Gå til innhold

Noen innvendinger før jeg bestiller arbeidshesten?

Anbefalte innlegg

blir det i såfall å bytte til Corsair HX520W da? skal ta det til vurdering.

og jeg faller litt av lasset når dere begynner å snakke om bt osv. er det snakk om cpu kjøleren?

hva er i så fall galt med denne? https://prisguiden.no/product.php?productId=34919

bestillingen skjer i morgen tidlig så fint hvis dere kan hjelpe meg å finne ut av dette i løpet av kvelden?

men takk for alle innlegg. gleder meg som unge til den PC-en her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Corsair Hx520W er kjempebra, har den selv og ingen problemer.

bt er en forkortelse for thermaltake big typhoon, og det er en cpu-kjøler. Forskjellen mellom bt og den du har valgt er hvor effektiv de er. altså hvor kald de klarer å holde cpu og vis jeg ikke husker helt feil så er BT best her.

Lenke til kommentar

da har jeg slengt på thermalright og corsair i stedet.

var no snakk om en forbedring på samsung skjermen 226CW Deluxe

noen som vet hva forskjellen på den og 223 er?

er det noe vits å spytte i de 400kr ekstra?

har bestilt de processoren og grafikkkortet nå!

Lenke til kommentar

tar meg en tur på digital impuls i morgen og plukker opp det de har til en ok pris etter som de har samme pris på web som butikk. kommer til å kjøpe tegnebrettet på eplehuset i oslo.

men utover det har jeg ikke bestemt.

har du noen anbefalinger? hvem er kjappe? så at amentio har ganske mye av det jeg skal ha.

Lenke til kommentar

Jeg har gode erfaringer med både netshop og amentio. Amentio sendte tilogmed en relativt stor ordre i 3 deler (ikke allt var inne) og jeg fikk det hjem på døren(uten at jeg hadde valgt det) uten noe som helst økning i fraktprisen

Btw. vær obs på at det ikke er vifte på den kjøleren. men en vifte på rundt 1300rpm passer ganske bra, muligens helt ned mot 1000. Men da bør du ha ok ventilasjon av kabinettet.

(på en standard Q6600) 1000rpm... da er vifta ganske stille og det er antagleig flere andre ting i kabinettet som lett overdøver den da. som harddisker og skjermkort f.eks

(ja jeg er en støyfreak :p)

Lenke til kommentar

Noctua viftene er meget stillegående, antagelig stillere enn de fleste andre på samme turtall.

Men viftedesignen (som jo gjør at di er så stille) er meget inneffektivt så fort di får litt motstand(ala en kjøleribbe)så dropper ytelsen en god del. Så di egner seg bedre som kabinettvifter.

Så vil tippe at di ikke yter noe bedre enn en "normal" designet vifte på 1000ish rpm.

Hvilken vifte jeg vil anbefale.. kommer litt ann på utvalget i butikken du bestemmer deg for å handle i

Stor vifte test

Endret av eXa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...