Gå til innhold

Endre hardware oppsett for nettverkskort i debian

Anbefalte innlegg

Hei

Et litt sjeldent problem her :)

Eg har to servere her med raid mirror. Den første serveren er satt opp slik eg vil ha den, og ønsker å lage nr 2

enklest mulig lik denne. Når vi gjør dette på windows servere tar vi da bare disk nr 2 ut av orginal server, og setter denne

i server nr 2. Deretter kopieres disken over til den andre, og vi har en kopi av server nr 1.

Problemet som oppstod på linux var først og fremst at nettverkskortene ikke eksisterte lengre. Dette kan eg tenke meg har noe med busid, minneområder og tilsvarende oppsett. Men hvor finner eg disse?

Er det noen andre tips i denne sammenheng? Alternativet blir å sette opp server nr 2 helt likt med ny installasjon, og prøve å få denne mest mulig lik. Problemet der er at det var litt prøving og feiling som måtte til, og eg har ikke lyst til å måtte gå igjennom dette igjen dersom dette kan gjøres så enkelt som kopiere disken.

Maskinvaren på disse to maskinene er naturligvis helt like.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener å huske fra en tid tilbake siden at jeg brukte ssh for å "klone" disken over nettverket ved hjelp av en gentoo livecd, trengte dog bare terminalen og en ssh server/klient.

mener det vare noe som ssh -dd og noe mer.. husker ikke helt men det funket fint å klone windows xp fra en pc til en annen via nettverk.. tok dog litt lang tid.

er nesten 1 år siden det ble utført.

Eneste jeg kan tenke meg som en hindring for dette er raid oppsettet.

Lenke til kommentar

Selve kloningen er ikke noe problem da dette er innebygget hardware RAID på en HP ProLiant DL360 server. Diskene er satt opp i speiling, og reparerer seg selv på friske disker.

Kloningen er allerede utført, men maskinvare adresseringen var litt forskjellig fra server nr 1 til nr 2, derfor oppstår dette problemet(tror eg) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...