Asle_quad Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Jeg har to HK liggende. Et Gigabyte GA-P35-S3 og et MSI P35-NEO2-FR. https://prisguiden.no/vis_side_ved_...lign=Sammenlign Dette skal være hovedmaskinen min så jeg lurer på hvilket av disse som er "best". Heller mest mot MSI kortet, mens Gigabyte kortet har noe flere SATA porter. Det skal brukes med en Intel Q6600 prosessor og 4GB RAM. Innspill mottas med takk. Asle Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Giga-byte, definitivt. 3-sata porter mer veier opp til det meste.... Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Giga-byte, definitivt.3-sata porter mer veier opp til det meste.... ikke om du ikke trenger dem Lenke til kommentar
Grillspade Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Giga-byte, definitivt.3-sata porter mer veier opp til det meste.... hadde ikke en raid port heller veid opp mot det? Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Ville nok valgt Gigabyte, da MSI har ett litt ymse rykte (dårlig kvalitet etc..). Gigabyte er solide og stabile kort som klokker ganske bra også. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Giga-byte, definitivt.3-sata porter mer veier opp til det meste.... Nope, er bare 1 mer. MSi har 2 eSATA eksterne porter. folkydot: Det er to gode hovedkort produsenter, så du må velg det som passer best til ditt bruk. Er ikke mye forskjell mellom de to hovedkortene, msi har 12USB 2.0 og 2 1394a. Lenke til kommentar
Tor-K-El Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Her er det en feil i prisguieden. Det kortet som er beskrevet i guiden er Neo 2. Neo 2 FR er litt annerledes, bl. annet med bedre kjøling og flere sata siden den benytter seg av ICH9R. Forskjellen på FR og FIR er slik: • P35 Neo2-FR [Onboard GbE LAN, RAID] • P35 Neo2-FIR [Onboard GbE LAN, IEEE1394, RAID] Altså firewire er alt du går glipp av. Jeg ville valgt MSI kortet over Gigabyte da Neo 2 FR er et bra kort. Link til MSI sin produktside. Litt mer info på Cooalers forum(asiatisk). Lenke til kommentar
Asle_quad Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Giga-byte, definitivt.3-sata porter mer veier opp til det meste.... Nope, er bare 1 mer. MSi har 2 eSATA eksterne porter. folkydot: Det er to gode hovedkort produsenter, så du må velg det som passer best til ditt bruk. Er ikke mye forskjell mellom de to hovedkortene, msi har 12USB 2.0 og 2 1394a. Bruker jo dette til videoredigering så det er jo kjekt å slippe å hive inn et PCI FireWire kort i maskina. Takker for innspill! Blir nok fornøyd med begge. Asle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå