Gå til innhold

Print på stål/alu-plate, hvor?

Anbefalte innlegg

Hei,

Har et par litt røffe høstbilder jeg ønsker å ha printet på papir og festet på en stålplate/alu-plate med en kloss på baksiden for å få dem litt ut fra veggen. Og forseglet med noe kontaktfilm for å kunne tåle å bli tørket med en microfiberklut nå og da.

Hvor kan jeg få noen til å gjøre dette?

Evt, hvor finner jeg stålplater (ca A4 størrelse + kontaktfilm (helst halvblank, ikke helblank) for evt å gjøre dette selv? Noen andre som har gjort dette og kan gi meg tips om hvordan jeg får best resultat?

Cheers,

Me

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får kjøpt alu-plater på bl.a. Clas Ohlson.

Stålplater er litt værre med, men Norsk Stål leverer. Litt usikker på prisen da.

Så er det vel en smal sak å lime fast en vanlig fotoutskrift til platen.

Allkopi 'stempler/printer/noe' bildet rett på aluminiumsplatene dersom jeg har forstått det riktig.

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar
Hei,

Har et par litt røffe høstbilder jeg ønsker å ha printet på papir og festet på en stålplate/alu-plate med en kloss på baksiden for å få dem litt ut fra veggen. Og forseglet med noe kontaktfilm for å kunne tåle å bli tørket med en microfiberklut nå og da.

Evt, hvor finner jeg stålplater (ca A4 størrelse + kontaktfilm (helst halvblank, ikke helblank) for evt å gjøre dette selv? Noen andre som har gjort dette og kan gi meg tips om hvordan jeg får best resultat?

Cheers,

Me

Hei!

Jeg har funnet dette studioet i Zürich som leverer kasjerte bilder slik som du leter etter:

http://www.photostudio13.ch/index.php?l=e&...m=1008&sb=0

prisene er i Sveitsiske francs (CHF 100 = cirka 490 NOK), inkludert sveitsisk merverdiavgift, 7,6%.

Hilsen Hallvard

Lenke til kommentar
Hei,

Cheers,

Me

Er idéen med stålplata at den skal danne en ramme rundt bildet?

Jeg ser for meg at man får det beste resultatet om bildet limes rett på plata uten film over.

Da med et egnet lim.

Har noen bilder jeg vil ha direkte på plate uten ramme, og har tenkt å kjøpe en Kapa-plate med limpå en side.

Lurer på om jeg skal kjøpe en Huntonitt-plate også.

Den er endel tykkere, tyngre og sannsynligvis billigere.

Endret av erlingba
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...