S.M. Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Har nettop klart å sette opp WDS mellom trådløs Ap til en annen med kryptering. Disse har SSid: etg1 og etg2. men det blir litt tungvint å ha 2 profiler som en bytter mellom. Hva hvis jeg setter lik SSid på begge .? vil den da velge det AP-en som har sterkest signal? Det er snakk om 20/80 overlapping, så signal forskjellen er stor i hver etg.. Lenke til kommentar
superfant Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Hei Ja det vil klienten da gjøre. Husk å ikke sette kanalene for nærme hverandre. Bruk bare kanal 1,6 og 11. Sett f.eks kanal 1 på ene ap og kanal 6 på den andre. Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Hei Ja det vil klienten da gjøre. Husk å ikke sette kanalene for nærme hverandre. Bruk bare kanal 1,6 og 11. Sett f.eks kanal 1 på ene ap og kanal 6 på den andre. Satt kanal 13 på begge, siden jeg trodde de måtte ha samme kanal for å kunne komunisere med hverandre. ? Lenke til kommentar
superfant Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Hei Beklager. Du har helt rett. Har aldri satt opp WDS selv. Det jeg sa gjelder ikke når du setter opp WDS. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 For at WDS skal fungere må du vel ha samme SSID, kanal og kryptering på alle aksesspunkt i WDS'et? Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 WDS benytter ikke SSID, nei. Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Jeg satt opp med lik kryptering og kanal. SSid-ene er nå forsjellige og det virker helt supert. Skal teste med lik Ssid senere og se hvordan det trådløse oppføre seg.. Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Nå har jeg satt lik SSid på begge og det virket helt etter planen. Aktivere jeg profilen kobler den seg mot det sterkeste signalet. Lenke til kommentar
hemo Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Blåser litt liv i den her eg, før den blir 1 år gammal ;-) SSID kan altså vera lik på AP og Repeater? ..og SSID kan vera ulik, om du skulle ha glede av det? Er det noko krav om at sendaren (med ethernet i ryggen) er av same merke og modell som den trådlause repeateren utan ethernet i ryggen? Eg prøver no å få ein ZyXEL G570S v2 til å repetera det trådlausa signalet til ein Allied Telesyn iMG634W. iMGen har ein lang SSID og ein kort 64-bit WEP-nøkkel (HEX). Eg prøver å skriva inn MAC-adressa til iMGen i managementet til G570en, samt bruka identisk SSID og WEP-nøkkel. Eg får det ikkje til, og lurer på tips og hjelp, her.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå