Catop Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Hei, skal nå kjøpe meg en ny pc som skal brukes til gaming, hovedsaklig nye spill som krever mye. Har vel så og si bestemt meg for hva jeg skal bestille men trenger litt veiledning på enkelte ting. Prosessor: Meget usikkert på om jeg skal velge Core 2 Duo E6850 eller Quad6600, trenger jeg egentlig 4 kjerner? eller skal jeg gå for 2 med høyere klokkehastighet? har ikke helt satt meg inn i fordelene og ulempene. PC-en blir brukt til å kjøre spill og noen bakgrunnsprogrammer (det som er standar tenker jeg) er ikke snakk om noen hardcore multitasking her... Samtidig har jeg hør at en del nye spill blir mer optimale med 4 kjerner? Kabinett: Meget usikker her, tenkte på vannkjøling men siden jeg reiser litt rundt med PC-en er det vel ikke så alt for gunstig? har heller aldri koblet dette så jeg vet ikke helt hvordan det fungerer. Så litt på det Antec kabinettet som vant testen her på hw.no og bestemte meg vel mer eller mindre for det. Sies at det er meget bra luftgjennomstrømming, og det er nøyaktig det jeg leter etter, mest kjøling ved bruk av vifter. Om noe annet kan anbefales er jeg åpen for det også. Minne: Lenge siden jeg har kjøpt pc nå så er litt usikker på hva jeg burde velge som yter bra, tenkte på 3GB siden det er alt 32bits systemer støtter (har hørt at det er mye kompatibilitetsproblemer med 64bit systemer så). Hovedkort: Hvilket er verdt og gå for her? ønsker høy ytelse og framtidssikkerthovedkort som selvfølgelig er meget stabilt. Tenkte på ASUS Striker, eller ett av de nye kortene fra gigabyte, men trenger noen tilbakemeldinger her. Kjøling: Om noen har noen tips til vifter som kjøler bra med ikke alt for mye støy + viftestyring hadde det vært supert, det er viktig at disse passer til kabinettet dere eventuelt anbefaler også. Ellers har jeg vel alt nogenlunde under kontroll, planlegger å bruke rundt 15000 på PC-en uten tilleggsutstyr så her er det også bare å komme med forslag på hele systemer om det passer bedre. På forhånd takk for alle svar! Mvh Cato Lenke til kommentar
tAno16 Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Hei. Processor: Anbefaler Q6600, det er hva jeg gikk for. Og bruker ikke maskinen til noe hardcore multitasking heller. Men ja, du har rett i at spill vil etterhvert støtte quadcore, og da vil Q6600 gjøre sin nytte . Uansett, tid dagens spill så er Q6600 _mer_ enn nok. Kabinett: Antec P182 er utrolig, og de har rett som de sier det med god luftstrøm. Det er så utrolig stille. Om man dunker med knokene på sidepanel/frontpanel så kan man helt tydelig høre at det er kraftig lyddempende. Er nesten forelska i kabinettet mitt Men du må regne med at det er litt størrelse på det. Likevel syntes jeg det var helt greit og bære. Det har også gummiknotter under som reduserer vibrasjonsstøy. Minne: Nå gikk jeg for Geil PC6400 4CL Orange (noe sånt). Og var helt greie de. Men anbefaler Crucial PC6400 med 4CL. Ikke gå for ram med 5CL. mvh meg. Lenke til kommentar
Catop Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Trenger litt mer veiledning, gjerne fulle oppsett. Hovedkort jeg sliter mest med tho, har hørt at 680i chippen ikke er spesielt stabil eller egnet for det oppsettet jeg tenker meg så vil gjerne styre unna dette, noen andre tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå