Gå til innhold

ser etter forsterker/høytalere til HD vising

Anbefalte innlegg

hei ser etter 5.1 annlegg med forsterker, høytalerne må være små firkanter som kan henget på veggen da jeg har lite plass.

skal kjøpe HD/blue ray spillet uten om så trenger ikke det,

helst ikke bruke over 2k på det

PS. ser også etter HD/Blu-ray spilelr i en, men alle koster over 10k noen som vet om noe litt billigere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha Blu-ray spiller kan du kjøpe PS3 ...

Koster 4000 nå.

Et anlegg til å se film på bør koste mye mer enn 2000kr, særlig om bilde og lydkvaliteten skal være i samsvar med hverandre.

Siden jeg nå har spart deg 6000kr ved å hinte til PS3, så foreslår jeg at du legger litt av eller alle pengene i lyd.

Du får et veldig greit Yamaha Hjemmekinoanlegg, inklusive DVD-spiller for 5000kr hos Elkjøp: link

Det er den type anlegg jeg vil anbefale deg å kikke på.

Prøvelytt helst før du kjøper noe, så du ikke bruker mange tusen kroner på noe du ikke blir fornøyd med ;)

Lenke til kommentar

jeg sitter på et halvt stero anlegg(altså mono)

så all forbedring blir merbar, jeg bor i leilighet så jeg kan ikke spille høyt uansett så jeg ser ikke noe poeng i et dyrt lydanlegg, selv om den du linka til var fin, men da betaler jeg jo for en dvd spiller jeg ikke kommer til å bruke.

jeg vil enten ha en ren HD spiller eller HD/Blu-ray

Lenke til kommentar

Om du betaler litt ekstra for en DVD-spiller du ikke skal bruke gjør vel ingenting når du ikke får en bedre løsning til samme pris, eller?

Spillere kan du jo donere vekk til venner\familie, ikke noe stress med det.

Hvis du vil kan du sende den til meg, sier ikke nei takk til en gratis DVD-spiller :p

Billigste rene spiller jeg finner er Sony BDP-S300, til 3900kr.

Dersom du er som meg, altså at du av en eller annen grunn bare ikke liker Sony så godt, men heller føler for en Panasonic, så må du opp til minst 5000kr, og vente til tidligst et par dager etter 29.10.2007 før du får den. Link

Panasonicen har et par "nyvinninger" som du enten liker eller ikke liker. Fjernkontrollen og flippfronten har jeg i hvertfall sett folk som ikke liker. Begge deler ser bra ut, men kan være litt for mye å stresse med for noen når ting skal brukes.

Om du absolutt skal ha anlegg uten DVD blir det fort dyrt, særlig hvis du skal ha noe annet enn bare ren HDMI-switching i recieveren.

Regn med 8-12 000kr for et anlegg.

Riktignok får du bedre anlegg, men du må betale for det også.

EDIT: Audio Pro Cinema Room er sikkert helt kurante høyttalere, men du må ha en forsterker/reciever i tillegg, og det koster fort 4-5 000kr

Endret av Bluum
Lenke til kommentar

Det er ganske ok lyd i det anlegget der, har en kamerat som kjøpte det i sommer.

Gjør jobben greit til filmbruk, eneste jeg savner er litt dybde i lyden. Føler den blir litt for "flat".

Har ikke hørt musikk nøye nok til å bedømme kvalitetene der, men det fungerr utmerket til Guitar Hero.

Du kan jo ta turen innom HiFi Klubben, HiFi Center eller en lokal Hi-Fi butikk og spørre hva de har å tilby, for du får bedre lyd fra dem, til en tusenlapp eller så mer om du er heldig.

Spør også etter alternaltiver hos Elkjøp, Expert og andre liknende butikker før du bestemmer deg.

Jeg har bare kikket på nettet, og det finnes mange anlegg som ikke ligger ute der.

Det viktigste jeg har å si er: hør før du kjøper.

Ingenting er viktigere enn at du selv liker anlegget.

Lenke til kommentar

Jeg syns nå det er viktig å påpeke det at et godt anlegg ikke måles utifra hvor høyt det spiller. Syns bare:

så all forbedring blir merbar, jeg bor i leilighet så jeg kan ikke spille høyt uansett så jeg ser ikke noe poeng i et dyrt lydanlegg

ble litt morsomt i den sammenhengen.

Det er også mulig å se på Argon Junior på Hifiklubben og kombinere dette med en slimline forsterker og DVD-spiller fra samme produsent men det fikser jo så klart ikke problemer med Blu-ray. Men Argon Junior er verdt å sjekke.

Lenke til kommentar

Argon Junior og en nesten hvilken som helst surroundforsterker\reciever vil antagelig fungere litt bedre enn den pakken fra Yamaha om du bedømmer ut i fra det lydmessige, men du mister sannsynligvis fordelen ved å kunne motta og behadle lyd via HDMI.

Optisk eller koaksial tilkobling vil gjøre samme nytten, men da må bildet enten kjøres rett til TVen, noe som jeg tror krever at du må stille på forsinkelse på TVen, eller så må du (mest sansynlig) koble bildet gjennom recieveren analogt.

Rett meg om jeg tar feil nå ;)

Lenke til kommentar

Dette kan bli et flott oppsett:

Argon junior høytalersystem hos hifiklubben til 3500,-

Denon 1508 forsterker hos hifiklubben til 3000,-

Blu-ray spiller linket til tiligere i tråden for 3900,-

Så blir det litt til for diverse kabler du trenger. HDMI, optisk lydkabel, høytalerkabler og lignende.

Det er som blumm sier at forsterkere i den prisklassen bare har ren video hdmi swiching, som betyr at du må supplere med en optisk lydkabel mellom spiller og forsterker. Men det byr ikke på noen problemer.

Jeg vil ikke annbefale å bruke en PS3 til blu-ray avspiller siden den har som vane å bråke en del. Irriterende under de stille scenene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...