JarleW Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Jeg har flere harddisker på serveren, men når jeg spesifiserer tilgang/rettigheter på en bruker til f.eks. D: blir den satt til "home directory". Spesifiserer jeg f.eks. E: i tillegg for han fortsatt bare tilgang til D:. Siden jeg har flere hd'er som jeg vil at brukerne skal ha tilgang til så lurer jeg på hvordan jeg fikser så de får tilgang til ALLE de HD'ene som jeg spesifiserer. Ikke bare "Home directory". Eller kan jeg ha en snarvei i "Home directory"(D:) til de andre HD'ene ?? Noe alla' map'ing Lenke til kommentar
Shaitan Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Du "må" gjøre begge deler :smile: Først legger du til alle disker/dirs brukeren/gruppen skal ha tilgangtil og setter individuelle rettigheter (upload, delete etc.) på dem. Så lager du et "home directory" som inneholder snarveier/mappinger til de volumer brukeren skal ha tilgang til. Du styrer hvordan snarveiene skal oppføre seg under "Links & Messages" i brukeroppsettet, det er ganske selvforklarende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå