weholten Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Hei! Jeg jobber som IKT-driftsansvarlig på en videregående skole og har et problem med at brukere mister kontakten med domenekontrolleren/filserveren. Brukeren får mappet opp hjemmeområder, fellesområder osv på serveren, men ofte mister de kontakten med serveren. Dette skjer helt random. Det kan være 15 elever i klassen og en eller to av disse mister kontakten (og dermed tilgangen til hjemmeområder, skrivere osv). Uavhengig om det er maskiner som er koblet via trådløst nett eller om de er kablet får jeg samme feilmeldingen. Disse feilmeldingene kommer opp: "Status for frakoblede filer: Nettverket er ikke tilgjengelig. Hvis dette er uventet, bør du kontrollere nettverkskoblingen. Du kan fortsette å arbeide som normalt med frakoblede filer" "Status for frakoblede filer: Du arbeider i frakoblet modus på (servernavn), og kan kanskje fortsette å arbeide normalt. Endringer i frakoblede filer vil bli kopiert tilbake til (servernavn) når du synkroniserer" Når disse feilmeldingene kommer opp får jeg fortsatt svar på ping fra server og internett funker som det skal. Vi har en Windows Server 2003 som brukes til domenekontroller, AD, filserver, DNS og DHCP. Det er ikke nevneverdig mye last på serveren. De fleste maskinene som er koblet mot serveren er satt opp med fast ip og DNS, men får også samme feilen på de maskinene som har dynamisk IP. Har noen vært borte i dette problemet? Forslag til en evt løsning på problemet? På forhånd, takk Endret 23. oktober 2007 av weholten Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Sjekket event loggen på domenekontrollerne? Får du ping svar hele veien, tyder det på DNS (WINS om du bruker det i tillegg) problemer. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Er dette klonede maskiner? Isåfall var maskinen innmeldt i domenet når imaget ble rullet ut? Er UUID endret? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå