cHilfiger Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Hei! Jeg skal ha prøvemuntlig, går i tiende. Fikk oppgave om kvekerne(KRL) Og lurte på om hva jeg burde ha med. tenkte på: -Begynnelse -Særpreg -utbredelse er det noe mer..skal holde i 20 minutter er det noe jeg kan finne på? skuespill, filmer eller noe sånt. Har noen gode sider hvor det er mye info så tas det imot med boller og brus... takker for raske svar edit: er alene edit2: er det noen likheter mellom den NOrske statskirke og Kvekerne? Endret 24. oktober 2007 av cHilfiger Lenke til kommentar
aspic Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Dykk kan jo evt. lage skodespel om korleis dei stakk frå Noreg og lot nordmenn generelt sitte med skjegget i postkassa. Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 er alene..men ellers godt tips Lenke til kommentar
aspic Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Då har eg prøvd å google litt for deg : Caplex - kort artikkel Litt større artikkel Litt fakta, sikkert mykje av det same Laaaang artikkel Du må luke vekk alt det unødvendige stoffet, for så å skrive ned det som er vesentleg. Hadde eg vore deg ville eg berre ha pugga stoffet nokonlunde og så fortalt det til læraren. Og kanskje printe ut nokon bilder om kvekarane sine utspring. Staten Pennsylvania er jo oppkalt etter ein kvekar --> William Penn. Det kjem sikkert fram i nokon av artiklane. Endret 23. oktober 2007 av aspic Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Boka "Dette tror vi" av Rigmor Heistø inneholder selvpresentasjon av 37 tro- og livsynssamfunn i Norge - også kvekerne. Kanskje ditt bibliotek har den, men ser du har fått en del linker. Litt spesielt: De første utvandrerne til Amerika var bl.a. kvekere da de ble forfulgt av kirke og stat for nekting av barnedåp, konfirmasjon og militærtjeneste. I -97 var det bare 130 medlemmer igjen i Norge. Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 hva betyr Forkynner? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Hmm.. Altså, snakke om trua si. Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 ok.. takk for all hjelp til nå Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Har noen et bilde av noen kvekere som blir jaget? De ble jo jaget helt i starten Endret 24. oktober 2007 av cHilfiger Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 er det noen likheter mellom den NOrske statskirke og Kvekerne? finner mange forskjeller men ingen likheter ? raske svar ? Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 er det noen likheter mellom den NOrske statskirke og Kvekerne?finner mange forskjeller men ingen likheter ? raske svar ? bump Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå