Gå til innhold

Først oppgradering, nå helt ny pc ! Rå maskin(!) for nærmest ingenting!

Anbefalte innlegg

Hallai, nå har jeg satt opp med e2160, etter den linken så ser jeg at 2160 er veldig bra faktisk.

Men vi trenger kjølepasta, jeg vet Artic Silver 5 var veldig bra, men hva anbefaler dere å bruke nå ? Vi skal bytte på skjermkort, brikkesett og cpu. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror jeg trenger et nytt kabinett au, hadde vært flott med noe råd dær, for jeg tenker egentlig bare på antec performance one serien :p

Ser ut til at jeg gir heile den gamle maskinen til ei i familien. Er ikke jeg snill!

Og jeg trenger disk som er bra men ikke for dyr.

1. enten denne pakka

2. eller denne pakka

den eneste forskjellen er kabinette :whistle:

dette blir bra ass :new_woot:

Endret av !xmortenx!
Lenke til kommentar

Den ferdige handlelisten blir som følger for dere som er intressert:

Antec Performance One P190

Arctic Silver Arctic Silver 5 -

Crucial BallistiX PC2-6400 2 GB (2 x 1GB)(2x)

Gigabyte GA-X38-DQ6

Intel Pentium E2180

Logitech G5

Nec AD-5170

PowerColor HD 2900 PRO 512 MB (2x)

Samsung SpinPoint T133S 400 GB

Zalman CNPS9700 NT

Rimeligste totalsum 11411,-

Se her for mer info

Noen som har noen innspill på dette ? :) Vi har allerede latt oss følge av veldig mange råd her inne, så vi er åpne for mer info gjerne! :)

Lenke til kommentar

Ser veldig bra ut!

Det som eventuelt kan være verd å sjekke opp er 8800GT i SLi, kansje noe slikt banker selv 2900PRO i crossfire? Jeg har ikke sjekket noe ang dette, men mulig det kan være verdt å sjekke opp. Ellers vil jeg si at det er ett supert oppsett, og jeg tror grafikkløsningen er genial i denne prosklassen. :D

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar
Den ferdige handlelisten blir som følger for dere som er intressert:

Antec Performance One P190

Arctic Silver Arctic Silver 5 -

Crucial BallistiX PC2-6400 2 GB (2 x 1GB)(2x)

Gigabyte GA-X38-DQ6

Intel Pentium E2180

Logitech G5

Nec AD-5170

PowerColor HD 2900 PRO 512 MB (2x)

Samsung SpinPoint T133S 400 GB

Zalman CNPS9700 NT

Rimeligste totalsum 11411,-

Se her for mer info

Noen som har noen innspill på dette ? :) Vi har allerede latt oss følge av veldig mange råd her inne, så vi er åpne for mer info gjerne! :)

forandra hk til EVGA nForce 680i SLI

og skifta skjermkortene til 8800gt

håper det går.

Lenke til kommentar

sitat fra linken ovenfra:

"SLI & Vista - the missing link

Både i vores mid-range roundup og i denne artikel er det blevet temmelig klart, at NVIDIA stadig har problemer med SLI i Windows Vista. Hvor CrossFire setup stadig formår at booste ýdelsen med mellem 60-80% over et single-card setup, halter SLI virkelig efter - i visse tilfælde har SLI endda vist sig at være langsommere end et single-card setup! Hvis NVIDIA virkelig vil vinde entusiaster, er det nødvendigt at få gjort noget ved dette driverproblem, for på nuværende tidspunkt er det svært at anbefale et SLI-setup til DirectX 10 spil."

det blir vel ikke et stor problem?

det er digg å se at SLI av 8800gt slår et 8800 ultra på noen steder, tenkt SLI av ultra da :O..men det får jeg vel vente litt med.

Lenke til kommentar
det er digg å se at SLI av 8800gt slår et 8800 ultra på noen steder, tenkt SLI av ultra da :O..men det får jeg vel vente litt med.

Et 8800gt overklokket litt er like kraftig som et Ultra, Ultra har ikke sjangs.

Det andre der får vi se på, har lest litt igår kveld.. du får komme deg på skolen og ikke skulke så mye ! :p

så kan vi prate. :)

Gainwards Bliss GeForce 8800GT har bevist for, at er det state of the art ydelse du vil have behøver det ikke, at koste mange penge! - Det fik vi set da vi udførte disse overclocking test i Crysis Single Player demoen - som gav os et resultat på 33,4 fps som faktisk overgår GeForce 8800 Ultra kortet!.

Og morten, det råeste er ultra "xxx" ikke gtx "xxx"

Endret av Phinex
Lenke til kommentar

ja, da vet jeg det...jeg er sjuk... :innocent:

men jeg har lest at det er mye problemer med EVGA 680i, som at SLI i vista ikke funker og at :

Windows kræsjer med blåskjerm dersom man har FirstPacket og/eller TCP/IP-akselerasjon aktivert, uansett om man har overklokket eller ikke. Nettverkskortet detter ut, og prøver å få forbindelse igjen før blåskjermen kommer. Denne angir en DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL i nvtcp.sys

Trond, dette var det som skjedde med min pc etter lanet :(

Da er ram bestillt, men skal ha en anderledes ram(Crucial BallistiX PC2-8500 2 GB KIT (2x1GB) ) og har bestilt dvd-brenne, hovedkortet som fra EVGA nforce 680i sli ble skiftet til asus striker extreme er bestilt og skjermkorte 8800 gt x2, artic silver 5 og e2160 er bestilt, mangler bare kabinette og zalman vifta og en disk. goodi :D

Endret av !xmortenx!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...