PgUp Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Hvilken videregående linje tok du, og er du fornøyd med valget ditt? Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Medier & kommunikasjon. Jepp, jeg er ekstremt fornøyd. Det som egentlig bare skulle være en enkel vei til studiekompetanse viste seg å være noe jeg var flink i, og det har ført meg til en jobb i bransjen og uni-studier. Lenke til kommentar
stephen89 Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Det som egentlig bare skulle være en enkel vei til studiekompetanse lol? "lett" vei til sudiekompetanse. siste året er jo et helvette :O vet ikke om du går etter den gamle reformen da det gjør jeg. går siste året tegning. (samme allmen-fagene som media) Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Jeg går ikke. Jeg gikk. Var ferdig i våres. Siste året er vanskelig i forhold til de to første, men i forhold til mange andre linjer er det fortsatt fryktelig enkelt. Etter hva jeg har hørt fra mange som har gått andre linjer er det mye enklere enn hva de har holdt på med. Lenke til kommentar
Exiztzor Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Jeg tok VG1 Elektro som første året og VG2 Data og Elektronikk dette året. har tenkt til å bli telekommunikasjonsmontør Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 GK M&K VK1 IKT-Driftsfag Tjaa, passelig fornøyd. Kom da gjennom det Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Mekaniske fag, og så transportfag, men det var ikke noe for meg, så nå redder jeg meg i land med å gå allmenn påbygning. Endret 29. oktober 2007 av Mikachu Lenke til kommentar
K.. Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Gikk allmennfag som hjalp meg VELDIG på vei til å studere ved NTNU, hvor jeg sitter nå. Veldig fornøyd med valget mitt. Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Allmenne fag. Aldri angret på det, bare at man ikke skjønte nytten av alle fagene da som man ser nå. Best utgangspunktet for en lang utdannelse etterpå i alle fall. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Allmenne fag. Aldri angret på det, bare at man ikke skjønte nytten av alle fagene da som man ser nå. Best utgangspunktet for en lang utdannelse etterpå i alle fall. Ditto. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Idrett, med eit fjerdeår der eg tok 3MX og 3FY. Angrar ikkje, hadde mykje moro dei tre åra, og fått eit greit utgangspunkt for vidare utdanning (kva no enn eg måtte finne på ...). Lenke til kommentar
Sio Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Er på første året på allmenn. Det vil si, studiespesialiserende videregående linje 1. Eller SDTVGS1 som det heter. Jeg er bare lagt noen måneder bak men, men forstår ikke hvordan jeg skal klare og leve i samfunnet som voksen uten det jeg lærer nå. (I samfunnsfag for det meste ) Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Allmenne fag. Aldri angret på det, bare at man ikke skjønte nytten av alle fagene da som man ser nå. Best utgangspunktet for en lang utdannelse etterpå i alle fall. Problemet mitt er bare at jeg ikke vet hva jeg vil, selv nå 3 år etter. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Jeg tok GK Elektrofag, VK1 elektromekaniskefag og VK2 Automatikkmekanikerfaget. Om jeg er fornøyd?; Ja, jeg har fått 2 relevante tilbud på lærlingeplass, og et delvis relevant tilbud (prosessopratør). Slik ståa er nå er jeg fornøyd med yrkesvalget, men arbeidsplassen min er til tider så som så (spesielt med tanke på komunikasjon mellom ledelse og ansatte). Men det ser ut til å bedre seg nå. Så med tanke på alt så er jeg fornøyd, da jeg har fått en ekstremt lærdomsrik skolegang, og havnet på en arbeidsplass med godt miljø og gode utsikter for framtiden. Hadde jeg fått tatt valget på nytt er det ikke så mye jeg ville forandret på, kanskje jeg hadde valgt VK1 og VK2 automasjom og gått for automatiker. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Jeg valgte medier og kommuinkasjon og går andreåret nå. Tja, fornøyd og fornøyd, jeg aner egentlig ikke hvorfor jeg valgte det. Har kommet halvveis i utdannelsen på videregående og funnet ut at jeg egentlig skulle gått helse og sosial og så ambulansefaget, eller noe. Jaja, jeg får nesten tenke meg om ang hva jeg skal gjøre. Edit: Jeg trives forresten godt der jeg går nå, men etter endt utdannelse har jeg ikke noe annet enn generell studiekompetanse. Finfin linje med flinke og moderne lærere. Endret 2. november 2007 av Minus Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Går byggfag første året, tømring neste år. Kunne ikke valgt en bedre linje, skulle gå almenn men fant ut at jeg ville leve så da bytta jeg rett før inntaket Lenke til kommentar
reds Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Jeg går Medier & Kommunikasjon på Hamar Katedralskole. Ny skole med veldig mye bra utstyr! Endret 2. november 2007 av Marius E Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Allmennfag her, veldig fornøyd med valget. Ser etter hvert også nytten av kunne litt om alt. Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 GK Elektro VK1 Flyfag VK2 Flymekaniske fag Fornøyd. Skal ta allmenn påbygg høyst sannsynlig neste år. Føler jeg har lært sykt mye jeg ikke kunne i 10. klasse som er ekstremt nyttig. Nå har jeg grunnleggende innsikt i elektronikk, vanlige sterkstrømskoblinger, jeg kan sveise, jeg kan behandle, vedlikeholde og sette opp hydrauliske og pneumatiske systemer, jeg har lært å lage kompositt, jeg kan grunnleggende rørlegging, jeg har lært noe automatikk, jeg har lært fysikk og aerodynamikk, har dyp innsikt i hvordan fly fungerer og er oppbygd og har i tillegg lært hvordan det er å bo i egen leilighet for seg selv i ung alder. Det er mye jeg har glemt her, men flymekaniske fag er en av de bredeste utdannelsene man kan ta, rett og slett fordi det er så mye arbeid som går på flyvedlikehold så man lærer det meste. Og jeg hadde ikke snøring på hva en veivaksel var før jeg begynte engang. Sykt mye nyttig, angrer ikke et sekund. Lenke til kommentar
Jon4s Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Spør her,jeg: Går Medier og Kommunikasjon selv, og det jeg lurer på er om det er mulig for meg å fordype meg innen ett eller flere allmenfag det tredje året, som gir meg flere studiepoeng når jeg skal søke meg videre på universieteter og lignende? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå