tv-freak Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Kan noen hjelpe meg med å lage en FTP batch fil. En fil som man dobbeltklikker på så overføres en hel mappe på local pc over på en mappe på et webområde. At man gjør forandringer i filer i en mappe, f.eks. lager html med word lagrer i en spesiell mappe og dobbeltklikker på en batchfil så oppdateres hjemmesiden. Går dette? I såfall hvordan? Noen ba(t)chere som kan komme med script? Alle kan bache men ikke alle kan batche! Lenke til kommentar
smegpot Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Heisann Kopier følgende inn i en batch-fil: @echo off ftp -s:ftp_commands.txt hostname Hvor hostname da byttes ut med f.eks. ftp.microsoft.com Kopier så følgende inn i en fil ved navn ftp_commands.txt: anonymous [email protected] CD /til/det/directory/du/vil BINARY eller ASCII GET/PUT filnavn BYE Hvor da endel må byttes ut, men du skjønner tegninga. Lykke til. Smeg out... Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Kan noen hjelpe meg med å lage en FTP batch fil.En fil som man dobbeltklikker på så overføres en hel mappe på local pc over på en mappe på et webområde. At man gjør forandringer i filer i en mappe' date=' f.eks. lager html med word lagrer i en spesiell mappe og dobbeltklikker på en batchfil så oppdateres hjemmesiden. Går dette? I såfall hvordan? Noen ba(t)chere som kan komme med script? 1. riktig sted for spørsmålet ditt er i programvare 2. du gidder jo ikke engang å opplyse om hvilket os du kjører 3. ncftpput kan sikkert fikse det for deg. Lenke til kommentar
KaldBlod Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 [-quote=tv-freak] .... [-quote] 1. riktig sted for spørsmålet ditt er i programvare 2. du gidder jo ikke engang å opplyse om hvilket os du kjører 3. ncftpput kan sikkert fikse det for deg. 1. Du klarer ikke engang å quote riktig. 2. Trenger du å vite OS? Mest sannsynlig er det windows, og ved hjelp av "ftp" i command, skal dette funke HELT greit. Legg deg Lenke til kommentar
tv-freak Skrevet 30. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2003 KaldBlod, du har så rett..... Og takk smegpot for raskt svar, vis det fungerer (prøver det i morgen) så er det kjempe takk. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 Psst... det er ikke lov med bilder i signatur lengre. Lenke til kommentar
tv-freak Skrevet 31. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2003 domenehai ****** CD /teste/bilder/ BINARY GET/PUT filnavn (hva skal jeg med GET/PUT, download/upload?) BYE Hvordan skal jeg upploade en hel mappe? Hva skal jeg sette der det står filnavn da..... C:/heledennemappen/skalopploades/? Lenke til kommentar
smegpot Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Hei igjen Tror ikke det går an å uploade/downloade en hel katalog, men derimot alle filene i en gitt katalog kan jo uploades med kommandoen: "MPUT *" Så for å "simulere" det å laste opp en katalog kan du prøve på følgende: 1. Slette katalogen på serveren med "RMDIR <katalognavn>" 2. Opprette katalogen igjen med "MKDIR <katalognavn>" 3. Gå til katalogen med "CD <katalognavn>" 4. For tilslutt å laste opp filene med "MPUT *" Hvis disse kommandoene er ukjente kan du kikke litt på denne siden: http://www.cs.colostate.edu/helpdocs/ftp.html Den gir en kjapp innføring i vanlige ftp kommandoer. Lykke til Smeg out... Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Feilpostet i annet om data, passer under programvare Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg