ecko Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 hjelper paracet veldig mot smerter?hvor mange må man ta før det er for mye og man mister følelsen? vil jo ikke bli midlertidig halveis lam fordi at jeg skal lindre en smerte. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Med mindre du har for vane å bruke smertestillende, så virker paracet. Om det virker veldig, vet jeg ikke. Jeg liker ikke å bruke smertestillende for alt mulig, men om jeg f.eks. har pådratt meg en massiv hodepine og har bruk for et hode som virker, er det veldig sjelden det ikke virker å ta en paracet. Flere enn en har jeg aldri hatt noe behov for å ta. Hvis du derimot må ta så mye paracet at du blir halvveis lam før det virker, burde du kanskje vurdere å prøve noe annet. Lenke til kommentar
jultomten Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 hjelper paracet veldig mot smerter?hvor mange må man ta før det er for mye og man mister følelsen? vil jo ikke bli midlertidig halveis lam fordi at jeg skal lindre en smerte. Hjelper paracet veldig mot smerter? I mange tilfeller: Ja Hvor mange må man ta før det er for mye(...)? Du kan ta 1 gram paracetamol 3-4 ganger daglig, på kort sikt. (...)Før det er for mye og man mister følelsen? Det er for mye hvis du tar mer enn 1 gram 4 ganger daglig. Det er også for mye hvis du bruker det mer enn en uke sammenhengende, uten spesiell grunn. Du kan i så fall risikere leverskader. "Mister følelsen" vet jeg ikke hva betyr, og jeg kan ikke se at Paracet kan medvirke til dette. Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Hva slags smerter har du da? Eller spør du bare på et generellt grunnlag? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Fins sterker lut også, slik som paralgin. Paracet hjelper vel ikke så bra mot skikkelig sterke smerter. Lenke til kommentar
jultomten Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Fins sterker lut også, slik som paralgin. Skal du først ha noe sterkere, er morfin, Ketorax, Dolcontin og heroin aktuelle alternativer. Men... Hold deg til Paracet! Endret 23. oktober 2007 av jultomten Lenke til kommentar
ecko Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 jeg bare lurer. så paracet er til små smerter som man kan takle selv? er paralgin mere bedøvende? hørt at det er laget av opium. Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Paralgin inneholder kodein. Kodein er et av de svakeste opioidene som utvinnes fra opiumsvalmuen, som heroin. Når du spiser kodein blir det omdannet til morfin i levern din og det er det som lager den smertestillende effekten. Siden bare 10% av kodeinen blir omdannet til morfin er det naturligvis mye svakere enn morfin. Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Ved smerter pleier jeg å ta en ibux og en paracet. Funker hver gang. Lenke til kommentar
ecko Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Ved smerter pleier jeg å ta en ibux og en paracet. Funker hver gang. eksempel på smerter? Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Ved smerter pleier jeg å ta en ibux og en paracet. Funker hver gang. eksempel på smerter? Ja, fordi når man tar ibux (ibuprofen) og paracet (paracetamol) samtidig, så har disse to stoffene en synergistisk effekt. Dvs. de ha en større samlet effekt en hvis man feks tar 2 paracet eller 2 ibux. Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Ved smerter pleier jeg å ta en ibux og en paracet. Funker hver gang. eksempel på smerter? Hodepine, feber-smerter i ledd etc. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Jeg synes Paracet virker best for hodepine, og Ibux for andre ting. Husk å ikke ta Ibux på tom mage. Paracet kan du ta uansett, da den brytes ned i leveren. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Paralgin inneholder kodein. Dette gjelder Paralgin Forte. Vanlig Paralgin har ikke Kodein. Det finnes også andre smertestillende som inneholder Kodein (tilgjenglige i utlandet uten resept). Lenke til kommentar
V_B Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Kan være litt Placebo effekt i det også =) Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Kan være litt Placebo effekt i det også =) Tror du har litt rett i det. Paracet har en faktisk virkning, men er usikker på hvor. Men tanken på at smertene skal slippe taket når du har tatt tabletten er i mange tilfeller nok til å overvinne små smerter. Sånn er det for meg, i alle fall. Lenke til kommentar
nree Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Ved smerter pleier jeg å ta en ibux og en paracet. Funker hver gang. Samme gjelder for meg, vanlige smerter bryr jeg meg vanligvis ikke noe serlig om men hodepine kureres med en ibux og en paracet sammen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå