Gå til innhold

Noen innvendinger før jeg bestiller arbeidshesten?

Anbefalte innlegg

Kunne trengt noen forslag til å dra denne ned litt i pris uten å miste noe særlig kraft.

har ikke bygd før så usikker på hvor stillegående denne blir (evt. forslag til annet kabinett?)

er det noen andre ting jeg trenger? stemmer komponentene? eller er den klar til bestilling?

på forhånd takk.

Endret av horns55
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må krysse av for at den skal være tilgjengelig for alle og legge ut linken som står under.

da skal det være i orden. litt usikker på skjermen og forresten, men ser mange andre her kjøper den

Endret av horns55
Lenke til kommentar

takk for innlegg.

maskinen skal brukes til videoredigering og motion graphics/3d compositing.

jobber mye i after effects, så en del rendring blir det.

budsjettet må ikke overskride 22.000 men gjerne under 20

skjønner at q6600 er et godt kjøp. men qx6850 må jo være råere?

er en fordel for meg om jeg kan f.eks jobbe i photoshop mens jeg rendrer.

vet at de nye mac pro har intel xeon processorer, kan det lønne seg?

Lenke til kommentar

da har jeg gjort noen endringer.

bytta til q6600 og slengt med et tegnebrett i stedet for blu-ray brenneren (regner med at de blir billigere etterhvert).

havna på 17138,- inkl. skjerm.

er det noen som kan se noen komponenter som ikke passer sammen her?

hvis ikke går den til bestilling i morgen.

Arbeidshesten?

Endret av horns55
Lenke til kommentar

ja har hørt mye bra om de så jeg slang på det.

nå lurer jeg egentlig bare på om hovedkortet fortsatt er et godt valg.

om kabinettet er stillegående og OK.

og om jeg trenger cpu vifta til q6600.

hvis noen kan hjelpe meg så setter jeg stor pris på det.

HER er det siste oppsettet

Lenke til kommentar
http://www.nvidia.com/page/quadrofx_family.html

Hvis det er 3D-grafikk du skal jobbe med er heller quadro-serien til nvidia et mye bedre alternativ.

Har dessverre ikke så god kjennskap til serien men prøv å les litt om det.

skummet en debatt på det der på cgtalk.com og det virket som de fleste mente at du får som regel bedre ytelse\pris av å bare kjøpe et high-end gaming kort istedenfor de "profesjonelle" kortene. Utover det vet jeg egentlig ingenting om saken, jeg pleier selv å bare kjøpe det beste jeg finner med passiv kjøling og da blir det mellomklassekort. det kommer vel an på spesifikk bruk

bør du ikke ha minst 500w psu til det skjermkortet der? mener å huske at det er anbefalt minstekrav for 8800 kortene (men kanskje det er SLI jeg tenker på?). sjekk opp i det iaf. Uansett så koster ikke 620watten fra corsair så mye mer, 7xx på shg

Lenke til kommentar
ja har hørt mye bra om de så jeg slang på det.

nå lurer jeg egentlig bare på om hovedkortet fortsatt er et godt valg.

om kabinettet er stillegående og OK.

og om jeg trenger cpu vifta til q6600.

hvis noen kan hjelpe meg så setter jeg stor pris på det.

HER er det siste oppsettet

Kabinettet har tre stillegående vifter med reguelering, så du kan velge hastighetsnivå.

Hovedkortet er et godt valg.

CPU vifta trenger du, quad blir varme, men det kan lønne seg med en annen vifte enn boxed viften vis du skal klokke cpu og fremdeles ha et lavt støynivå, her kan jeg anbefale Thermalright ultra extreme med noctua vifter, vis du vil ha noe billige så kan du gå for thermaltake big typhoon.

Endret av 2mmy91
Lenke til kommentar
2stk grafikkort?

skal selvfølgelig ikke ha begge. ser ut som jeg går for club3d GeForce 8800 GTX, etter som jeg nå har lest flere anbefalinger på dette kortet av både 3d artister, grafisk designere og drøye gamers. dessuten må jeg opp i 8k+ for å få et av high-end Quadro FX kortene og det er uaktuelt. Når det gjelder PSU, så takker jeg for innspill. fikk anbefalt MIST fra en på Digital Impuls i Oslo til dette oppsettet så går nok for det, hvis ingen har noe bedre forslag.

Da ser det ut som dette monsteret begynner å bli klart til bestilling. :whistle:

Lenke til kommentar

hva baserer du det på? de er begge tier2 kvalitets psuer. du går ikke feil med noen av de. jeg hadde tatt misten da jeg ikke vet støynivået på corsairen og mist har fokus på lavt støynivå. hadde og valgt den med avtagbare kabler. kjøleløsningen din er ikke den beste heller tt-bt begynner å bli gammel. ta noe som kjøler bedre for da kan du senke vifte hastigheten og få lavere støynivå.

Lenke til kommentar

Uhm, nå tror jeg ikke at du vet helt hva du snakker om.

Det er en god del som har fått problemer med mist i den seinere tid, og såvidt jeg har fått med meg så er det veldig få som har hatt problemer med corsair. Corsair har også lavere støynivå.

Når det gjelder BT så er dette en veldig bra kjøler og selv om den er gammel så er den like god som den var før, jeg har den selv og akkurat nå så kjøler den en q6600 på 3.4Ghz til 70grader load, på laveste støynivå! Du får selvsagt bedre kjølere men disse koster også mer.

Lenke til kommentar

Ja hvis di har hatt litt småproblemer så. Corsair er jo knall den og (er jo seasonic som lager di) så går som sagt ikke feil der.

Men jeg ville heller gått for Thermalright ultra120 extreme. Den er den beste kjøleren for tiden og jeg ser ikke noen grunn til å kjøpe TT-BT for å spare 1-200kr på en maskin til 20k, eller uansett hvilken maskin igrunn. TT-BT med vifta på maks (2000rpm) klarer ikke å komme i nærheten av ultra120 extreme med yate loon D12SM vifte (1600rpm)

Så du får en stillere kjøleløsning som samtidig kjøler bedre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...