Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Wii LAN-adapter på studentbynett

Anbefalte innlegg

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

jeg fant denne siden:

http://www.nintendo.com/consumer/systems/w...ineFirewall.jsp

der sto det:

If you are using the Nintendo Wi-Fi USB Connector, and have a software firewall or other computer security program installed on your computer, there may be additional steps you must complete to allow a successful connection.

"Trusted" Applications:

If your firewall or PC security program keeps a list of trusted applications (also known as a "trusted zone"), the following programs are installed with the Nintendo Wi-Fi USB Connector, and require internet communications. If prompted by your firewall or PC security program, add these to the list of trusted applications. This information may also apply to certain computer security applications, such as anti-virus, anti-spyware, etc.:

Nintendo Wi-Fi Connector USB (NintendoWFCReg.exe )

Setup.exe (when installing the USB Connector)

SoftAPInstDrv.bin

mdriver.exe

"Trusted" IP Ranges:

There are also potential ranges of IP addresses that may need to be added to the "trusted zone" for your software firewall or PC security program for Nintendo Wi-Fi USB Connector users. Each of these would need to be opened up for TCP and UDP traffic, or for some firewalls or security programs, added as a "trusted zone." Please consult the manual for your firewall or security program for more specific information.

192.168.1.1 subnet mask 255.255.255.0

172.16.1.1 subnet mask 255.255.255.0

0.0.0.0 subnet mask 255.255.255.255

det betyr at du kan søke drift om å åpne alle udp portene for de aplikasjonene mot akkurat de ip-adressene. det har du muligens en sjanse for å få innvilget da de på denne adressen:

http://www.usit.uio.no/it/studentbynett/udp.html

sier dette:

Hvordan søke om åpning av spesifikke porter

Ha med navn på tjenesten/programmet

Inkludere hvilke spesifikke porter det er snakk om - både inn og ut!

Gjelder dette spill, så ønsker vi å vite om det er en spesifikk spillserver som benyttes og hva IP-adressen til denne er, siden vi foretrekker å åpne porter mot en spesifikk IP-adresse.

det er verdt et forsøk. jeg fant ut av dette når jeg satte meg meg inn om portsituasjonen på studentbynett når jeg ville finne porter for utorrent og soulseek.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...