Skogslik Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Hallo. Lurer på om det har noe og si på grafikken om eg ikkje har oppdatert skjermkort driveren? Har aldri oppdatert den, og syns grafikken i nye spill ikkje er så bra liksom :S Eg har ett Sapphire Radeaon X800XL grafikk-kort. Fint om noen hadde kune svaret på dette Og eventulet finne den nyeste driveren, har ikkje peiling på hav som er nyest. Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Er det dette kortet? Har ikke peiling på Radeon kort, bare så det er sagt. Hvis det er riktig kort, så bare klikk på Drivers (Øverst til høyre i bildet der) --> Merk av VGA solutions i bildet som spretter opp --> Merk av ATI Radeon X800 Series --> Og deretter ATI Radeon X800 XL --> Klikk så på Download the driver --> Også finner du rett operativsystem (XP eller Vista, eller hva du nå har. NB! Pass på 32/64 bit!) --> Klikk på den som passer --> Et nytt vindu spretter opp, klikk Lagre (Husk hvor du lagrer den nå da!) --> Gå til mappen du lagret driver i og pakk ut zip-mappen --> Installer driver --> Start maskin på nytt, hvis du får beskjed om det. Hørtes det greit ut Skogslik? Hvis det ikke er rett kort så får du bare finne det inne på siden der, fremgangsmåten er nok den samme. Også får vi bare krysse fingrene for at grafikken blir ubeskrivelig Men hvis du aldri har oppdatert en skjermkortdriver, og ikke vet hvor du finner de, så kan det hende det står mer på timeplanen før du oppnår ønsket resultat Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Greit om du avinstallerer driveren fra Legg til eller fjern programvare. Så er du sikker på at det ikke ligger igjen noe søppel. Kjører du Vista eller XP? Birger Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 ATI/AMD har i stor grad klart å forbedre ytelsen på kortene sine med driveroptimaliseringer de siste årene. Eg vil tro at du vil få en merkbar forbedring med nyeste driver innstallert. Så det er helt klart vits i Men når det er sagt så er ikkje X800 akkurat det hvasseste lenger. Så dersom du vil ha god grafikk i nye spill så kommer du nok ikkje unna en oppgradering. Sannsynligvis har du mye å hente på å oppgradere både prosessor og skjermkort Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Takk til alle er klar over at dette kortet ikkje er av de beste nå, men var det en stund tilbake. Klarer og dra Hellgate:London med alt på fult med det^^ Og eg kjører Xp. men når eg avinstalerer skjermkort driveren eg har nå, vill PC-en funka da? Endret 24. oktober 2007 av Skogslik Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Jada, ingen problem det. Windows XP vil da ta ibruk noen standard drivere, slik at du får tatt ibruk OS-et for å legge inn nye skjermkort drivere. Birger Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Ok, det er bra. Men skal eg bare ta den opperste driveren som står under xp? vill tro det er den nyeste? Endret 24. oktober 2007 av Skogslik Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Nyeste er Catalyst 7.10. Birger Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 det er egentlig ikke noe vits i å fjerne den forrige driveren, men gjør som du vil Tror nok ikke det kommer til å være noe særlig stor forskjell når du tenker på at dette kortet har vært ute lenge nå og de driverne du har fra før ganske sikkert ikke er noe betadrivertull;) Lenke til kommentar
hairball Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 det som er dumt med å installere nye drivere nå er at de ikke opptimalisert for et så gammelt kort, jeg har opplevt flere ganger at drivere blir dårligere på gamle kort forde de som utvikler drivere satser på de nyeste kortene. så finn heller et driver som er et år tilbake. Jeg annbefaler OMEGAdrivers. meget bra drivere til x800 Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Kan være en idé å kjøre denne: http://www.guru3d.com/index.php?page=driversweeper Bare husk å velg ATI, ikke noe annet. Denne kjøres etter du avinstallert de gamle driverne gjennom legg til/fjern programvare. Kan være enig i at nyere drivere ditcher litt de gamle. Men skader ikke å prøve. Med Catalyst er det slik automatisk overklokking ting med X800 serien. Birger Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 ok takk da lster eg ned den. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Jeg hadde installert Catalyst 7.7. Nyere drivere har ikke vært snill mot X800 serien. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 jaha, noe begrunnelse? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Støtter nok den ja. Har selv problemer med de nyeste skjermkortene. Så jeg bruker selv Catalyst 7.7. Da de nyeste over 7.7 ikke støtter X1950 AGP. 3D driveren fungerer ikke så bra med de nyeste utgivelsene.. Birger Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 ok, så eg får altså bedere utbytte ved og bruke 7,7 en 7,10 som eg har nå? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Bruker du 7.10 nå, og alt fungerer. Så trenger du ikke å bytte. Dette gjaldt kun hvis du opplevde problemer. Birger Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 Har ikkje direkte noen problemer nei, spill funker jo og alt det der. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Da ser jeg ingen nytte for én evt. nedgradering. Godt å høre det løste seg Birger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå