seig_mann Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Hei! Holder for øyeblikket på med å bygge et luftgevær (blir helt rått om du lurte), og er nå kommet til det stadiet hvor kikkertsikte må på plass! Har tidligere hatt erfaring med at kikkertsikter på luftgevær utsettes for mye forstyrrelser, nok til at neste skudd etter en justering blir ett bomskudd! En jeg pratet med hevdet faktisk at kikkertsikter på luftgevær utsettes for mer forstyrrelser enn de til salongrifler og rifler! Hvorvidt dette er sant eller ikke tør jeg ikke begi meg ut på, men faktum er at kikkertsikter til luftgevær faktisk utsettes for mye forstyrrelser som følge av fjæra i geværet.. Derfor vil jeg gjerne forhøre meg med dere her på siden om dere har noen fikse ideer eller tanker? Hvordan monterer man på proffest mulig måte ett kikkertsikte på et luftgevær..? (siktet skal monteres på ett knekkgevær)! mvh: seig_mann Lenke til kommentar
Sneakydecoy Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Det stemmer nok at (fjær)luftgevær er mye hardere for et sikte enn en det en vanlig rifle er. Kalles dobbel/toveis rekyl eller no slikt. Derfor så bør du bruke et sikte som er laget for luftgevær. Ingen låning av pappas 12000 kroners riflesikte med andre ord Festet til sikte kan flytte på seg av dette ja, særlig hvis det er kraftig, men du får kjøpt sånne små stoppere som skal hindre dette. En sånn en Vet ikke helt hvordan de fungerer, skal man kjøpe to og ha en på hver side? Her har du en side som viser hvordan monteringen skal gjøres. Står i del 2. Håper du kan engelsk. Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Har tidligere hatt erfaring med at kikkertsikter på luftgevær utsettes for mye forstyrrelser, nok til at neste skudd etter en justering blir ett bomskudd! Jeg har to luftgevær, og en kaninrifle (luft), og har aldri merket det du nevner her. Har ikke stilt det på 2-3 år nå, og kan fortsatt skyte av flammene på et stearinlys 20 meter unna. Så for min del har det bare holdt å feste den med vanlige fester.. Lenke til kommentar
Sneakydecoy Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Tror det gjelder bare for de kraftigste fjær-geværene. Mitt hatsan mod 125 har innebygget stopper for akkurat dette. Jeg har og et feste som skal absorbere mye av støtet, men om det fungerer kan jeg ikke si helt sikkert. Har ikke brukt det så mye. Bruker du gass eller lufttank, så trenger du ikke bry deg om dette. Endret 24. oktober 2007 av Sneakydecoy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå