Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppkobling til trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg prøver å koble meg til det trådløse nettverket der jeg bor. Nettverket bruker WPA-PSK kryptering, men på min maskin så kan jeg bare velge WEP-kryptering. Jeg fikk installert inn et program som skulle håndtere nettverks oppkoblingen for meg men det funket dårlig. Flott vis noen kan hjelpe meg her , er det noe jeg må laste ned eller oppdatere for få samme krypterings-alternativ?

mvh

Maniac

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg prøver å koble meg til det trådløse nettverket der jeg bor. Nettverket bruker WPA-PSK kryptering, men på min maskin så kan jeg bare velge WEP-kryptering. Jeg fikk installert inn et program som skulle håndtere nettverks oppkoblingen for meg men det funket dårlig. Flott vis noen kan hjelpe meg her , er det noe jeg må laste ned eller oppdatere for få samme krypterings-alternativ?

Uff, hvor skal man begynne? Det er *umulig* å hjelpe deg, med mindre du forteller noe om:

* Operativsystemet

* Utstyr som er brukt (på klient og aksesspunktsiden)

* De relevante konfigurasjonsfilene

* Hva slags program du lastet ned og hva dette programmet skulle gjøre

* Hva "funket dårlig" betyr

Lenke til kommentar

Da har jeg lastet ned de nyeste driverne til mitt D-Link DWL 520 +, da fikk jeg alternativet WPA-PSK, har også lest at kortet mitt støtter denne krypteringen. Jeg har Windows XP service pack 2 , det samme har han som har satt opp nettverket. Ruteren min funker , jeg får koblet til ubeskyttet nettverk. Jeg bruker Windows for å oppretette forbindelse. Jeg sletta det programmet jeg prøvde. Han gir meg et passord på 8 tegn, men ingenting skjer. Kan det være noe med instillingene mine eller at det er konflikt med en annen komponent?

Endret av Maniacmink
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...