Gå til innhold

konsollkaféen, Diskusjon rundt konsollene!

MindTooth

Anbefalte innlegg

@taterfyrings: Ser ut som et bra alternativ til CIV for de som foretrekker RTS. Personlig synes jeg en del RTS kan bli litt for stressende, og holder meg som regel til turbaserte strategispill. Holder dette spillet et greit tempo eller dukker det ofte opp masse som skjer overalt og du blir nødt til å hektisk klikke deg fra område til område for å ta tak i ting?

Endret av tamarin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ekstremt mye som skjer hele tiden, spesielt om du styrer et stort land. Men det chille med Europa Universalis-spillene er at du kan pause spillet og utføre ordrer når som helst, så det blir aldri samme stressnivå som feks Starcraft. Faktisk så vil jeg si at Europa Universalis takket være denne funksjonen føles mer som en TBS enn en RTS. Tenk Sim City 2000 eller Transport Tycoon, her kunne dagene løpe, men med en gang man ville bygge en veistrekning eller et boligkompleks, så pauset man. Dermed ble spillet mye mer chill, og slik er det i Europa Universalis også. Anbefales veldig om du foretrekker "grand strategy" som i Civ fremfor å styre enkeltslagene som i C&C, -craftspillene, Dune 2 osv.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått Hadouken Fireball og rundet Mega Man Maverick Hunter X :D

@taterfyrings: Kanskje gi spillet en sjanse :) Liker det meste av turbasert strategi, også RPG-strategispill, tenker ikke på om det er 'grand strategy' eller ikke. Hovedsaklig foretrekker foretrekker jeg å spille slike spill på DS-en eller PSP-en. Et stort problemet jeg har med spesielt spill som Civ er at tiden raser forbi altfor fort, føler noen ganger at en time fort kan vise seg å egentlig være fire.

Lenke til kommentar

Hehe, det er riktig. Jeg skulle bare spille litt til i går kveld, det endte med at jeg fremdeles satt forann skjermen da samboeren min stod opp :) Det er et genialt spill, spesielt om du liker åpne strategispill uten klare mål (tenk Sim City og Transport Tycoon igjen). Men det krever nok en del å komme inn i, har mange venner som digger civ, men som aldri klarte å komme inn i EU. Dog er det verdt det vil jeg si. Om du tester det, så bør du skaffe deg det sammen med de fire ekspansjonene som er gitt ut, alle bringer både nyttige ting, og bidrar til å forenkle/forbedre en rekke småfeil som EU3 vanilla dessverre kom med.

Grattis med Mega Man-runding forresten!

Lenke til kommentar

Her går det mest i Golden Sun: Dark Dawn og Lufia: Curse of the Sinistrals. Begge til DS. Golden Sun er det tredje i serien, men har foregår tredve år etter de to første og fokuserer på barna til heltene fra det første. Men har du ikke spilt de er det ikke så farlig, siden du svært tidlig i spillet får spille et en treningsbane der man går gjennom historien fra de første spillene. Og når jeg sier trening mener jeg at alt er bygd opp av tre, og vi sloss mot pappfiender. :p

Lufia er en absurd remake av Lufia 1 og 2. De to første var fantasy, men dette er steampunk. Karakterene er de samme og historien er noenlunde den samme, men veldig mye er nytt. Jeg digger det. :)

Lenke til kommentar

Hadde håpet Sonic 3 ble tilgjengelig etter å ha rundet de to første i Sega Mega Drive Collection på håndholdt (var ikke klar over at det var to forskjellige Sega-samlinger og hadde lest at noen spill kun ble tilgjengelige etter visse gitte kriterier), det ble det ikke, men lå en pakke under juletreet med den store samlingen på 40 spill fra Sega Genesis til TV-konsoll, en hel generasjon med mange topptitler jeg aldri fikk spilt da jeg var yngre. deriblant Sonic 3 :thumbup: Var et par spillrelaterte pakker i år, et spill til hver av TV-konsollene, og en Classic Controller Pro).

P. H. Jr: Super Meat Boy ser helt sinnssykt ut ... og brutalt presisjonsmessig, blir nok kjøp :D

Lenke til kommentar

Jeg hadde håpet på Epic Mickey under juletreet, men fikk kun Predators på blue-ray. Det er en grei nok film, men ble nødt til å bestille Ratchet & Clank: Tools of Destruction fra nettet i går (jepp, julekvelden) og henter både Epic Mickey og Donkey Kong Country Returns ganske kjapt i butikken. Hadde ønsket meg Golden Sun under treet, men klarte ikke å vente og kjøpte det heller til meg selv rett før jul. :p

I tillegg fikk jeg Back to the future sesong 1 av Telltale Games i går. Alt de ba om var 25 dollar, og det har man jo fint råd til. Lastet første episode ned i dag og spilte gjennom hele greia i strekk. Det sier jo sitt. :love:

Lenke til kommentar

Fikk kun Red Dead Redemption til jul, men jeg har jo jul hver eneste uke, har hatt det siden september, nye spill konstant.

Fikk meg Avatar Ultimate Box, Predator Mask Box, The Pacific, Final Fantasy XII Advent Children, Iron Man COllection og Transformers Collection, alle disse på Blu-Ray

Har lagt av 5000kr til PS3 og 5000kr til 360 spill til neste år som jeg skal bruke på gamle spill, skal dermed bygge videre på samlingen min nå :)

Spiller for tiden mest på PS3, Halo Reach på 360en, Donkey Kong på Wii og Golden Sun på DS :)

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Svar til Tamarin

1. Sony holder, om man skal tro ryktene, nå på med to håndholdte formater. En mobiltelefon som skal være optimalisert for spill (og som muligens får playstation-navnet), og en dedikert håndholdt PSP2 hvor de går den vanlige Sony-veien ved å kopiere litt fra konkurrentene og å gi øke kraften på maskinen. Denne skal vistnok ha både trykkfølsom skjerm, to analogstikker og være nesten på PS3-nivå, og de satser slik på at det skal være mye interaktivitet mellom SP3 og PSP2. Alt dette må tas med en klype salt.

2. Microsoft ser ikke ut til å gå inn i markedet for dedikerte håndholdte spillemaskiner, men de forsøker nok heller å gjøre Windows Mobile 7 til en bedre plattform for spill etterhvert gjennom kompatibilitet med xbox live og slikt. Jeg tipper at om Windows Mobile 7 blir ek suksess, så kommer det på linje med Android og iPhone/iPod etterhvert utvikle seg som en konkurrent til PSP2 og 3DS.

Lenke til kommentar

Jeg fikk Ratchet & Clank: Tools of destruction i dag og ble svært overrasket. Egentlig hadde jeg ikke forventet noe annet enn et vanlig R&C med bedre grafikk, men dette var utrolig bra så langt. Det er veldig mye variasjon, sinnsyke våpen, meget gjennomtenkte fiender, veldig mange achivements (kalles skillpoints i spillet), mange oppgraderinger for hvert våpen og så videre. I tillegg har vi en vanlig tutorial som gir deg hint hele tiden, menb selv den er en nytelse å høre på. I stedet for vanlige beskjeder får vi en damestemme som sier en hel masse teite ting for å hjelpe oss. Så langt har jeg fått alle oppgraderingene på ett våpen (noe som endret våpnet en god del da jeg fikk den siste), og har spilt i noen timer, men jeg kommer nok til å spille igjennom hele greia. Og når jeg blir ferdig med dette fortsetter historien i Quest for booy og A crack in time. Har hørt mye negativt om Quest, som at det er alt for kort og ikke har nye våpen. Men Crack in time er et "vanlig" spill, så det burde være minst like bra som Tools. :)

Lenke til kommentar

Jeg fikk et spill kalt "999: 9 Hours, 9 Persons, 9 Doors" til DS i går og testet det i dag. Grundig. Kort sagt kom det dagen før nyttårsaften, men presterte å melde seg selv inn i kategorien Årest spill uansett plattform. Jeg er målløs.

Dette har jeg lyst på, hvor kjøpte du det?

Fikk forøvrig Final Fantasy III (DS), Final Fantasy V (GBA) og Dragon Quest IV (DS) i dag, og rundet FFVIII i går. Så ser dere hva det går i for meg om dagen :) Tidligere i uken spilte jeg gjennom Metroid 2 til Game Boy, mens i kveld blir det enten Golden Sun 2 eller Beyond Good and Evil!

Edit: og Tamarin, så at det Mega Man-spillet du rundet faktisk er en remake av klassiske Mega Man X til snes, er det mye nytt utenom grafikk eller? Fant det brukt i butikken i dag, men siden jeg har orginalen så tenkte jeg det var unødvendig å kjøpe det.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...