Ja9boy Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Hei har en acer aspire 7520g med -amd turion x2 64 TL-56-1.8 ghz -2 gb ram -nvidia geforce 8400mg som er veldig overklokket - Phonix bios Har klokket gpuen i rivatuner. Men trenger hjelp til å klokke cpuen bitte litt. Men finner ikke program og det går ikke an i bios. Kan noen hjelpe meg med et program jeg kan bruke eller en bios update eller noe slik at jeg kan overklokke cpuen for å spille medal of honor. Varmen er ikke noe problem siden har ekstra vifter under maskinen Mvh Ja9 Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Overklokking av prosessor gjøres som oftest i BIOS da det har flere innstillinger. Og det at du har vifter UNDER maskinen hjelper ikke på prosessor kjølningen, det er cpu vifter som flytter unna varmen fra prosessor, kabinettvifter flytter bare varmen ut av kabinettet. Men med tanke på at du har laptop burde du nok ikke røre prosessor spenning, da det produserer mer varme og bærbare maskiner bruker å være ganske så varme fra før. Programmet SoftGEN lar deg overklokke i windows, men kun front side bus, ikke spenninger. Husk, at jo mer du øker fsb, jo mer spenning trenger prosessor. Jo mer spenning du gir prosessor, jo varmere blir den. Her har du en fin guide når du skal overklokke prosessor (Denne er for BIOS though) Endret 23. oktober 2007 av WD40 Lenke til kommentar
Ja9boy Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Trodde viftene kjølte ned cpuen. Men har notebook hardware controll og der står det at cpuen er 65 grader ved spilling og ca 50 ved vanlig bruk. Stemmer dette programmet tror dere? Siden da kan jeg klokke og så følge med på tempraturen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Jeg vil ikke anbefale overklokking av laptop, har selv gjort det en gang i tiden... Problemet er at pci-bussen ofte ikke er låst på 33Mhz, men den følger systembussen. Problemet da er at komponenter kan slutte og fungere,hører ofte om lydkort, nettverkskort og lignende som nekter og fungere. Du har dessuten en alt for høy temp til at jeg ville ha overklokket noe som helst, 65 grader load er for høyt skal en overklokke noe særlig... last ned nyeste versjon av coretemp eller speedfan, de viser ganske riktige temperaturer. Lenke til kommentar
Ja9boy Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Coretemp viser ca 10 grader mindre en notebook hardware controller. Skjermkortet er overklokket og funker utmerket. Men har nå bestilt et stativ jeg setter PC-en på fra komplett med 2 vifter og folk skriver at tempraturen synker med ca 20 grader. Men mangler kun bitte litt i cpuen for å spille medal of honor airborne. Så skader vel ikke å klokke bitte litt med det stativet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Coretemp viser ca 10 grader mindre en notebook hardware controller. Skjermkortet er overklokket og funker utmerket. Men har nå bestilt et stativ jeg setter PC-en på fra komplett med 2 vifter og folk skriver at tempraturen synker med ca 20 grader. Men mangler kun bitte litt i cpuen for å spille medal of honor airborne. Så skader vel ikke å klokke bitte litt med det stativet? Hvis du kan finne et program som gjør at du kan klokke maskina så kan det kanskje gå greit, problemet er og finne et slik program... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå