Laland Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Og om Halo 3 fortjente det eller ikke er ikke relevant, men det sier utrolig mye om hvor betydlig og allment mediet vårt har blitt! Det er rett og slett herlig å se nerdestempelet sakte men sikkert forsvinne! Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Eggsactly. Hvorvidt forskjellige spill fortjener sin oppmerksomhet er noe helt annet enn spillmediets framskritt i samfunnet. Kan man forlange noe mer? (Ikke ment som kritikk eller noe sånt mot Laland, om det virker sånn) Lenke til kommentar
Laland Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Haha, nei, jeg oppfatta det som noe som understrekte det jeg sa.. Det er vel forøvrig GTA IV som har hatt det største mediespetakkelet hittil, et enormt budsjett, kontroversiellt innhold og vannvittig med referanser som tidenes voldeligste, ondeste, og forkastelige spill. Nei, som Gamer.no sier, Spill er kultur! Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Uansett blir det ganske vanskelig å legge Gamer innunder Kulturo da Kulturo er lagt ned. Blir også feil og legge nettverkets klart største del (spilldelen er stoor) uner en mindre gren. Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 så da konkluderer vi med at kultur er spill!! Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Må si at gamle spill er bedre enn nye. Birger Lenke til kommentar
Laland Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Spill er kultur, men det er en såpass stor sub-genre at det fortjener sin egen plass i spotlighten! Og hvorvidt gamle spill er bedre enn nye så er vel det en smakssak som er uavhengig fra person til person. Jeg er forelsket i N64 eraen, for eksempel! Lenke til kommentar
Essem Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Må si at gamle spill er bedre enn nye. - Gameplay er bedre på nye spill - Grafikk er bedre på nye spill Når det gjelder historie nekter jeg å tro at man plutselig lager dårligere historier nå enn tidligere. Hva har gamle spill igjen annet enn nostalgi da? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Gamle spill er bedre enn nye? Hah, ikke få meg til å le. De gamle spillene har ikke en eneste ting de skulle sagt mot de beistene av spill vi ser den dag i dag. Mer kompliserte historier enn utviklere noensinne kunne se for seg på den tiden, og selvfølgelig helt nye måter å formidle disse historiene på. Grafikk som ikke ligner grisen og full surround med full oppløsning på 1900x1200. Multiplayer og communityløsninger i spill i dag som ikke engang var mulige i datidens Internet. Gamle spill blir ertet, spyttet på, banket opp, drept og begravet av nye spill. Hva du føler for spillene fordi de er eldre og nostalgi means shit Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Flashy er ikke alt. Per i dag, har jeg hatt mest glede av gamle spill. Og ikke nye som har kommet de siste årene. Men smaken er delt. På topic, ja spill er kultur, er ikke det første som dør.. Birger Ed1t: Sier ikke at spillene i dag ikke er bra. Men tror jaget etter grafikk, osv. setter hindringer for spillbarhet. GOG.com FTW! Endret 20. januar 2009 av MindTooth Lenke til kommentar
Essem Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Flashy er ikke alt. Per i dag, har jeg hatt mest glede av gamle spill. Fordi det får deg til å drømme og lengte etter den bekymringsløse barndommen. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Hmm, vet ikke jeg ass. Men spill Theme Hostpital, Dungoen Keepers, Super Mario, Tomb Raider (PSX), osv. er at de som har gitt størst glede. Birger Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Men tror jaget etter grafikk, osv. setter hindringer for spillbarhet. På samme måte som manglende grafikk, osv satte en hindring for spillbarhet den gang. Hadde de samme spillene som du spilte "den gang" kommet ut den dag i dag uten at noen hadde hørt om eller spilt det før vil jeg tørre å vedde på at det ville blitt slaktet. Selvfølgelig finnes det spill som er tidløse og er forevarr klassikere, men det er det uansett fra alle tidsepoker. Poenget mitt er at spill i dag generelt er bedre enn spill generelt for X antall år siden. Dette er min mening, ikke fakta, og om vi må diskutere i 100 år med pinnene spisset er jeg klar Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Joa, liker selv meget godt spill som GeoW, Halo, BioShock, GTA, osv. Så jeg er noe enig. Birger Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Beklager om jeg virker arrogant, men jeg synes bare at hele "alt var bedre før" hysteriet er noe tull. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 Vel, grafikk-hysteriet i dag er like mye tull, eller mer. Men smaken er delt. Birger Lenke til kommentar
Comprade Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 De som sier at spill var bedre før baserer nok dette fra minner om da de spilte det og det spillet for 10 år siden. Såklart man får gode minner av slikt. Dette med spill og slikt var jo da nor helt nytt for den personen. men om han personen hadde gått å spilt en av disse gamle spillene på nytt hadde han nok innsett at det ikke er så bra som han tenkte i hodet sitt Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Ingenting slår ice climber!! Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Hvordan ville det være å spille Lost Planet for første gang nå? Play har tilbud på det, og husker jeg hadde så sykt lyst på det for noen år siden da det kom på 360. Er det noen som har erfaringer med det, enten på 360 eller PS3? =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå