Gå til innhold

er det vits i og oppgradere skjermkort driveren?

Skogslik

Anbefalte innlegg

Hallo.

Lurer på om det har noe og si på grafikken om eg ikkje har oppdatert skjermkort driveren?

Har aldri oppdatert den, og syns grafikken i nye spill ikkje er så bra liksom :S

Eg har ett Sapphire Radeaon X800XL grafikk-kort. Fint om noen hadde kune svaret på dette :) Og eventulet finne den nyeste driveren, har ikkje peiling på hav som er nyest.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det dette kortet?

Har ikke peiling på Radeon kort, bare så det er sagt.

Hvis det er riktig kort, så bare klikk på Drivers (Øverst til høyre i bildet der)

--> Merk av VGA solutions i bildet som spretter opp

--> Merk av ATI Radeon X800 Series

--> Og deretter ATI Radeon X800 XL

--> Klikk så på Download the driver

--> Også finner du rett operativsystem (XP eller Vista, eller hva du nå har. NB! Pass på 32/64 bit!)

--> Klikk på den som passer

--> Et nytt vindu spretter opp, klikk Lagre (Husk hvor du lagrer den nå da!)

--> Gå til mappen du lagret driver i og pakk ut zip-mappen

--> Installer driver

--> Start maskin på nytt, hvis du får beskjed om det.

Hørtes det greit ut Skogslik? :D

Hvis det ikke er rett kort så får du bare finne det inne på siden der, fremgangsmåten er nok den samme.

Også får vi bare krysse fingrene for at grafikken blir ubeskrivelig :thumbup:

Men hvis du aldri har oppdatert en skjermkortdriver, og ikke vet hvor du finner de, så kan det hende det står mer på timeplanen før du oppnår ønsket resultat :p:)

Lenke til kommentar

ATI/AMD har i stor grad klart å forbedre ytelsen på kortene sine med driveroptimaliseringer de siste årene. Eg vil tro at du vil få en merkbar forbedring med nyeste driver innstallert. Så det er helt klart vits i :thumbup:

Men når det er sagt så er ikkje X800 akkurat det hvasseste lenger. Så dersom du vil ha god grafikk i nye spill så kommer du nok ikkje unna en oppgradering. Sannsynligvis har du mye å hente på å oppgradere både prosessor og skjermkort ;)

Lenke til kommentar

Takk til alle :)

er klar over at dette kortet ikkje er av de beste nå, men var det en stund tilbake. Klarer og dra Hellgate:London med alt på fult med det^^ :p

Og eg kjører Xp.

men når eg avinstalerer skjermkort driveren eg har nå, vill PC-en funka da? :p

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar

det er egentlig ikke noe vits i å fjerne den forrige driveren, men gjør som du vil :thumbup:

Tror nok ikke det kommer til å være noe særlig stor forskjell når du tenker på at dette kortet har vært ute lenge nå og de driverne du har fra før ganske sikkert ikke er noe betadrivertull;)

Lenke til kommentar

det som er dumt med å installere nye drivere nå er at de ikke opptimalisert for et så gammelt kort, jeg har opplevt flere ganger at drivere blir dårligere på gamle kort forde de som utvikler drivere satser på de nyeste kortene. så finn heller et driver som er et år tilbake. Jeg annbefaler OMEGAdrivers. meget bra drivere til x800

Lenke til kommentar

Kan være en idé å kjøre denne: http://www.guru3d.com/index.php?page=driversweeper

Bare husk å velg ATI, ikke noe annet. Denne kjøres etter du avinstallert de gamle driverne gjennom legg til/fjern programvare.

Kan være enig i at nyere drivere ditcher litt de gamle. Men skader ikke å prøve. Med Catalyst er det slik automatisk overklokking ting med X800 serien.

Birger :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...