Gjest Gjest_kamilla_* Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Hei, jeg glemmte p-pillen min i går kveld. Men tok den 13 og en halv time etter jeg egentlig skulle ha tatt den. Dette er min første uke med p-piller. Jeg begynte med pillene første dagen av mensturasjonen min. På pakkningen står det at du må bruke ekstra prevansjon i 7 dager før du er sikker igjen hvist det har gått over 12 timer. Jeg lurte egentlig bare på om jeg fortsatt er beskyttet eller om jeg virkelig må vente en hel uke.. Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Hei, jeg glemmte p-pillen min i går kveld. Men tok den 13 og en halv time etter jeg egentlig skulle ha tatt den. Dette er min første uke med p-piller. Jeg begynte med pillene første dagen av mensturasjonen min. På pakkningen står det at du må bruke ekstra prevansjon i 7 dager før du er sikker igjen hvist det har gått over 12 timer. Jeg lurte egentlig bare på om jeg fortsatt er beskyttet eller om jeg virkelig må vente en hel uke.. Det kommer vel an på hvor sikker du vil være.. De fleste tekster (lærebøker) anbefaler at man bruker annen beskyttelse i tillegg, hvis man venter i over 36 timer mellom hver gang man tar pillen. (Altså 12 timer over angitt tid!) MEN: praksis er selvfølgelig noe annet. Jeg sakset dette fra et amerikansk nettsted: Missed Pills: During the Cycle 1 pill missed: Take it as soon as you remember and take your next pill at your usual time. This may mean taking two pills in one day. 2 pills missed in a row in the first two weeks: Take two pills on the day you remember and two pills the next day. Finish the rest of the pack as usual. Use a backup form of birth control for one week. 2 pills missed in a row in the third week: Keep taking one pill every day until Sunday. On Sunday, set aside the rest of the pack, including the spacers, and start taking a new pack of pills. Use a backup form of birth control for one week. 3 or more pills missed in a row anytime: Keep taking one pill every day until Sunday. On Sunday, set aside the rest of the pack and start taking a new pack of pills. Use a backup form of birth control for two weeks. kilde: http://www.fwhc.org/birth-control/thepill.htm Konklusjon. Jeg mener du ikke behøver å bruke annen prevansjon i tillegg. Men vi mennesker er jo ikke maskiner, det første man må ha i bakhodet er: Alt kan skje! Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Avanserte greier dette. Hva med kondom? (jaja ikke diskuter "føleser" av dette da). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå