the_masked_cow Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 skal skifte kabinett vurderer dette: thermaltake problemet er at jeg ønsker å male disse brønnene blått slik: bilde spørsmål 1: hvor får jeg tak i slik maling? og er det noe viktigt jeg må huske på når jeg maler? hvilket verktøy skal jeg bruke? kost? spørsmål 2: jeg er ikke sikker på om det følger med blåe slanger. hvis ikke så vil jeg vite hvor jeg kan skaffe disse. spørsmål 3: hvilken type og farge på neonlys vil dere anbefale? eller burde jeg heller gå for kalde katoder? Lenke til kommentar
HAG Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Kandalf LCS er et kjekkt kabinett, har Aluminiummodellen passer perfekt til min BenQ 24" Om de ikke har endra designet siden januar passer ikke hulla i kabinettet til og montere vannpumpa og tanken Fiksa det med og montere pumpa og tanken på ei lita plate i aluminium som eg har festa til kabinettet med tykk dobbelsidig tape som blir brukt til modellfly og helikopter ( fire små punkt) - bonusen er ei kraftig demping av (u)lyden pumpa gav kabinettet. Har dempa viftene som fulgte med kabinettet med en rheostat som senker spenninga til rundt 8V (fra 12V). Nå ligger diskene mine på 27 grader ( 3 stk i raid5) og CPU på 28 grader. Spm 2) slangene er "grønne" og sammen med kjølevæska som følger med (som også er grønn) blir de grønne. Bilder fra Thermaltake , Microplex har blått fargestoff til kjølevæske, det var svakt med 3/8" blå slange hos de... Lenke til kommentar
the_masked_cow Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 hva er vitsen med å senke spenninga? hvorfor? hva er en rheostat? jeg trenger en oversikt over hva som følger med. jeg trenger å kjøle cpu skjermkort, og harddisk om mulig. hvilke innkjøp er nødvendig? noen som vet om en step for step innstallation guide for dette vannkjølingssettet? Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Skal ikke ta en titt på dette da? Har selv bestilt og skal få det i morgen! Lenke til kommentar
HAG Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 hva er vitsen med å senke spenninga? hvorfor? Senke lyden (støyen) hva er en rheostat? Motstand for og senke spenninga til vifter ( i dette tilfellet), belønninga er mer stillegående vifter jeg trenger en oversikt over hva som følger med. jeg trenger å kjøle cpu skjermkort, og harddisk om mulig. hvilke innkjøp er nødvendig? CPU blir kjølt av "vannblokk" som følger med, har selv et HIS X1950Pro/Turbo skjermkort med ICEQ luftkjøler, kjøleren er 2 slot og varmlufta blir blåst ut i bakplata. Det er 2 "bokser" til 3 disker i hver, en i frontplata som får luft fra viftene på radiatoren og evt. ei ekstra 120mm vifte, har ei SilenX 12dB ekstra der. Bak ved siden av PSU er det ei "skuff" til 3 disker med ei 92mm vifte som suger luft ut bak diskene, har to av mine tre der. For den andre "customiseringa" vil du trenge lakk, nye slanger (bytte farge) og ny kjølevæske om du bytter farge. noen som vet om en step for step innstallation guide for dette vannkjølingssettet? Har ei gammal AT PSU som eg bruker for og kjøre vannsystemet aleine noen timer ( 6 til 12) for og sjekke for lekkasjer, på denne måten er alle andre komponeter i PC-en "daue" (får ikke strøm). Kan og "tjuvkoble" ei ATX forsyning til og levere strøm uten og vere tilkobla et hovedkort - uansett må "vannsystemet" kontrolleres for lekkasjer når det sirkulerer vannet (pumpa går) og resten av PC-en være avslått. Hang bare opp hovedkortet med CPU og blokk og lot alle andre kort være ute av "kassen" under testinga. Lurer på om ikke Thermaltake har en guide i manualen som følger kabinettet, kan sikkert lastes ned hos de.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå