stiantha Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Hei, jeg har kjørt Vista uten Aero en stund nå, men bestemt meg for å skru det på igjen. Når man deaktiverer Aero så får vindusvelgeren (alt-tab) likt utseende og oppførsel som i XP/2000. Jeg har nå aktivert Aero igjen, men alt-tab er fremdeles "gammeldags"... Hvordan aktiverer jeg Aero alt-tab igjen (med vindu-thumbnails og mulighet for klikking i vindusvelgeren)? Endret 24. oktober 2007 av stiantha Lenke til kommentar
HiSpeed Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Hvordan aktiverte du AERO? Lenke til kommentar
Noel Leon Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 stiantha, du tenker kanskje på windowstasten+tab ? Lenke til kommentar
stiantha Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Nei nei, snakker ikke om flip-3d (win-tab) Min alt tab ser nå sånn ut: Jeg vil ha denne: Man kan velge mellom Aero og Basic på skjermegenskapene... (når Aero er valgt så finner du det her: høyreklikk på dekstop -> tilpass -> vindusfarge-og-utseende -> åpne egenskaper for klassisk.... når aero ikke er valgt så er det bare: høyreklikk desktop -> tilpass ) Lenke til kommentar
Noel Leon Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Aha, ikke rart det ble forvirrende når jeg aldri har sett Aero aktivert uten det nye alt+tab utseendet. Høres kanskje dumt ut, men du er helt sikker på at du har aktivert aero? Har du sjekket om det er et eldre program som kjører som stopper aero fra å fungere 100% (som i at du ikke får alphablending på vinduene) ? Uheldigvis så fant jeg ikke noe mer om dette problemet, og klarte ikke å reprodusere det på noen måte UTEN å ha en gammel versjon av winamp kjørende slik at Vista basic ble aktivert. Håper du finner ut av problemet. Lenke til kommentar
stiantha Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Sikker på at jeg har aktivert aero ja. Har gjennomsiktige vinduer og startmeny, men ikke alt-tab... Skjønner det kunne virke som jeg blandet alt-tab/flip3d, sikkert ikke meningen at den gamle alt-tab'en skal "henge igjen" på denne måten. Aero krangler litt noen ganger, blandt annet første gang jeg slår på utvidet skrivebord med en ny skjerm (maskinen er en laptop) så deaktiveres det og må slås på igjen. Men når jeg plugger i den samme skjermen igjen, eller en skjerm jeg har brukt før så virker alt bra... Men denne gangen var det altså ingen endring i skjermkonfigurasjonen, bare aktivering av Aero som laget problemer. Skikkelig nøtt dette her... Har prøvd en reboot også, ingen endring... Får prøve igjen i morgen For ordens skyld: er ikke gjenomsiktigheten jeg savner, men muligheten til å bruke musen i alt-tab vinduet... Veldig praktisk når man har mange vinduer oppe, litt sånn wannabe exposé EDIT: Nå funker det igjen Vet ikke hvorfor, men da jeg startet maskinen i dag (uten ekstern skjerm koblet til) så var alt normalt... litt mystisk, men men... Endret 24. oktober 2007 av stiantha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå