Gå til innhold

konsollkaféen, Diskusjon rundt konsollene!


MindTooth

Anbefalte innlegg

Edit: og Tamarin, så at det Mega Man-spillet du rundet faktisk er en remake av klassiske Mega Man X til snes, er det mye nytt utenom grafikk eller? Fant det brukt i butikken i dag, men siden jeg har orginalen så tenkte jeg det var unødvendig å kjøpe det.

Tror nok det er det samme spillet med oppgradert grafikk. Selv foretrekker jeg stilen over grafikken i de gamle spillene (at det ser mer 2D ut, som f.eks Mega Man ZX Advent, Commando: Steel Disaster, Metal Slug 7 og Castlevania: Order of Ecclesia), men fikk aldri spilt igjennom disse spillene da jeg var yngre (var hovedsaklig Mega Man 2 og 3 det gikk i). Maverick Hunter X han også ha lett for å hakke litt når det skjer mye på en gang. Det kom vel også ut en samlepakke med alle X-spillene for noen år tilbake siden som jeg lurer på om jeg skal se etter. Endte forresten opp med å runde det tre ganger: en gang til med Mega Man på hard, og en enda en gang med Vile på normal.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Tror nok det er det samme spillet med oppgradert grafikk. Selv foretrekker jeg stilen over grafikken i de gamle spillene (at det ser mer 2D ut, som f.eks Mega Man ZX Advent, Commando: Steel Disaster, Metal Slug 7 og Castlevania: Order of Ecclesia), men fikk aldri spilt igjennom disse spillene da jeg var yngre (var hovedsaklig Mega Man 2 og 3 det gikk i). Maverick Hunter X han også ha lett for å hakke litt når det skjer mye på en gang. Det kom vel også ut en samlepakke med alle X-spillene for noen år tilbake siden som jeg lurer på om jeg skal se etter. Endte forresten opp med å runde det tre ganger: en gang til med Mega Man på hard, og en enda en gang med Vile på normal.

 

Ah, det er koselig å høre :) Selv har jeg faktisk aldri klart å spille gjennom det, har kommet til Sigma sin siste form, men har aldri hatt nok liv igjen til å klare han. Er uansett størst fan av den orginale serien, men X-serien er kul den også.

Lenke til kommentar

... har kommet til Sigma sin siste form, men har aldri hatt nok liv igjen ...

Om du fortsatt har en savefile på spillet så kan du se om dette kan hjelpe litt:

 

 

 

I og med at du har kommet så langt er nok dette noe du er klar over, men du kan utvide livbaren din nokså mye ved å hente alle hjertene, det er en oppgradering som gjør at du tar halv skade, og det er fire enheter som ligger rundt på banene som lar deg samle opp fire fulle livbarer til senere bruk. Tror også Hadouken Fireball vil ta både ulven og sisteboss med et slag, vet ikke hvordan det vil være med siste formen til Sigma da den består av flere deler, og vil nok uansett være vanskelig å treffe med fireball da disse hovedsaklig beveger seg over bakkenivå.

 

Ulven ser ut til å være mest svak for is, og første formen til Sigma tror jeg er svak for elektrisitet, er ikke sikker på siste formen. Første formen til Sigma har et nokså enkelt mønster. Om du klatrer opp langs veggen vil han hoppe frem og tilbake oppover mot deg. Når han kommer et stykke opp, dropp ned til gulvet igjen og skyt han mens du er på vei ned. Nå vil han enten hoppe likt ned igjen, eller hoppe oppå deg, dette er det eneste du må passe på før du gjentar syklusen. Det eneste andre jeg tror han kan finne på å gjøre om du klatrer opp langs veggen er å skyte noen kuler i forskjellige vikler, men har selv aldri blitt truffet når jeg har klatret helt opp.

 

 

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Jeg må bare få benytte muligheten til å skryte hemningsløst av Nvidia 3D Vision og Left 4 Dead.

Det er noe av det sykeste jeg har spilt!

 

Med 3Den hopper man rett og slett ut av stolen når zombiene kommer løpende mot en.

Har fått noen tøffe pop out effekter også, når zombiene angriper og armene kommer "ut" av skjermen.

 

Noen som kan anbefale andre spill som funker bra med 3D vision?

Lenke til kommentar

Godt nytt år alle sammen, ser ut til at 2011 blir et veldig godt år for spillinteresserte :)

 

2010 har også hatt mye bra å by på! For de som er nysgjerrige på hva som er kommet ut legger jeg ut linker til GameRankings for de forskjellige kosnollene for spill som har kommet ut i 2010 sortert etter karakter. Listene kan også enkelt begrenses til ønsket sjanger

 

Uavhengig av plattform:

http://www.gamerankings.com/browse.html?site=&cat=0&year=2010&numrev=3&sort=0&letter=&search=

 

DS:

http://www.gamerankings.com/browse.html?site=ds&cat=0&year=2010&numrev=3&sort=0&letter=&search=

 

PC:

http://www.gamerankings.com/browse.html?site=pc&cat=0&year=2010&numrev=3&sort=0&letter=&search=

 

PS3:

http://www.gamerankings.com/browse.html?site=ps3&cat=0&year=2010&numrev=3&sort=0&letter=&search=

 

PSP:

http://www.gamerankings.com/browse.html?site=psp&cat=0&year=2010&numrev=3&sort=0&letter=&search=

 

Wii:

http://www.gamerankings.com/browse.html?site=wii&cat=0&year=2010&numrev=3&sort=0&letter=&search=

 

Xbox 360:

http://www.gamerankings.com/browse.html?site=xbox360&cat=0&year=2010&numrev=3&sort=0&letter=&search=

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Jeg må bare få benytte muligheten til å skryte hemningsløst av Nvidia 3D Vision og Left 4 Dead.

Det er noe av det sykeste jeg har spilt!

 

Med 3Den hopper man rett og slett ut av stolen når zombiene kommer løpende mot en.

Har fått noen tøffe pop out effekter også, når zombiene angriper og armene kommer "ut" av skjermen.

 

Noen som kan anbefale andre spill som funker bra med 3D vision?

 

Du har fått meg det en liten ting (hihi) som heter Nintendo 3DS? Her snakker vi blandt annet Super Mario (Mario Kart, Paper Mario og vanlig Mario), Zelda: Ocarina of Time remake, to bekreftede Resident Evil (Revelations og Mercenaries), Kid Icarus: Uprising, StarFox (remake av Lylat Wars aka StarFox 64), Metal Gear Solid 3: Naked Sample, Super Street Fighter IV (sjekk det nye over-skulderen kameraet...), Dragon Quest, Final Fantasy, Kingdom Hearts, Super Monkey Ball, Harvest Moon, Sonic, Ninja Gaiden, Kung-Fu Panda 2: Kaboom of Doom (jeg vet, men DS-versjonen av Kung-Fu Panda 1 er faktisk veldig bra), Batman, Ghost Recon, Saint's Row: Drive By og Splinter Cell: Chaos Theory, for å nevne noen av de som er bekreftet. Alt til 3DS, så selvsagt i full 3D uten å trenge ekstrautstyr. :D

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Men er ikke skjermen bitte liten da?

For all del, jeg skal ikke skrike høyest da jeg aldri har satt mine ben i en DS. Men det kan da ikke gi samme opplevelse som å spille på en krystallklar stor skjerm, med følelsen av å være inne i verdenen, med masse lyd enten i brutale headphones eller et massivt anlegg?

 

Den dagen jeg prøver en DS/3DS og liker det skal jeg være førstemann som vender på meningen min.

Lenke til kommentar

Ikke ta det ikke opp, men det er åpenbart at du aldri har prøvd en håndholdt konsoll. Skjermene er ganske små, men jeg legger ikke så mye merke til det. Og hva med den evige diskusjonen om gameplay vs grafikk? Gameplayet til DS er milevis foran andre konsoller pga to skjermer og touchskjerm. Det høres nok litt fanboy ut, men det funker perfekt. PS3 har den der sixaxis-greia, men selv om den funker gjør den ingenting en vanlig analog spake ikke unne gjort like bra. PS3 har nylig fått Move, men det er bare Wiimoten om igjen. Den eneste nyskapningen vi har hatt på den stund er Kinect, men selv det er bare en forbedret EyeToy.

Lenke til kommentar

Men er ikke skjermen bitte liten da?

Man sitter jo gjerne ganske nært skjermen om man spiller på en håndholdt konsoll.

 

Som de andre allerede har nevnt byr de håndholdte konsollene på en annen opplevelse enn de andre spillmaskinene. Det er f. eks ikke like lett å ta med seg en spill-PC på en lang bussreise.

Lenke til kommentar

Men er ikke skjermen bitte liten da?

Man sitter jo gjerne ganske nært skjermen om man spiller på en håndholdt konsoll.

 

Som de andre allerede har nevnt byr de håndholdte konsollene på en annen opplevelse enn de andre spillmaskinene. Det er f. eks ikke like lett å ta med seg en spill-PC på en lang bussreise.

 

Nei, det er klart. Da tar man med seg MACen og masse film :)

Lenke til kommentar

Liste over spill fra tothegame.com som kommer ut i januar.

 

Spill som har fått utgivelsedato:

 

 

1101 DC Universe Online (PS3) MMORPG

1101 DC Universe Online (PC) MMORPG

1401 Winter Sports 2011: Go for Gold (X360) Sport

1401 Winter Sports 2011: Go for Gold (PS3) Sport

1401 Winter Sports 2011: Go for Gold (Wii) Sport

1401 Ghost Trick: Phantom Detective (DS) Adventure

1401 Kingdom Hearts: Re:coded (DS) RPG

1401 Winter Sports 2011: Go for Gold (PC) Sport

1901 LittleBigPlanet 2 (PS3) Action

2101 Mindjack (X360) FPS (dette spillet er vel egentlig et 3rdPS)

2101 Mindjack (PS3) FPS (dette spillet er vel egentlig et 3rdPS)

2701 Dead Space 2 (X360) Action

2701 Dead Space 2 (PS3) Action

2701 Mass Effect 2 (PS3) RPG (tidligere utgitt på Xbox 360)

2701 Dead Space 2 (PC) Action

2801 Mario Sports Mix (Wii) Sport

2801 Inazuma Eleven (DS) Sport

 

 

 

Liste over spill som kommer i første kvartal (listen til TTG.com er nok ikke alltid helt oppdatert, så er kan nok hende flere av disse har fått dato):

 

 

Barrow Hill 2: Bracken Tor (PC) Adventure

Rango (Wii) Action/Adventure

God Eater Burst (PSP) Action

Warhammer 40.000: Space Marine (PC) Action

The Conduit 2 (Wii) FPS

Heroes on the Move (PS3) Action/Adventure

Pokemon Black Version (DS) RPG

Darkness Within: Double Pack (PC) Collection

Homefront (X360) FPS

Driver San Francisco (PS3) Racing

UFC Personal Trainer (X360) Lifestyle

SHIFT 2: Unleashed (PC) Racing

Paws & Claws: Marine Rescue (DS) Virtual Pet

Hunted: The Demon's Forge (PC) Action

Hello Kitty: Seasons (Wii) Children

Pictionary (Wii) Puzzle

Duke Nukem: Critical Mass (PSP) Action

Innergy (PC) Lifestyle

WWE All Stars (PSP) Fighting

Brink (X360) FPS

Child of Eden (X360) Entertainment

Rango (DS) Action/Adventure

Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier (X360) Action

WWE All Stars (X360) Fighting

Magicka (PC) Action/Adventure

Warhammer 40.000: Dawn of War II - Retribution (PC) Strategy

Pokemon White Version (DS) RPG

Train Model Simulator 2011 (PC) Simulator

Homefront (PS3) FPS

Driver San Francisco (PC) Racing

UFC Personal Trainer (PS3) Lifestyle

Rango (X360) Action/Adventure

Bodycount (X360) FPS

SHIFT 2: Unleashed (X360) Racing

Arcania: Gothic 4 (PS3) RPG

Cities in Motion (PC) Simulator

The First Templar (X360) Action/Adventure

WWE All Stars (PS2) Fighting

Brink (PS3) FPS

Child of Eden (PS3) Entertainment

Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier (PS3) Action

WWE All Stars (PS3) Fighting

Hunted: The Demon's Forge (X360) Action

Fable III (PC) RPG

Surgery Simulator (PC) Simulator

Warhammer 40.000: Space Marine (X360) Action

Michael Jackson (X360) Music

UFC Personal Trainer (Wii) Lifestyle

Rango (PS3) Action/Adventure

Bodycount (PS3) FPS

SHIFT 2: Unleashed (PS3) Racing

Naruto Shippuden: Kizuna Drive (PSP) Fighting

Homefront (PC) FPS

The First Templar (PC) Action/Adventure

Sniper: Ghost Warrior (PS3) Tactical

Brink (PC) FPS

Driver San Francisco (X360) Racing

Paws & Claws: Fantastic Pets (X360) Virtual Pet

Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier (PC) Action

Hunted: The Demon's Forge (PS3) Action

Dungeons (PC) Strategy

Stronghold 3 (PC) Strategy

Earthrise (PC) MMORPG

Warhammer 40.000: Space Marine (PS3) Action

Michael Jackson (PS3) Music

WWE All Stars (Wii) Fighting

 

 

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Siden 2010 er ferdig da må jeg si mine 4 spillfavoritter for året 2010:

God Of War III

Heavy Rain

Super Mario Galaxy 2

Red Dead Redemption

 

Disse 4 her er helt klart mine favoritter, de tok saken i egne hender å bare fyrte løs toppspill i særklasse. Husker så mye fra disse.

 

Klarte ikke å kåre 1 vinner, men kansje viss jeg skal spille disse 4 enda mer, men de sterkeste er God Of War III, mye pga grafikken og raseriet rundt Kratos og gode gamle rørleggeren Mario på nye eventyr med sine venner og samle stjerner :)

Lenke til kommentar

... har kommet til Sigma sin siste form, men har aldri hatt nok liv igjen ...

Om du fortsatt har en savefile på spillet så kan du se om dette kan hjelpe litt:

 

 

 

I og med at du har kommet så langt er nok dette noe du er klar over, men du kan utvide livbaren din nokså mye ved å hente alle hjertene, det er en oppgradering som gjør at du tar halv skade, og det er fire enheter som ligger rundt på banene som lar deg samle opp fire fulle livbarer til senere bruk. Tror også Hadouken Fireball vil ta både ulven og sisteboss med et slag, vet ikke hvordan det vil være med siste formen til Sigma da den består av flere deler, og vil nok uansett være vanskelig å treffe med fireball da disse hovedsaklig beveger seg over bakkenivå.

 

Ulven ser ut til å være mest svak for is, og første formen til Sigma tror jeg er svak for elektrisitet, er ikke sikker på siste formen. Første formen til Sigma har et nokså enkelt mønster. Om du klatrer opp langs veggen vil han hoppe frem og tilbake oppover mot deg. Når han kommer et stykke opp, dropp ned til gulvet igjen og skyt han mens du er på vei ned. Nå vil han enten hoppe likt ned igjen, eller hoppe oppå deg, dette er det eneste du må passe på før du gjentar syklusen. Det eneste andre jeg tror han kan finne på å gjøre om du klatrer opp langs veggen er å skyte noen kuler i forskjellige vikler, men har selv aldri blitt truffet når jeg har klatret helt opp.

 

 

 

Takk for svar! Jeg har faktisk klart disse to formene, er alltid på den siste formen jeg dør, da jeg mener å huske at man må treffe med omtrent hvert skudd av det spesielle våpenet man bruker. Dog, kanskje jeg skulle forsøkt igjen, begynner å bli en stund siden forrige gang jeg forsøkte.

 

Og grattis med DKCR! Selv er jeg nå på verden fem i min innsamling av alt. Går sakte fremover da det bare er et sideprosjekt for meg nå ved siden av Final Fantasy V som jeg holder på med på GBA, et genialt spill fra den tiden Final Fantasy fremdeles var en av de beste franchisene innen gaming.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Takk for svar! Jeg har faktisk klart disse to formene, er alltid på den siste formen jeg dør, da jeg mener å huske at man må treffe med omtrent hvert skudd av det spesielle våpenet man bruker. Dog, kanskje jeg skulle forsøkt igjen, begynner å bli en stund siden forrige gang jeg forsøkte.

 

Og grattis med DKCR! Selv er jeg nå på verden fem i min innsamling av alt. Går sakte fremover da det bare er et sideprosjekt for meg nå ved siden av Final Fantasy V som jeg holder på med på GBA, et genialt spill fra den tiden Final Fantasy fremdeles var en av de beste franchisene innen gaming.

Tenkte kanskje det kunne være til hjelp med å komme til siste formen med mer liv.

 

Såpass, selv startet jeg smått på første verden, og det var enkelt nok, men når jeg tenker på hvor utfordrende mange av banene i slutten av spillet er så var det ikke like motiverende. Uansett, lykke til med innsamlingen! Synes det er et morsomt spill, og synes det er fint å ha noe uferdige bonusgreier som gjør det verdt å dra frem spillet for fra tid til annen. På Wii nå har jeg dratt frem Smash Bros Brawl, startet på det for lenge siden og kom et godt stykke, har bare siste bane igjen nå. Blir nesten litt oppgitt av meg selv når jeg ikke fullfører flere av spillene før jeg starter på nye.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...