Gå til innhold

Hva slags anlegg bør jeg ha ;S

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah,tiden hvor alle konkurrerer om å ha størst elementer, så man nesten savner fjortistiden!

Som alle sier kan man få like god, om ikke bedre, lyd ut av 8 tommere som 15 så lenge man kjøper kvalitet. Hvis du skal opp i den prisklassen du skal er jo Klipsh også et alternativ for deg,spør du meg står de for mye av det samme som CV bare at lydkvaliteten er på et helt annet nivå.

Men så klart,ta en lytterunde hos kompisene du. Kan godt hende du finnet et par du faller helt for så.

Lenke til kommentar

Kjøper du Klipsch skiller du deg ut fra mengden, og det på en positiv måte ;)

Et par Klipsch Klipsch RF-82 parret med en NAD C372 skal spille fra det meste du har hørt før.

Det runder kanskje busjettet ditt litt høyt, siden det kommer på 16900 + frakt, kabler og andre omkosninger.

Du kan slippe veldig godt unna med et par Klipsch RF-62, noe som sparer deg 2000kr på høyttalersiden, men hvorfor kompromissere når du vil ha det beste?

Lytterunde hos kompiser er vel og bra, men sørg for å høre på noe anna enn bare forskjellige Cerwin Vega høyttalere.

Det er viktig at du hører litt på andre ting, sånn at du vet hva du har å sammenligne med.

En tur til en Hi-Fi butikk er å anbefale, selv Elkjøp (i alle fall her i området) har en del relativt gode høyttalere til utstilling som kan være verd en titt for å sammenligne med.

Endret av Bluum
Lenke til kommentar
Har funni et par høytalere jeg ville ha nå ^^

CV cls 215 hehe , meen da må jeg jo ha en ganske kraftig forsterker, noe jeg så absolutt ike har greie på, noen som har noen forslag ? =)

hehe, bra du ser mitt forslag ;P

CV A-series er jo anbefalt til dem da. Man kan også benytte to forsterkere på CLS215. En til subbene og En til dem andre høytallerene

Test og info finner du her. Ikke la deg lure av terningkastet uten å lese teksten først

Konklusjon

At Cerwin-Vega spiller Høyt med stor H er liksom ingen nyhet. Men at de i senere tid også har fått en generelt bedre lydkvalitet er det færre som vet. Bevares, de mangler fortsatt raffinementet og lydkvaliteten til tradisjonelle hi-fi høyttalere. Men på den annen side har de og visse kvaliteter som selv svindyrt high-end utstyr kan se langt etter. Når disse høyttalerne får selskap av forsterkerne de fortjener, blir dette noe av det mest kruttsterke du kan få for pengene. Så send ut nabovarsel, på med hørselverna og fyr løs! Hi-Fi blir aldri det samme etter dette...

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar

CV A-series er jo anbefalt til dem da. Man kan også benytte to forsterkere på CLS215. En til subbene og En til dem andre høytallerene

Hm, skjønner fortsatt ikke heelt hva du mener jeg, nå som jeg har skaffa høytalerne, hva annet er det jeg trenger da, er det sub og forsterker ? hehe, jeg vet du sikkert flirer av meg nå meen jeg er helt grønn på det her xD

Og hvor store må de være å sånn da a? ;S haha.. :D

Lenke til kommentar

Hm, får nesten se jeg ass.. Kansje jeg skal spørre mamma hva HO vile foretrekki, hehe, tross alt ho sitt hus ;D hehe.. Jeg er ikke noen sånn kjempe spiller liksom, liker bra lyd, men ikke for høy og skurrete... Får jo så vondt i ørene da atte fytti ! :D hehe,, men liker når det er litt *dyp* lyd i høytalerne liksom, vet ikke hvordan jeg skal få forklart det jeg, men jeg finner nok noen som passer perfekt til slutt :D

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke kjøpt noen CV forsterkere, de er jo bygd for å (bare) spille høyt...

Jeg ville kanskje kjøpt noen stativhøyttalere og en sub, du har kanskje ikke det "kuleste" anlegget i klassen nå, men når du blir litt eldre vil nok mange bli misunnelig på anlegget ditt.

Fordi det spiller fint/bra og ikke bare høyt.

Og med subben vil du også så den dype bassen du vil ha, om jeg tolket deg riktig da.

Vil nok også få bedre musikk opplevelser enn med store høyttalere i ett lite rom.

Jeg angrer på at jeg kjøpte store høyttalere for konfpengene mine feks.

Syns det var drit kult når jeg hadde dem og syns/trodde det var bra lyd også, men når jeg kjøpte meg noen mindre høyttalere fikk jeg mye mere ut av musikken.

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar
Hm, får nesten se jeg ass.. Kansje jeg skal spørre mamma hva HO vile foretrekki, hehe, tross alt ho sitt hus ;D hehe.. Jeg er ikke noen sånn kjempe spiller liksom, liker bra lyd, men ikke for høy og skurrete... Får jo så vondt i ørene da atte fytti ! :D hehe,, men liker når det er litt *dyp* lyd i høytalerne liksom, vet ikke hvordan jeg skal få forklart det jeg, men jeg finner nok noen som passer perfekt til slutt :D

Å spørre foreldre er ganske smart. Husker bare ansiktene på mamma og pappa når jeg kom hjem med mine CV 15", det var ikke langt i fra før de sendte høytalerene tilbake...

Lenke til kommentar

Haha :) Jeg tror ikke ho ville likt det så godt igrunn ;)

Men har tenkt litt på det nå å snakka mye med kamerater som er veldig opptatt av sånne ting da,

og de fleste anbefalte meg egentlig å kjøpe 8 eller max 10 tommere :)

Tror nok jeg gjør det, skal jo splle for meg selv, ikke for hele gata ;D haha :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...