet for å ha eldre konsoller har blitt mindre på grunn av DLC og remakes/re-releases ... om man ser bort ifra sjarmen det har å spille spillene på de originale konsollene.

Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg noen konsollsamler, men her har vi 8 spill-konsoller (ikke tatt med forskjellige varianter av samme konsoll, PC eller mobiler). Er allikevel et par konsoller vi kunne tenke oss da ikke alt av spill finnes som DLC, men behovet for å ha eldre konsoller har blitt mindre på grunn av DLC og remakes/re-releases ... om man ser bort ifra sjarmen det har å spille spillene på de originale konsollene.

Enig at det egentlig er meningsløst, men likevel ingenting som slår sjarmen av å putte Bionic Commando inn i Nes-en, ta den ut igjen å blåse litt, før du etter mye om og men får det til å virke :)

Lenke til kommentar

Enig at det egentlig er meningsløst, men likevel ingenting som slår sjarmen av å putte Bionic Commando inn i Nes-en, ta den ut igjen å blåse litt, før du etter mye om og men får det til å virke :)

Og ikke minst det å spille dem med de originale kontrollene :)

Lenke til kommentar

Iløpet av 1 uke har jeg fått tak i PSone i konsollsamlinga min, sammen med GT2, Spyro The Dragon og Spyro The Dragon 2 :D

Da har jeg kun 17 konsoller i samlingen min :tease:

Ser at du teller med ulike versjoner av samme konsoll? Om jeg i så fall kan telle med ulike soner og slikt på det jeg har, så kommer jeg opp i 19 (var 20, men solgte akkurat atarien dessverre).

Jepp de er i samme kategori, som for eks advancene, men de er bedre på batteri og lystyrke som jeg teller som 1 konsoll med GBA Micro for eksempel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...