Vonbo Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Hei. Henter data fra database, og bygger enn rss-feed. Problemet er at uten htmlentities($data) mister jeg spesialbokstaver som æ,ø og å. Etter hva jeg kan se i w3 anbefales det å bruke htmlentities(), men i både opera og IE får jeg følgende feil: well-formedness constraint: entity declared. Oppretter feeden slik: <? header('Content-type: text/xml'); ?> <rss version="2.0"> osv.... (.. og ja, jeg vet at dette er både php og xml, men fant ikke noe bedre sted å poste) Endret 23. oktober 2007 av Vonbo Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 $text = str_replace(array('æ', 'ø', 'å', 'Æ', 'Ø', 'Å'), array('æ', 'ø', 'å', 'Æ', 'Ø', 'Å'), $text); Fant værtfall noe om æ,ø,å i en php-kode jeg har til en gjestebok. Kan jo hende den funekr for deg også. Lenke til kommentar
Vonbo Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Takk for svar, men problemet er nettopp det.. jeg gjør om æøå osv.. til entities, men det er RSS-readeren som ikke godtar entities dersom de ikke er definert som følger <!DOCTYPE rss [ <!ENTITY nbsp " "> osv osv ]> ...dvs at alle entities må defineres om før det funker, og da funker det bare normalt i Opera. IE og firefox leser feeden som ren xml... Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Har du husket å putte inn: <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> ? (evt. med en ISO-encoding) Og så pakker du inn HTML-innhold i CDATA uten å kjøre det gjennom htmlentities(). Det burde funke. Endret 24. oktober 2007 av Loomy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå