_Daniel_ Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Hei. Kjøpte to stk: AMD Athlon 64 X2 6000+ 3,0 Ghz BOXED CPU til meg og kompisen min som ikke er den skarpeste i skuffen når det kommer til pc.. Kjøpet ble gjort den 16. oktober og ble ikke hentet utifra postkontoret før den 18. oktober. Så monterte vi jeg først cpu'en min i PC-en min, og den fungerte som en drøm, men når vi gjorde det samme i PC-en til kompisen min, så ble PC-en veldig ustabil og fikk opp feilmeldinger på masse rart som at skjermkortet ikke svarte osv osv.. Så bestemte han seg får å sende den tilbake, så jeg kontaktet netshop.no for å søke om å få sendt cpu tilbake. Her er svaret: "Dersom varen er tatt i bruk, kan vi ikke ta den tilbake på angrefrist fordi den ikke kan selges som ny. Denne saken er slettet. Ønsker du å returnere varen, må du søke om dette på ny 24538 - AMD Athlon 64 X2 6000+ 3,0 Ghz BOXED Mvh Netshop - returavdeling" Dette blir vel helt feil ifølge angrefrist-loven? Den sier jo at hvis man kan levere den i så og si samme stand, uten noe skade på delen, så skal da dette falle innenfor loven..? Lest litt flere angrefrist saker her på forumet om feks. en bærbar pc ifra MPX.no som hadde gått i 109 minutter, først fikk han ikke denne igjen på angrefristen, men etter forsøk og forsøk, innså dem feilen dem hadde gjort ved å ikke følge loven.. Er det ikke noe det samme her også?? CPU er i toppstand, fungerer som om den skal være ny, har såvidt gått noe som helst pga etter vi merket den var ustabil, byttet vi tilbake til den gamle CPU'en.. Håper på svar. ! Haster ! Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Hei. Kjøpte to stk: AMD Athlon 64 X2 6000+ 3,0 Ghz BOXED CPU til meg og kompisen min som ikke er den skarpeste i skuffen når det kommer til pc.. Kjøpet ble gjort den 16. oktober og ble ikke hentet utifra postkontoret før den 18. oktober. Så monterte vi jeg først cpu'en min i PC-en min, og den fungerte som en drøm, men når vi gjorde det samme i PC-en til kompisen min, så ble PC-en veldig ustabil og fikk opp feilmeldinger på masse rart som at skjermkortet ikke svarte osv osv.. Så bestemte han seg får å sende den tilbake, så jeg kontaktet netshop.no for å søke om å få sendt cpu tilbake. Her er svaret: "Dersom varen er tatt i bruk, kan vi ikke ta den tilbake på angrefrist fordi den ikke kan selges som ny. Denne saken er slettet. Ønsker du å returnere varen, må du søke om dette på ny 24538 - AMD Athlon 64 X2 6000+ 3,0 Ghz BOXED Mvh Netshop - returavdeling" Dette blir vel helt feil ifølge angrefrist-loven? Den sier jo at hvis man kan levere den i så og si samme stand, uten noe skade på delen, så skal da dette falle innenfor loven..? Lest litt flere angrefrist saker her på forumet om feks. en bærbar pc ifra MPX.no som hadde gått i 109 minutter, først fikk han ikke denne igjen på angrefristen, men etter forsøk og forsøk, innså dem feilen dem hadde gjort ved å ikke følge loven.. Er det ikke noe det samme her også?? CPU er i toppstand, fungerer som om den skal være ny, har såvidt gått noe som helst pga etter vi merket den var ustabil, byttet vi tilbake til den gamle CPU'en.. Håper på svar. ! Haster ! Høres på meg som om du har en veldig god sak. Ring dem og forklar saken så får du nok et returnummer, men ikke godta et "ok" på telefonen dersom du ikke får returnummer i e-posten samme dag. Da fortsetter du å maile dem med referanse til telfonsamtalen. Mail-historik er er greit å ha slike saker med frister. Bare veldig iriterende at Netshop gjør slikt. De vet utemerket godt at de ikke har noen sak her. Endret 23. oktober 2007 av Babelfisken Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) CPU er i toppstand, fungerer som om den skal være ny, har såvidt gått noe som helst pga etter vi merket den var ustabil, byttet vi tilbake til den gamle CPU'en.. Bare jeg som ikke forstod denne? Hvordan kan en cpu være i toppstand om den er ustabil? I så fall er ikke dette en angrefristsak, men en reklamasjonssak. Endret 23. oktober 2007 av Muffinman Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Du har 14 dagers returrett,men ser der står "Denne saken er slettet. Ønsker du å returnere varen, må du søke om dette på ny" kan det bety at saken rett og slett er feilbehandlet og om du søker på nytt får du retur nr ?? Har du forsøkt det ? Endret 23. oktober 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 CPU er i toppstand, fungerer som om den skal være ny, har såvidt gått noe som helst pga etter vi merket den var ustabil, byttet vi tilbake til den gamle CPU'en.. Bare jeg som ikke forstod denne? Hvordan kan en cpu være i toppstand om den er ustabil? I så fall er ikke dette en angrefristsak, men en reklamasjonssak. CPU'en er testet i PC-en min tilogmed, og den fungerer, det som er feil, er at dette kræsjer med systemet hans, og derfor vil han sende den tilbake.. Og det er noe Netshop.no bare må finne seg i, for ellers følger jo ikke dem angrefrist loven...?? Lenke til kommentar
mistercartman Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Edit: Du svarte akkurat på det jeg spurte om. Hvorvidt en brukt prosessor kan anses tilbakelevert uten forringelse skal jeg ikke uttale meg om. Endret 23. oktober 2007 av mistercartman Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 CPU er i toppstand, fungerer som om den skal være ny, har såvidt gått noe som helst pga etter vi merket den var ustabil, byttet vi tilbake til den gamle CPU'en.. Bare jeg som ikke forstod denne? Hvordan kan en cpu være i toppstand om den er ustabil? I så fall er ikke dette en angrefristsak, men en reklamasjonssak. Jeg søkte en gang i går, skjedde ikke noe, søkte for 2 timer siden, og da fikk jeg det svaret ifra Netshop.no. Og med en gang jeg fikk dette negative svaret, søkte jeg på nytt med en gang. Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Edit: Du svarte akkurat på det jeg spurte om. Hvorvidt en brukt prosessor kan anses tilbakelevert uten forringelse skal jeg ikke uttale meg om. Denne svelget jeg ikke.. Hva mener du? Edit: Ja, men tilbake til angrefrist, hvem av dere er enig av at dem tar feil, eller ikke? (! BEGRUNN !) hvorfor. Endret 23. oktober 2007 av _Daniel_ Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Hensikten med angrefristloven er jo nettopp at kunden skal få prøvd varen når han ikke har hatt mulighet å gjøre dette i fast utsalgssted (butikk). Dermed trenger prosessoren ikke være ubrukt for å kunne returneres på angrefrist, men den skal være uskadet, og evt. tilbehør må også returneres. Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Hensikten med angrefristloven er jo nettopp at kunden skal få prøvd varen når han ikke har hatt mulighet å gjøre dette i fast utsalgssted (butikk). Dermed trenger prosessoren ikke være ubrukt for å kunne returneres på angrefrist, men den skal være uskadet, og evt. tilbehør må også returneres. Akuratt det jeg også tenker når jeg hører ordet Angrefrist. Selvsagt skjønner jeg at varen må være uskadet, og forpakninger og alt MÅ følge med.. Lenke til kommentar
rassmonster Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Sto ikke enn sånn lapp på prosessorpakken vel? Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Hensikten med angrefristloven er jo nettopp at kunden skal få prøvd varen når han ikke har hatt mulighet å gjøre dette i fast utsalgssted (butikk). Dermed trenger prosessoren ikke være ubrukt for å kunne returneres på angrefrist, men den skal være uskadet, og evt. tilbehør må også returneres. Hvordan har man mulighet til å prøve denne prosessoren i et fast utsalgssted? For at du skal retunere varen på angrefrist så skal varen leveres i samme stand og mengde som da du fikk den. Det kan bety at dersom noe av emballasjen mangler så kan de nekte retur, da de ikke kan få solgt varen som ny Men har dere prøvd med en annen PSU i maskinen til kompisen din? Oppdater også bios for å være på den sikre siden. Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Sto ikke enn sånn lapp på prosessorpakken vel? Nei.. Ingenting.. Lenke til kommentar
rassmonster Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Da kan ikke de hindre deg på noen måte.. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Hensikten med angrefristloven er jo nettopp at kunden skal få prøvd varen når han ikke har hatt mulighet å gjøre dette i fast utsalgssted (butikk). Dermed trenger prosessoren ikke være ubrukt for å kunne returneres på angrefrist, men den skal være uskadet, og evt. tilbehør må også returneres. Hvordan har man mulighet til å prøve denne prosessoren i et fast utsalgssted? Besiktige, prøve, kall det hva du vil. Det er uansett hensikten med denne loven. Det ville ikke vært mye vits i den om varen ikke skulle kunne prøves. Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Hensikten med angrefristloven er jo nettopp at kunden skal få prøvd varen når han ikke har hatt mulighet å gjøre dette i fast utsalgssted (butikk). Dermed trenger prosessoren ikke være ubrukt for å kunne returneres på angrefrist, men den skal være uskadet, og evt. tilbehør må også returneres. Hvordan har man mulighet til å prøve denne prosessoren i et fast utsalgssted? For at du skal retunere varen på angrefrist så skal varen leveres i samme stand og mengde som da du fikk den. Det kan bety at dersom noe av emballasjen mangler så kan de nekte retur, da de ikke kan få solgt varen som ny Men har dere prøvd med en annen PSU i maskinen til kompisen din? Oppdater også bios for å være på den sikre siden. Jo, det glemte jeg å legge ved... Når vi først satt i CPU, kom han ikke engang inn på windows, så vi prøvde å bytte CPU med den gamle for å flashe bios, fordi dette leste vi at ville gjøre susen.. Så det gjorde vi da.. Når vi da kom inn i Windows etter flash og med den nye cpu'en, så var systemet meget ustabilt. Så etter dette har vi bare latt cpu ligge.. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 For å si det med en gang er det ikke krav om noe klistremerke på produktet. Kravet er at nettbutikken må sende ut angrerettsskjemaer og det gjøres som oftest med ordrebekreftelsen på mail eller at den ligger med i esken. Her er det jo et spørsmål om hva som godtas og ikke og her må skjønn benyttes. Loven er lagd for at man ikke skal stille dårligere enn ved et kjøp over disk. Selv i en butikk hadde man nok aldri fått lov til å teste en prosessor. Så blir det opp til hver enkelt butikk og kunde og prøve å finne en løsning som begge kan leve med. Er en forsegling brutt på en prosessor så ligger den i grenseland... Lenke til kommentar
candymann Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Her er Netshop ute å sykler så det håller.... igjen!! Du har all rett å returnere cpun på angrefrist også om den er testet/ åpnet. Se bare at du har alt tilbehör og pakken igjen når du sender den tilbake. Att de sier at du ikke får bruke angrerett pga. att de ikke kan selge varen som ny er bare helt tragiskt av dem (og i tillegg feil). Glad at jeg har tatt konsekvensen av Netshops dårlige kundebehandling og ikke lenger handler noe hos dem. Da har man i hvert fall et problem mindre.... Her er et litet urklipp fra "loven om angrerett: § 12. Unntak fra og begrensninger i angreretten Angreretten gjelder ikke a) dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side b) varer der selve leveringen har medført at de ikke kan leveres tilbake c) varer som raskt forringes fysisk. Ved annet fjernsalg enn telefonsalg kan angreretten ikke gjøres gjeldende for lyd- eller bildeopptak eller datamaskinprogram der forbrukeren har brutt forseglingen. Opplysning om at angreretten bortfaller skal framgå klart og tydelig på selve forseglingen. Og link til loven! Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Her er Netshop ute å sykler så det håller.... igjen!! Du har all rett å returnere cpun på angrefrist også om den er testet/ åpnet. Se bare at du har alt tilbehör og pakken igjen når du sender den tilbake. Att de sier at du ikke får bruke angrerett pga. att de ikke kan selge varen som ny er bare helt tragiskt av dem (og i tillegg feil). Glad at jeg har tatt konsekvensen av Netshops dårlige kundebehandling og ikke lenger handler noe hos dem. Da har man i hvert fall et problem mindre.... Godt noen er enige.. =D Får vel bare ringe til dem imårra, og hvis dem nekter plent da, så er det bare en tlf til forbrukerrådet. =) EDIT: Hva skjer om dem vil krangle helt til angrefristen min har gått ut da, dem kan da umulig komme å si da: " Oj, angrefristen din har gått ut, hadet! " ?? Jeg lagrer alle mail som feks at jeg fikk en avslått søknad fra dem, med dato og det hele. Dette er vel bevis for at jeg tok kontakt og prøvde lenge før fristen gikk ut? Endret 23. oktober 2007 av _Daniel_ Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Hei. Kjøpte to stk: AMD Athlon 64 X2 6000+ 3,0 Ghz BOXED CPU til meg og kompisen min som ikke er den skarpeste i skuffen når det kommer til pc.. Kjøpet ble gjort den 16. oktober og ble ikke hentet utifra postkontoret før den 18. oktober. Så monterte vi jeg først cpu'en min i PC-en min, og den fungerte som en drøm, men når vi gjorde det samme i PC-en til kompisen min, så ble PC-en veldig ustabil og fikk opp feilmeldinger på masse rart som at skjermkortet ikke svarte osv osv.. Så bestemte han seg får å sende den tilbake, så jeg kontaktet netshop.no for å søke om å få sendt cpu tilbake. Her er svaret: "Dersom varen er tatt i bruk, kan vi ikke ta den tilbake på angrefrist fordi den ikke kan selges som ny. Denne saken er slettet. Ønsker du å returnere varen, må du søke om dette på ny 24538 - AMD Athlon 64 X2 6000+ 3,0 Ghz BOXED Mvh Netshop - returavdeling" Dette blir vel helt feil ifølge angrefrist-loven? Den sier jo at hvis man kan levere den i så og si samme stand, uten noe skade på delen, så skal da dette falle innenfor loven..? Lest litt flere angrefrist saker her på forumet om feks. en bærbar pc ifra MPX.no som hadde gått i 109 minutter, først fikk han ikke denne igjen på angrefristen, men etter forsøk og forsøk, innså dem feilen dem hadde gjort ved å ikke følge loven.. Er det ikke noe det samme her også?? CPU er i toppstand, fungerer som om den skal være ny, har såvidt gått noe som helst pga etter vi merket den var ustabil, byttet vi tilbake til den gamle CPU'en.. Håper på svar. ! Haster ! Jeg vet ikke om jeg har tolket deg rett. Men du skriver at CPU ikke fungerer optimalt på kompisen din sin maskin, men den fungerer feilfritt idin? Isåfall kan vi nok konkludere med at CPU er frisk, men jeg ville sett nærmere på hovedkort eller RAM på kompisen din sin maskin. Sørg også for at BIOS på hovedkortet støtter CPU'en. Dersom den ikke gjør det kan du lett få problemer som minner om de du beskriver. Angående angrefrist, tolker jeg det som en rett på å "angre" på å ha bestilt, og ikke få baktanker etter testing. Dvs. så snart du har åpnet pakken har du brutt angrefristen. Men selvsagt gjelder garantier utover dette, men det er også nettopp dette Netshop har poengtert til deg, tolker jeg det som da. Siden dere har litt deler å gå på, ville jeg prøvd å eks. flashe bios og testet med de andre komponentene for å finne ut konkret hvilken del som ikke fungerer som den skal. Edit: Jeg så også en over hadde nevnt PSU som mulig problemfaktor. Husk at X2-6000 krever sitt. Den bruker faktisk 125 Watt! Har du 250W i maskinen så sliter du... Endret 23. oktober 2007 av alaruz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå