Gå til innhold

Hva slags anlegg bør jeg ha ;S

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg et annlegg jeg kan ha på rommet mitt, og broren min så at først og fremst må jeg tenke på forsterker... Jeg skjønner igrunn ikke endritt av det her, men en kamerat av meg har noen høytalere som heter cerwin vega cl15, og han sier de er så bra, men broren min sier at det ikke er no vits for meg å kjøpe de, han sa noe med at da må jeg ha en stor forsterker eller noe, også sa han at siden jeg bare skal ha de på rommet og ikke kommer tl å spille så veldig høt trengte jeg ikke mer enn max 10 tomer eller noe ;S Men er det noe bra det da Han sa det var reinere lyd i 8 og 10 tommer, meen det høres jo mye bedre ut da å ha 12 eller 15 synes jeg, det er jo det alle kompisane mine skryter av at de har;D Haha, men egentlig vil jeg bare ha et fett anlegg som spiller bra som jeg kan spille musikk fra PC-en min og ipoden, gidder ikke ha cdspiller, Er det noen som har noen forslag til hav jeg kan kjøpe ?? JEG har sjøl ikke peiling ! ;D haha ,, men takker for alle svar ! :D

Endret av Marieee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du vil spille ihjel venna dine er Cerwin Vega CLS-215 høytallerene for deg. Hvis du i tillegg kjøper Cerwin Vega A-series forsterkere og kjører dem i BI-AMP (ellerno) med en på 2,5KW til subbene og en på 1,6KW til resten så skal det holde. Kommer vel på gode 20.000 ellerno fra hifi-klubben, men er billigere andre steder

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar

Det er rett veldig mye av det din bror sier til deg ang. størrelse på element osv.

Hvor stort er rommet ditt, og hvor mye penger vil du bruke ? Dette hjelper oss i å finne ut av hva som faktisk vil fungere hos deg.

Kompisene dine skryter over at de har 12" eller 15" element, men husk. Ikke alltid størrelsen det kommer an på.

Du vil f.eks få MYE mer ut av lydopplevelsen med litt mindre element, og med en aktiv sub ved siden av.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor mye jeg skl bruke på det, men det er jo dyrt da ! Såå tenkte å si vis grensa mi gikk på 10 - 15000 eller noe sånnt.. Det er jo ikke sånn at jeg tenker så veldig mye på det egentlig liksom, men når jeg først skal kjøpe anlegg så vil jeg ha et som er litt bra også, men det er kansje ke store vitsen å kjøpe de som spiller høyest å sånn, rommet mitt er vel ikke noe større enn 10-15 kvm uansett ;D hehe..

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke brydd meg så mye om romstørrelsen, siden anlegget forhåpentligvis kan brukes i mange år etter du har flytta ut. Spiller hjemme med fatterns B&W BM220 fra 1987 og det spiller strålende, selv etter 20år. Og om annlegget du kjøper nå holder like lenge holder det minst til du er 36 ;)

Lenke til kommentar
Jeg ville ikke brydd meg så mye om romstørrelsen, siden anlegget forhåpentligvis kan brukes i mange år etter du har flytta ut. Spiller hjemme med fatterns B&W BM220 fra 1987 og det spiller strålende, selv etter 20år. Og om annlegget du kjøper nå holder like lenge holder det minst til du er 36 ;)

Så sant så sant, tenkte litt på det også, at det må jo være bra så jeg kan ha det en stund, er jo ikke så altfor lenge til jeg flytter ut tenker jeg, og da er det jo greit å ha ;D

Lenke til kommentar
Hvilken musikk hører du på?

Jeg har selv Cerwin Vega Ve-15 og er strålende fornøyd, men det skal sies at jeg er glad i bass og hører på musikk med mye bass i.

Hører på hardstyle ;D det er det det går mest i, såe.. joda;)

Lenke til kommentar
Hvilken musikk hører du på?

Jeg har selv Cerwin Vega Ve-15 og er strålende fornøyd, men det skal sies at jeg er glad i bass og hører på musikk med mye bass i.

Hører på hardstyle ;D det er det det går mest i, såe.. joda;)

CV passer utmerket til techno/trance ja, er det noe CV er god på, så er det bass :)
Lenke til kommentar

Ok, da skal jeg se litt nærmere på de.. Titta litt på noe som hette Proson (?) eller noe, og kameraten min sa at han hadde sånne å de var bra, men såklart, når hele PC-en min består av trancemusikk, og det er pga musikken jeg skal ha annlegg, så velger jeg jo de som er best til sånn bruk jeg skal ha da.. hehe.. så får nesten bare titte litt vidre, hehe.. :D

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har et veldig stort rom, så kunne kanskje VE-8 vært noe å satset på. Ikke la deg lure av størrelsen, det er snakk om fullblods Cerwin Vega. De krever ikke en mosterforsterker heller, 2x50 ekte watt, så spiller de bra, men er ikke dumt med litt mer futt da.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar
Hvis du ikke har et veldig stort rom, så kunne kanskje VE-8 vært noe å satset på. Ikke la deg lure av størrelsen, det er snakk om fullblods Cerwin Vega. De krever ikke en mosterforsterker heller, 2x50 ekte watt, så spiller de bra, men er ikke dumt med litt mer futt da.

Jeg skjønner, tror jeg (egentlig sjønner jeg ikke så mye annet enn at jeg skal ha cerwin vega høytalere) haha,, tenkte på en nad forsterker, er det sånn at da kan jeg bare kjøpe åssen forsterker jeg vil bare det er 2x50 watt eller mere ? ;D

Lenke til kommentar
Rommet hans var ca. 10-15 kvm sa han, synes han skal gå for CLS-10 eller CLS-12 jeg da men. Skal sies at VE-8 spiller veldig bra i forhold til str. og pris! :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...