VonOs Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Jeg har i løpet av sommeren gått ned fra 90 til 74 kilo, altså 16 kilo. Jeg er 180 cm høy. Er fornøyd med vektnedgangen, men kan tenke meg å gå ned til 70 kilo. Har fremdeles litt brystfett og "dansehåndtak" Hva kan jeg gjøre for å få vekk disse siste "trege" kiloene? Jeg spiser sunt, og trener ofte. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Du kan ikke gjøre annet enn å fortsette som du gjør. Sørg for at du brenner mer kcal enn du bruker, ellers vil du ikke klare å gå ned mer i vekt. Lenke til kommentar
War Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) Kutter du i kosten tilsvarende vektnedgangen? For hver kg du går ned må du også kutte i kaloriene Dvs 28 kalorier kutting pr kg du går ned = ca 400 kcal mindre nå en da du startet. De siste kg som virker umulig å få vekk har noen viktige prinsipper. Beta-reseptorer = økt mobilisering og forbrenning, ”gasspedal” Alfa-reseptorer = hindrer mobilisering og forbrenning, ”bremsepedal” Adrenalin/noradrenalin = gasspedal og bremsepedal samtidig. Lave insulin- og glykogennivåer blokkerer alfa-reseptorer For å motvirke/utnytte prinsippene over kan man gjøre følgende: Høyrepstrening/Intervaller på tom mage for mobilisering 5 min pause for å redusere laktatnivåene og derved ”frigjøre” FFA Kardio 20-40 minutter for å forbrenne de frigjorte FFA Kan avslutte med intervaller Så når du spiser,hva du spiser,hvor mye og når spiller inn her sammen med hvordan du trener. Energisubstratene er sånn: ATP-Creatine Phosphate <20 sek 1-5 reps Mix 5-40 sek 6-12 reps Anaerob glykolyse 20-60 sek 12-25 reps Aerob glykolyse <20 min Aerob lipolyse 20min< Så tiden på aktiviteten/mølla vil også avgjøre hvilken energi kroppen bruker. Endret 1. november 2007 av War Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå