Gå til innhold

Rekordtall for Apple

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Var nettopp og sjekket hva prisen ville blitt hvis jeg kjøpte en macbook pro. Vel, dere som snakker om kvalitet på komponenter og slikt, hvordan i GUDS NAVN kan man gå fra 2GB ram til 4GB ram, og dette skal koste 5000,-! (du har initialt 2 GB ram, men hvis du vil ha 2GB til koster dette 5000. dvs 5000 for 2gb ram!)

Ønsker meg en skikkelig macbook pro av alt i verden, men blir for latterlig når de tar så godt betalt. Skulle ønsket å visst hva slags ram de putter i maskinene, med mindre de er belagt av gull stusser jeg litt.

Er du student foresten? I såfall kan du med enkelthet skaffe deg 20% rabatt på en MacBook Pro, med å registrere ADC studentmedlemskap som koster 600 kroner. I tillegg vil du få nye OS hvis det kommer et i løpet av det året du er medlem, kanskje ikke så aktuelt for deg siden Leopard kommer nå, men jeg får Leopard i posten så fort det blir sluppet :) Så fikk jeg MacBook Pro for 14.300 innkludert, prisen jeg betalte for å registrere meg som ADC.

Endret av modin
Lenke til kommentar

PC-en min er fin og stilren. 100% aliminium, og god å jobbe i. Lian Li er en god bil. Skjønner ikke hva dere snakker om når dere sammenligner iMac med en japansk og en amerikansk bil. Svar meg; hvilken produsent har usle 1 år garanti på maskinen når standard på PC-er er 3 år? I tilleg er Apple generelt mer miljøfiendlig enn PC-er.

Lenke til kommentar
Bra for dem. Jeg syns da at de tar alt for godt betalt av "macene" deres. Du kan få en pc som er mye bedre til samme pris hvis ikke lavere pris. Vanlige PC-er ser veldig bra ut. Så hvorfor betaler man så my for mac PC-er? Min teori er at de er ganske penge griske.

Varierer litt, apple har jo relativt konstante priser på sine maskiner, så hvor god deal det er varierer litt etter hvor lenge det er siden forrige oppdatering, men synes ikke prisene er så alt for ille personlig.

AtW

Lenke til kommentar
Alle drittmerker i min mening. Tundra PC-er har 3 år garanti, pluss fri telefonstøtte i hele PC-ens levetid.

Tundra PC-er har 2 års garanti (kun stasjonær som har 3 år), det samme som blant annet LG og Dell. ;)

Uansett så har PC-er i Norge 5 års reklamasjonsrett, så hva er det Tundra sin garanti dekker utenom forbrukerkjøpsloven?

Endret av datating
Lenke til kommentar
Alle drittmerker i min mening. Tundra PC-er har 3 år garanti, pluss fri telefonstøtte i hele PC-ens levetid.

Tundra PC-er har 2 års garanti (kun stasjonær som har 3 år), det samme som blant annet LG og Dell. ;)

Uansett så har PC-er i Norge 5 års reklamasjonsrett, så hva er det Tundra sin garanti dekker utenom forbrukerkjøpsloven?

Dette har jeg stusset litt ved, ER det virkelig slik at vi har 5 års reklamasjonrett uavhengig av hva produsentene sier? Har en 3,5 år gammel bærbar pc som begynner å fuske, er en HP, er det slik at jeg kan sende den til HP og be de fikse den, eller vil de parrere med at garantien er gått ut?

PS: Er forresten student, og tror jeg venter med Macbook pro kjøpet til neste "oppdatering" av plattformen kommer.

Endret av intox_neb
Lenke til kommentar
PC-en min er fin og stilren. 100% aliminium, og god å jobbe i. Lian Li er en god bil. Skjønner ikke hva dere snakker om når dere sammenligner iMac med en japansk og en amerikansk bil. Svar meg; hvilken produsent har usle 1 år garanti på maskinen når standard på PC-er er 3 år? I tilleg er Apple generelt mer miljøfiendlig enn PC-er.
De som sammenligner Apple-produkter med biler har generelt veldig lite peiling på biler.
Lenke til kommentar
Bra for dem. Jeg syns da at de tar alt for godt betalt av "macene" deres. Du kan få en pc som er mye bedre til samme pris hvis ikke lavere pris. Vanlige PC-er ser veldig bra ut. Så hvorfor betaler man så my for mac PC-er? Min teori er at de er ganske penge griske.

Hehe.. Griske ja. I så fall er vel alle bedrifter som går med overskudd griske. De tar den prisen de tjener mest på.

Var nettopp og sjekket hva prisen ville blitt hvis jeg kjøpte en macbook pro. Vel, dere som snakker om kvalitet på komponenter og slikt, hvordan i GUDS NAVN kan man gå fra 2GB ram til 4GB ram, og dette skal koste 5000,-! (du har initialt 2 GB ram, men hvis du vil ha 2GB til koster dette 5000. dvs 5000 for 2gb ram!)

Ønsker meg en skikkelig macbook pro av alt i verden, men blir for latterlig når de tar så godt betalt. Skulle ønsket å visst hva slags ram de putter i maskinene, med mindre de er belagt av gull stusser jeg litt.

Da vil du i hvert fall ikke kjøpe disse til 9800,- :p

Lenke til kommentar
Synes faktisk det er helt uproblematisk at man, også betaler ekstra for andre ting enn, CPU, harddisk og skjermkort på en datamaskin. Det er jo en lang rekke andre ting en selve spesifikasjonene vi betaler for på andre ommeråder i livet. Vi kjøper møbler som ser bra ut, vi liker å kjøpe bilmerker med høy finish, som ruster lite eller har gode kjøregenskaper, selv om vi kan få merker med mye plast i interiøret, merker som sliter med rust og biler som er dårligere på veien, men like mange hester og like rask toppfart for en lavere pris. Vi kjøper klær som image, hadde jeg bare kjøpt klær etter spesifikasjoner hadde jeg sikkert kjøpt alle klærne mine hos Dressmann. Mange og stadig flere tydligvis, er også villig til å betale ekstra for maskiner som er stabile, med god byggekvalitet, fint design og som har en kul image rundt seg. Ingenting galt i det, har faktisk selv en Mac ;)

Har du selv en mac sier du? :ohmy:

Lenke til kommentar

Hva er greia med signaturen din, kan ikke si at jeg tar den helt? Kjenner ingen så mange som kjører windows på macene sine, selv om det hadde hvert gøy å spillt et spill i ny og ned nå som jeg har en maskin som faktisk klarer å dra nokså nye spill så lenge det varer.

Lenke til kommentar
Hva er greia med signaturen din, kan ikke si at jeg tar den helt? Kjenner ingen så mange som kjører windows på macene sine, selv om det hadde hvert gøy å spillt et spill i ny og ned nå som jeg har en maskin som faktisk klarer å dra nokså nye spill så lenge det varer.

Jeg har flere. Den var den snilleste.

Gitt subjektiviteten i posten din, er jeg overrasket over at du reagerer.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
Jeg har flere. Den var den snilleste.

Gitt subjektiviteten i posten din, er jeg overrasket over at du reagerer.

:p hehe, og erfaring regner med at du har det? Siden du mener at man kjøper Apple hardware og ender opp med å kjøre windows på det. Sikkert derfor det er en stor bevegelse som prøver å cracke OS X så det kan kjøre på PC hardware. Kjenner mang en person som som snakket om hvor håpløst OS X er, men som i dag har en mac. ;)

Men skal ikke si at OS X er så fantastisk mye bedre enn andre OS X for det er det sikkert ikke, men personlig liker jeg det best, og det gjør mange andre også. Tror desuten de fleste vil være i stand til å bruke det og opplever det like bra som windows etter en innkjøringsperioder.

Lenke til kommentar
Man må bla laaaangt

ned i prisguiden før 2 gb ddr2 ram koster over 1000,- Selv om jeg er litt pro pc, mye på grunn av eksistrende pc-kunnskap, så må eg innrømme at den siste iMac'n er litt artig.

Det er vel SO-DIMM man trenger til MacBook Pro da, men uansett, så er dette den samme leksen hos de fleste som tilbyr oppgraderinger på denne måten. Trikset er som andre her sier å kjøpe en basisversjon og heller kjøpe RAM løst i etterkant... på bærbare bør man dog passe på at man ikke får fyllt opp alle minneplassene fra Apple, Dell etc.. I praksis betyr det at man vil ha 1xstor Ram brikke og ikke 2xmindre rambrikker.

Sjekket forresten RAM oppdateringer hos apple:

MacBook: 2*512MB - > 2*1GB koster 1160kr, noe som etter min mening ikke er altfor ille.

MacBook Pro: 2*1GB - > 2*2GB.. 5430.-, håpløst dyrt er vel min oppfatning her, denne bør man vel styr unna med mindre dette er VELDIG spesielle rambrikker... noe jeg betviler sterkt.

Del XPS 1330: 2*1GB - > 2*2GB.. 5490.- .... også landeveisrøveri.... Prisen er tilsvarende for lik oppgradering på andre XPS systemer.. og antageligvis samme pris på hele linjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...