hmi Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Hei! Jeg har et lite problem her og lurte på om noen har hatt det samme eller vet om hva det kan være. Problemet er: For et par dager siden begynte det plutselig å komme rullende 2 striper over tvn. En svart og en hvit. De lager støy i høytalerne på tvn når de stopper i 1sekund midt på skjermen. Også ruller de videre. Oppsettet mitt er: 42 plasma dantax 1 getbox 1 datamaskin 1 datamaskin høytalere Først trodde jeg det kunne være støy fra datamaskin og datahøytalerne og fjernet disse. Det hjalp ikke. Deretter droppet jeg getboxen og satt antennen direkte inn i tvn, dette løste problemet men da får jeg analoge signaler og ikke digitale. Noe jeg gjerne vil ha. Get har også sjekket om det var noe feil hos dem noe det ikke var. Etter dette virket det naturlig at det var boksen det var noe feil med i og med at problemet ble fjernet når jeg droppet denne. Så da byttet jeg ut den og fikk en ny getbox. Samme problemet der også. Jeg har byttet alle kabler og når jeg koblet til wii'en var det ingen rullende striper så virker som scarten fungerer fint. Så nå står jeg med andre ord tom for ideer om hva det kan være. Hvis det er noen som har noen ideer hadde det vært kjempe fint. På forhånd takk for svar! Endret 23. oktober 2007 av hmi Lenke til kommentar
hmi Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 For de som kommer over samme problem. Det viser seg at strømnettet og kabelnettet ikke er så bra mange steder. Da blant annet Oslo. Så det som skjer er at det kommer strøm i kabelnettet og dette kan fører til denne stripen som jeg pratet om ovenfor. Det du da må gjøre er å sette på et galvanisk skille (wikipedia). Anbefaler dette uansett om man har samme problem eller ikke! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå