Gå til innhold

Gjenskinn i solbriller

Anbefalte innlegg

Hei. Holder på å mikser litt her og der på portrettbilder av mennesker. Og sist sommer var det jo en hit med pilotbriller! Dere vet hvilke jeg mener? Uansett..

Det er jo gjenskinn i brillene, men jeg vil redigere bildet slik at "bildet"/gjenskinnet i glasset på solbrillene skal vise f.eks. et bilde jeg selv velger.

Hvordan skal jeg gå fram her da?

Det er jo viktig at det skal ha en "blank, skinnende og realistisk overflate".. Og i tillegg bør vel bildet være "rundt", altså at det er zooma inn på midten, som et brilleglass er i virkeligheten.. :)

Beklager nabb uttrykk og slikt, men man lærer så lenge man lever, jeg har nettopp begynt å leve! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen?

Joda, det skal jo være mulig å få tilk ved bruk av delvis transparente layers og litt selection tools i PhotoShop eller paintShop Pro. Jeg regner med at du tenker noe slikt som på dette bildet hvor det riktignok ikke er solbriller men en bussrutetavle?

post-135672-1193611942_thumb.jpg

Her har jeg brukt selv holdeplassbilde som hovedbilde og satt inn det andre bildet, speilet, som nytt layer med delvis transparenthet. Du kan fjerne det overflødige ved selections, masker eller viskelær.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...