_dundun_ Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Aner ikke om dette er rett forum - men problemet mitt er da iallfall teknisk og på en bil Har knekt radioantenna på bilen min (Mini Cooper 2003) slik at bare "skruedelen" av den gamle står igjen nede i festet. Det er umulig å få tak på den, den ligger helt i flukt med festet. Er det noen som vet om noen gode metoder for å fjerne slike knekte skruer fra hullene sine? Gjerne uten at jeg trenger å kjøpe altfor mye dyrt nytt verktøy... Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 *Sag spor i den og skru den ut med skruejern. *Borre hull i midten av skruen og bruke en grisepigg. *Borre ut det meste av skruen og fjerne restene med en gjengetapp. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 prøv og bruk superlim på fingeren det kan faktisk funke.... Ofte sitter det så godt at det ender i nytt antennefeste... Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Hehe superlim på fingeren ville jeg nok ikke ha satset på, men kanskje brukt superlim og limt på en spiker eller en skrue slik at man faktisk forhøyere den delen av antenna som sitter fast, burde komme til med et verktøy på den måte. Frank Lenke til kommentar
Hullsag Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 visst det alleede nevnte ikke funker kan du jo sveise en annel skrue eller lignende fast i den.. da kan du enkelt skru den opp Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Fiksa det ved å borre et lite hull midt i skruen og banke ned et litt for stort torx-bit i hullet. Dette satte seg godt nok fast til at jeg klarte å skru det ut igjen med en vanlig skrutrekker. Men takk for alle tips Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå