cockpit Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Hei, Jeg skal kjøpe meg et par aktive høyttalere (Fostex PM-1), primært til bruk av hjemmestudio og musikk. I den forbindelse vil jeg også ha muligheten til å bruke mine aktive høyttalere fra flere kilder, som f.eks. XBOX360 og PC. Jeg trenger noen tips til følgende: - Jeg ønsker å ha en slags inngangsvelger med fjernkontroll m/volumkontroll. - Jeg ønsker å koble opp lyd fra PC (via mini-jack -> phono kabel fra lydkortet på PC-en) - Lyd fra MBOX (via jack-kabler) - Lyd fra XBOX360 (standard phono-kabler??) Hva skal til for at jeg nå kan bytte mellom disse lydkildene ved hjelp av fjernkontroll m/volumjustering? Må jeg kjøpe en dyr forforsterker eller en like dyr receiver med pre-out? MBOXen kan jeg plugge rett i de aktive høyttalerne, men det funker vel ikke like bra med PC og XBOX360 (tenker på høyttalerinngangene, som er - XLR eller jack). Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Er vel bare å kjøre alt igjennom en miksepult? Du nevner jo studio. Trenger jo bare en 3-4 kanals mikser til dette. Og ha jack -> phono der dette trengs. Og så videre til høyttalerne. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Du kjøper en enkel billig mixepult med 4-8 kanaler. Da kan du plugge inn hva som helst og høre alle samtidig. Jeg bruker 12-kanals mixer til synthene mine + PC-en. En liten mixer koster bare få hundrelapper, min kosta ca 3000. De har også ofte 3-bånds equalizer på hver kanal så du kan booste eller senke bass og diskant separat. Stor jack->phono overganger finnes overalt, selv spaceworld har sånne. Endret 24. oktober 2007 av Bytex Lenke til kommentar
cockpit Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Du kjøper en enkel billig mixepult med 4-8 kanaler. Da kan du plugge inn hva som helst og høre alle samtidig. Jeg bruker 12-kanals mixer til synthene mine + PC-en. En liten mixer koster bare få hundrelapper, min kosta ca 3000. De har også ofte 3-bånds equalizer på hver kanal så du kan booste eller senke bass og diskant separat. Stor jack->phono overganger finnes overalt, selv spaceworld har sånne. Tenkte mer på en løsning med en billig forforsterker, evt. stereo receiver. Må dog ha pre-out, for jeg vil ikke ha noe equalizing eller annen farging av lyden. Eksempelvis en forforsterker med 4 innganger til forskjellige formål (Xbox, PC, Mbox, CD), pre-out (helst balanserte XLR/jack kontakter) og med fjernkontroll til volum og inngangsvelger. Noen tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå